Autor |
Wiadomość |
Paw74 |
Wysłany: Pią 9:24, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
Góra ,dół nie ma.
https://youtu.be/pwdRLM7NHIM
Taki jest.Zobaczymy ,czy po wymianie łożysk się zniweluje.Ewidentnie łożysko przusuwa się po podporze wału.Przy okazji oczywiście też korba do wymiany. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 9:00, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
słabo widac
luz osiowy lekki bedzie - weź sobie łozysko kulkowe do ręki złap jedna bieznie - druga bedzie zawsze delikatnie pracowała osiowo i jakis to luz bedzie, ale jak złapiesz za czop wału i pyka ze az słychac góra dół to łozyska do wymiany
na rolkowym łozysku jeszcze jakis minimalny luz góra dół moze występować - ale jak juz słychac jak " pyka" przy ruszaniu wałem to jest blizej agonii niz dobrego stanu |
|
|
Paw74 |
Wysłany: Pią 8:54, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
No tak. Jest kulkowe i walcowe.W 4t są dwa walcowe i to mnie zmyliło .
https://youtu.be/wGCG7x073tw
Mam takie coś ,czyli wychodzi ,że łożyska do wymiany.
Motocykl z Anglii,170h przelotu,oprócz hałasującego sprzęgła dds chodzi normalnie . Dół raczej nie ruszany |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 8:18, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
wiem - tylko tak masz łozysko kulkowe - jak chciałbys mierzyc luz osiowy wału w łozysku kulkowym ? zmierzysz wtedy jedynie luz jednej bieżni łozyska kulkowego względem drugiej |
|
|
Paw74 |
Wysłany: Czw 22:45, 29 Lis 2018 Temat postu: |
|
Chodzi mi o luz osiowy wału korbowego na łożyskach głównych. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 22:11, 29 Lis 2018 Temat postu: |
|
przy kulkowym łozysku nie da sie zmierzyc takiego luzu, ustawiasz szerokosc wału ( ewentualnie rzy robocie korby ) i juz bedzie działać
na czym masz ten luz w rozruszniku ?
tam wszystko jest łozyskowane na takich tulejkach z teflonem - warto je czesto wymieniać, nie kosztują majątku a zaniedbanie tego konczy sie uszkodzeniem przeniesienia napędu |
|
|
Paw74 |
Wysłany: Czw 21:42, 29 Lis 2018 Temat postu: Luz osiowy ktm 250/300 |
|
Witam
Jaki powinien być luz osiowy wału ktm 250/300 2014.
W serwisówce do 4t jest podany,do 2t nic nie znalazłem .
Przy okazji przeglądu mechanizmu rozrusznika zobaczyłem ,że jest wyczuwalny.Podczas wymiany korbowodu i łożysk sugerować się jakimś wymiarem,czy składać tak jak było. |
|
|