Autor Wiadomość
KristofSX
PostWysłany: Pią 22:10, 28 Gru 2018    Temat postu:

super!
myślę że takich hybryd to nie ma na świecie za dużo, czekamy na relację z terenu,
mlj
PostWysłany: Pią 21:55, 28 Gru 2018    Temat postu:

Ciąg dalszy tematu skrzyni sxf-exc....
zbieżność części nie dawała mi spokoju. W związku z czym przeprowadziłem dokładniejsze śledztwo. Ale najpierw uściślę... sxf to tak naprawdę fc450 Smile. Pierwszy wypust pod szwedzkim logo (MY2014). Jak już się zdejmie dekle, to oczywiście wszystko to KTM... Ale dla ścisłości i późniejszych zdjęć warto to dodać.
Wracając do tematu śledztwa. Teoretycznie do sxf z 2014 roku powinna pasować skrzynia z exc 2015, a rozszerzając tę definicję z exc MY2012-MY2016.
Kopałem dalej. Jak pisałem w poprzednich postach, elementy skrzyni biegów powtarzają się od 2008 roku.
Biorąc zatem 450 exc MY2012 porównałem ze skrzynią MY2008.... i bingo. Różnica jest tylko w dużych trybach (duży od jedynki, dwójki, piątki i szóstki mają inne numery). Reszta skrzyni - oba wałki, małe tryby oraz 3/4 są te same. Prowadnice wideł, i cześć samych wideł też jest taka sama....
W teorii, wszystko powinno pasować!
Więc.... kupiłem skrzynie z 2008 roku! W dobrej cenie, nie widać śladów zużycia. Cacuszko. Oczywiście 6 biegów.
I dziś wieczorem trafiła do Huśki.... plug'n'play!!!! Wszystko weszło pięknie. Biegi wchodzą jak w masło, cichutko, jak marzenie!
Teraz tylko trzeba zobaczyć jak spiszę się w terenie, ale chyba warto eksperymentować Twisted Evil
Na razie silnik jeszcze na stole, ale jak ruszy to potwierdzę czy wsztsko należycie hula.

Mały update:
- silnik złożony i dopalony, wmontowany w ramę
- skrzynia pracuje jak marzenie Smile Biegi wchodzą cicho i gładko
- na razie jest bajka. Wygląda że przeszczep się udał: exc2008->fc2014
Ogólna konkluzja ćwiczenia? Warto eksperymentować!!!
pablo83
PostWysłany: Czw 6:53, 27 Gru 2018    Temat postu:

dodam jeszcze ze wlecialo ciezkie kolo zamachowe trailtech i upuscilo troche jadu sxf.Ale dam tak jak pisze kristof 13-51 albo 52
A co do samego kola to producent zaleca wlanie 100ml oleju do pokrywy zaplonu w celu lepszego chlodzenia. Jakiego oleju uzyc?
KristofSX
PostWysłany: Śro 22:35, 26 Gru 2018    Temat postu:

na przód 13 , 250 ma mniejszy moment niż 450 i potrzebujemy go jak najwięcej na łańcuchu, na tył 52-51 lub 50 w zależności od terenu,
ja stawiałbym że 13-51 będzie optymalnie
henio12323
PostWysłany: Śro 21:42, 26 Gru 2018    Temat postu:

kup sobie na tył 50tke i kilka rozmiarów na przód - i kombinuj, wydłuzanie biegów ( przełożenia na duzy v max ) są ok jak sie smiga na przelotach, mniej kręcisz silnik - ale np na wąwozach taki nawet fabrycznie zestrojiny mało elastyczny silnik bedzie sie dusił, dławił i ciezko bedzie ckolwiek poderwac przed przeszkodami, wiec wtedy za wiele sie nie uzyska
pablo83
PostWysłany: Śro 21:07, 26 Gru 2018    Temat postu:

tereny to hołdy i lasy,charaktre jazdy jak to na 250 agresywny Very Happy dac tak kristof 14-51?
Pczester
PostWysłany: Śro 20:43, 26 Gru 2018    Temat postu:

pablo83 napisał:
Jestem wlasnie na etapie przerobki sxf i mam pytanko o przelozenia a dokladnie o zebatke z przodu.Jaka bedzie najlepsza pod enduro do sxf 250?


To zależy od terenu po jakim jeździsz i Twojego charakteru jazdy. Sama zebatka to mała modyfikacja 😁 do wyboru nie masz za wiele 13-14. Skrzynia sxf jest słaba do enduro, szybka długa jedynka A reszta biegów bardzo krótka.
pablo83
PostWysłany: Śro 18:35, 26 Gru 2018    Temat postu:

Jestem wlasnie na etapie przerobki sxf i mam pytanko o przelozenia a dokladnie o zebatke z przodu.Jaka bedzie najlepsza pod enduro do sxf 250?
henio12323
PostWysłany: Wto 17:58, 18 Gru 2018    Temat postu:

nieu jest to taki rposty temat Razz
skrzynie sa troche pomuieszane czasem sa te same koła dla skrzyni 6 biegowych i zazebia sie koło z kołem, a w SXFach 4 biegowych nie ma wszystkich koł tylko są koła przesuwne które zazebiaja na jednym wałku koła... wiec inna zasada działania mimo pozornie tych samych czesci
KristofSX
PostWysłany: Wto 17:12, 18 Gru 2018    Temat postu:

o no to ciekawe info, czyli jednak część bebechów zostawiają, jakby mieć gdzieś taki środek silnik ze starego excka to można faktycznie cos wykombinować Smile
mlj
PostWysłany: Wto 16:41, 18 Gru 2018    Temat postu:

Jako ciekawostka dla przykładu:

SLIDING GEAR 3/4 G. 08 - pasuje do m.in. Exc 450 09-16, exc 530 09-11, exc 500 12-16;

IDLER GEAR 6. GEAR - j.w. Tyle że od 10 roku w górę;

Oba tryby chodzą na wałku głównym.... który potrafi co roku być inny!

Idąc dalej: wałek zdawczy - duże exc 09-16, sxf 2013-2016... tryby na wałku zdawczym w exc wręcz maja w nazwie części (...)08.

Temat nie jest taki oczywisty, a różnice jakie występują nie musza być duże, a może wręcz pomijalne. Kluczowe pytanie jest, jak jest naprawdę Wink?
Pczester
PostWysłany: Wto 15:52, 18 Gru 2018    Temat postu:

Musisz patrzeć aby silniki były z tej samej generacji (tak jak KristofSX pisze wyżej) czyli do Twojej 14r szukaj z lat 12-16 excf.
KristofSX
PostWysłany: Wto 13:55, 18 Gru 2018    Temat postu:

mlj napisał:
Cały czas główkuje nad tematem skrzyni... I nasuwa się pytanie do znawców tematu: czym tak naprawdę różnią się skrzynie biegów pomiędzy rocznikami... niektóre elementy skrzyni potrafią być od 08 niezmienne (np cześć trybów), inne tylko szły w pojedynczych rocznikach.... pytając w prost: czy skrzynia z 2011 z exc będzie pasować do kwarterów sx z 2014?

exc 2011 to ten ostatni wypust na gażniku?
na 99% nie będzie pasować
od 2012 szły całkiem nowe silniki , raczej nie zostawiają skrzyń czy trybów z poprzednich modeli.
mlj
PostWysłany: Wto 12:53, 18 Gru 2018    Temat postu:

Cały czas główkuje nad tematem skrzyni... I nasuwa się pytanie do znawców tematu: czym tak naprawdę różnią się skrzynie biegów pomiędzy rocznikami... niektóre elementy skrzyni potrafią być od 08 niezmienne (np cześć trybów), inne tylko szły w pojedynczych rocznikach.... pytając w prost: czy skrzynia z 2011 z exc będzie pasować do kwarterów sx z 2014?
ciernik
PostWysłany: Wto 7:49, 04 Gru 2018    Temat postu:

Z sxfami zawsze robiłem tak - koło z tyłu 18, wentylator, osłona kiwaczki, chłodnic i setting zawieszenia i jest prawie enduro - prawie bo niestety bez podmiany skrzyni biegów zawsze jest lipa z przełożeniami. No i bez homologacji zawsze miałem niesmak jak koledzy jadą w góry czy fajna wycieczka gdzieś dalej.
Na zawody, żwirownie, lasy czy nawet belki i kłody było ok.
SXFy sa generalnie do zapierdzielania. To nie są motorki do pyrkania i trudno będzie z silnika osiągnąć delikatność i precyzje exc.
SXFy lubią kichnąć, prychnąć i zgasnąć przy małych obrotach silnika. Potem jeszcze trochę ciężej palą z rozrusznika - to mnie zawsze wkurzało najbardziej, ale dało się przyzwyczaić.
Nigdy nie bawiłem się w zmiany silnikowe, bo uważam, że seria opracowana w fabryce ktm i tak będzie najmniej kłopotliwa w użytkowaniu.
Bawiłem się z wymianą sprzęgła na DDS, ale gu. dało, wiec potem już zostawiałem sprężynowe i nie widzę różnic. Jako ciekawostka - w poj. 250 da się wyjąć dwie sprężynki i sprzęgło chodzi pół\palcem a się nie ślizga (w 350 już to nie przechodzi)
Jakbym miał zestopniować - jak jest potrzeba tym jeździć szybko w enduro lub w ogóle hard-enduro, najważniejszy jest setting zawieszenia, potem wentylacja i osłony a na koniec, jak wchodzą w gre techniczne rzeczy typu kamienie, koniecznością stanie się wymiana koła z tyłu na 18 cali i porządna opona.
Niestety nie ma uniwersalnego motocykla i każdy jest do czego innego. Przeróbki są kosztowne i czasochłonne. Ale na zimę całkiem przyjemne w realizacji Smile Także powodzenia i zadowolenia.
Ja już z tego wyrosłem i teraz jeżdżę cały rok. Zawsze czekam na zimę bo zamarzają kałuze i jest lód Smile

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group