Autor Wiadomość
KristofSX
PostWysłany: Nie 17:50, 29 Lip 2012    Temat postu:

musi być nad żeberkami, jeśli zalewasz ponad i idzie ci odpowietrzeniem/przelewem (tym wężykiem przy korku) to masz nieszczelny korek
4tSTUNT
PostWysłany: Nie 16:26, 29 Lip 2012    Temat postu:

hmm dziwne bo płyn powinien być właśnie ponad żeberkami
michalpl
PostWysłany: Nie 15:32, 29 Lip 2012    Temat postu:

A czy to normalne że zawsze jak zaleję 10mm płynu ponad żeberka to mi wyleci przelewem jakieś 5mm poniżej żeberek? Mam tak za każdym razem. Czy to normalne? Pompa sprawna i termostat też.
henio12323
PostWysłany: Czw 17:20, 26 Kwi 2012    Temat postu:

w exc 525 też jest ten odpowietrznik w prawej chłodnicy

a co do odpowietrzania nie zawsze jest ono potrzebne, ja zawsze zalewam płyn pod ilosc, wchodzi nieco ponad 1 litr i bez odpowietrzania cały układ sam mi sie odpowietrza ;P
pawcios
PostWysłany: Czw 17:04, 26 Kwi 2012    Temat postu: Re: odpowietrzenie chłodnicy ktm

4tSTUNT napisał:
Większość osób pewno nie wie że w KTM'ach 400/520 po prawej stronie pokrywy głowicy jest śrubka M8 którą wykręca się by odpowietrzyć chłodnicę


Szczerze Ci powiem,że Ameryki tym nie odkryłeś Laughing

4tSTUNT napisał:
Z tym że przy chłodnicy juz nie ma śrubek do odpowietrzania. Jest tylko korek wlewu i przy głowicy śrubka, więc zalewam układ, odkręca się ją, płyn bez pęchcerzyków poleci i potem zakręcić ją i dolać płyn tak jak opisywałeś.


w młodszych ktm (po 2002r) masz w prawej chłodnicy śrubkę do odpowietrzania...a w exc/sx 400/520 do 2002 masz wężyk od góry, który łączy obie chłodnice Smile

pozdro
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 8:31, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Z tym że przy chłodnicy juz nie ma śrubek do odpowietrzania. Jest tylko korek wlewu i przy głowicy śrubka, więc zalewam układ, odkręca się ją, płyn bez pęchcerzyków poleci i potem zakręcić ją i dolać płyn tak jak opisywałeś.


Cytat:
i to nie jest srubka M8 tylko M6 na klucz 8mm

Fakt Very Happy. Sorki za błąd popieprzyło mi sięVery Happy
wójo
PostWysłany: Wto 20:23, 24 Kwi 2012    Temat postu:

i to nie jest srubka M8 tylko M6 na klucz 8mm
hacker33
PostWysłany: Wto 16:29, 24 Kwi 2012    Temat postu:

Zalewasz układ płynem.
Odkręcasz śrubkę przy przy głowicy i czekasz, aż poleci ci sam płyn bez pęcherzyków. Zakręcasz.
Odkręcasz tą śrubkę odpowietrzającą na górze chłodnicy, przechylasz motocykl na stronę po której masz tą śrubkę i czekasz, aż poleci Tobie płyn. Zakręcasz śrubkę. Prostujesz motocykl i dolewasz płynu aby było go 10mm ponad żeberkami w drugiej chłodnicy.
I dopiero teraz odpalasz silnik itd.

Taka zasada jest chyba we wszystkich motocyklach.
Miałem tak w DRZ i jest tak samo w KTM.
4tSTUNT
PostWysłany: Wto 15:59, 24 Kwi 2012    Temat postu: odpowietrzenie chłodnicy ktm

Siemka
Większość osób pewno nie wie że w KTM'ach 400/520 po prawej stronie pokrywy głowicy jest śrubka M8 którą wykręca się by odpowietrzyć chłodnicę przy zmianie płynu chłodniczego, ale jak to wszystko prawidłowo zrobić?
Nalewam płyn by był powyzej żeberek, zakręcam korek, ruszam motorem na boki by płyn sie rozszedł po układzie, nastepnie odkręcam korek i dolewam jeśli trzeba, potem odpalam moto by popracował, gaszę i odkręcam ta śrubkę, z niej pocieknie płynu troszkę więc zakręcam i potem dolewam znów przez główny korek czy jak?
Czynność banalna ale w manualu jej nie ma Very Happy

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group