Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Śro 5:51, 02 Paź 2024 Temat postu: |
|
najczesciej to uszkodzenie tpsa, albo silnika krokowego ( bardziej stawiam na tą 1 opcje ) |
|
|
Wojtek ktm990 duke r |
Wysłany: Wto 19:53, 01 Paź 2024 Temat postu: Zawieszanie obrotów |
|
Witam mam też problem w duke 990 z obrotami , jak dobrze dogrzeje maszyne , wstawię jej parę razy na kole też zawiesza sie na obrotach , i muszę gasić silnik i ponownie odpalić aby dalej jechać. Układ szczelny , wymienione wszystkie rury sprawdzone |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 22:06, 16 Lut 2021 Temat postu: |
|
to jest tak jak z luzami zaworowymi, w RFSie ma byc 0,1 mm - a czy bedzie 0,9 czy 0,11 to wiekszego znaczenia nie ma, tak samo TPS ma okreslona wartość, drobna odchyłka moze nie byc zauwazalna, gorzej sie robi jak jest grubo rozjechane
jak dla mnie throttle mode to typowo garażowe próby poprawiania fabryki tak jak oring mod w gaźniku, czy setki innych patentów - które fachowo można obejść - w sposób profesjonalny. ale jak ktos lubi na patencie to sposób idealny |
|
|
amek721 |
Wysłany: Wto 21:23, 16 Lut 2021 Temat postu: |
|
Dzięki za info. Sprzedałem już dziesiątki osłon tpsa, nikt nigdy nie zgłaszał mi żadnych problemów, sam przy prototypowaniu u siebie odkręcałem i zakrecalem go kilkanaście razy, nie było problemów.
Swoją drogą ciekawy sposób na zwiększenie dawki paliwa na obrotach jałowych, bez uchylania na sztywno przepustnicy. Oczywiście czysto teoretycznie
Też jestem tego zdania, że jedyna zgodna ze sztuką ingerencja w mapę paliwa jest "od środka". Porównanie z rezystorem w 1.9 tdi całkiem trafne
Ale akurat throttle mode jest bardzo popularny i sprawdzony, nie nazwalbym tego ogłupianiem sterowania, bo już fabrycznie jest bardzo głupie(proste) mniej więcej na poziomie Fiata Cinquecento na mono wtrysku |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 20:47, 16 Lut 2021 Temat postu: |
|
przy diagnostyce fabrycznym kompem tak jest zakres, - i jak juz pisałem tak mały że przy dokręcaniu sruby potrafi rozjechac sie poza zakres - i zauwazalnie im bardziej zuzyta fura tym czasem jest czulszy to tak na marginesie |
|
|
amek721 |
Wysłany: Wto 20:40, 16 Lut 2021 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | te tpsy sa dosyc mocno "dokładne" przy samym dokręcaniu potrafi wyjechac poza skale wg kompa ktma.
|
komputer ma jakiś zakres sygnału tps dla zamkniętej manetki? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 9:14, 16 Lut 2021 Temat postu: |
|
te tpsy sa dosyc mocno "dokładne" przy samym dokręcaniu potrafi wyjechac poza skale wg kompa ktma.
czasami takie wgrywamy nawet starsze do nowszych modeli, ktm cały czas kombinuje z mapami - jest rózny odzwe od klientów, jednym pierwsze TPI były za agresywne, potem troche je ugłaskali i aktualne są przyjemniejsze uzytownikowi - nigdy nie da sie idealnie dopasować wypustu modelu pod kazdego kierowce, musi byc jakis kompromis, srednio zaawansowani kierowcy są zachwyceni model zeszłoroczny chyba sprzedał sie w rekordowych ( przynajmniej u nas ) ilosciach |
|
|
amek721 |
Wysłany: Wto 8:09, 16 Lut 2021 Temat postu: |
|
O właśnie, skoro już poruszyliśmy temat to chciałbym się zapytać czy jest szansa na przestawienie tpsa przy jego demontażu oraz ponownym montażu? Jest na dwóch śrubach, co wg mnie uniemożliwia jego obrót o jakiś znaczący kąt, ale chciałbym posłuchać kogoś bardziej doświadczonego.
Kolejny temat to wgrywanie mapy z innych modeli. Teraz całkiem głośno zrobiło się o wgrywaniu do ecu 250 map z 300, chyba chodzi tu tylko o modele 20 i 21 (mogłem coś pomylić). Podobno daje to dużo, sprawdzane na hamowniach (bliskich Heniu Tobie) itp.. Ktoś na tym lata? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 21:44, 15 Lut 2021 Temat postu: |
|
to podstawowy błąd pierwszy - oczywiscie że normy homologacji (emisje spalin itp itd ) są bardzo restrykcyjne, dlatego (zakładam... ) że 50 konne EXC do dealera przychodzi jako 10-15 konny skuterek raczej kazdy dealer przed wstawieniem takiego motocykla na salon doprowadza go do "ładu" i wszelkie restrykcje demontuje - motocykl wiec nie ma ubogich nastawów
kolejny temat regulacji - od dawien dawna najdokładniejsza regulacja przy motocyklach wtryskowych to bypass - kanał obejsciowy który małymi srednicami reguluje dokładniej dopływ powietrza niż klapka przepustnicy, która jest bardziej lub mniej szczelna, zmienia sie jej szczelność termicznie itp itd... dlatego jest kanał obejsciowy jest dokładniejszy - i taki jest tu zastosowany. podpieranie przepustnicy nie ma zadnego sensu, równie dobrze mozna sobie bardziej napiąć linke gazu - bezsens
zgadzam sie że TPS wtedy podaje wiecej paliwa - równie dobrze można nie ruszać podpierania przepustnicy tylko ręcznie przestawić TPS - typowe garażowe grzebanie
fachowo trzeba wgrać odpowiednia mape - w zasadzie tylko pierwsza w 18stkach była nieudana, raczej juz nie ma motocykli które na niej latają, jeżeli jest wprowadzona jakas modyfikacja - można kompem podnieść dawke paliwa - to duzo bardziej fachowa metoda niż ogłupienie komputera TPSem... zaraz dojdzie tym garażowym sposobem rezystorek na czujniku temperatury albo inne patenty |
|
|
MarcinB |
Wysłany: Pon 17:59, 15 Lut 2021 Temat postu: Sruba wolnych obrotow |
|
Temat wcale nie jest tak prosty jak kazdy tu pisze.
Zacznijmy od podstaw.. TPI z uwagi na przepisy europejskie dotyczace emisji spalin wypuszcza fabrycznie motocykle zestrojone bardzo ubogo. Skutek jest taki ze dolny zakres obrotow i responsywnosc na gaz jest slaba. Throttle body w tych motocyklach nie dziala tak jak powinien. Sruba od "wolnych" obrotow - skladu mieszanki (lewa strona plaski srubokret) jest do regulowania.. Ale to jest tylko polowa regulacji zeby motocykl chodzil prawidlowo.. Od po rozebraniu po prawej stronie jest regulacja otwarcia przepustnicy.. ta sruba jest wkrecona na sztywno z loctitem. 1 modyfikacja w tych TPI to grzanie tej sruby jej wykrecenie i zastapienei sruba ze sprezyna m5 50mm. W ten sposob mamy rowniez mozliwosc regulowania otwarcia przepustnicy.
Efekt i logiczne wytlumaczenie: Korzystajac z powyzszej modyfikacji zakrecamy calkiem lub tylko delikatnie max pol obrotu odkrecamy srube przeplywu powietrza wspomniana wczesniej (plaski srobokret lewa strone) nowa sruba uchylamy jednak delikatnie przepustnice. W ten sposob cylinder dostaje taka sama ilosc powietrza ale zwiekszona dawke paliwa (TPS widzac uchylona przepustnice podaje sygnal o jej otwarciu do komputera ktory podaje wtryskiem wiecej paliwa). Finalnie mamy motocykl ktory mniej sie grzeje, lepiej odpowiada na gaz, ma mcniejszy dol i znika calkowicie problem z niespadajacymi obrotami. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Sob 15:46, 18 Maj 2019 Temat postu: |
|
Dziekuje dobranoc |
|
|
ivanoszka |
Wysłany: Sob 13:59, 18 Maj 2019 Temat postu: |
|
temat do zamknięcia , barek253 miał rację, regulacja śrubą wolnych obrotów załatwiła sprawę. dziękuję za pomoc i pozdrawiam. |
|
|
ivanoszka |
Wysłany: Pią 13:38, 17 Maj 2019 Temat postu: |
|
Ok, dziękują za informacje i przepraszam za reakcje, napisałeś lakonicznie i sądziłem że żartujesz. Sprawdzę to wieczorem albo rano. Dam znać co się udało ogarnąć.
HEJ! wyglada na to że miałeś rację! zmniejszyłem śrubkę o 1 obrót i wyglada na to żę się nie zawiesza, przynajmniej na szybkiej rundzie którą właśnie zrobiłem. jutro po wyjezdzie dam znać czy na pewno.
Dzięki! |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pią 13:35, 17 Maj 2019 Temat postu: |
|
Zmniejsz obroty ja sie nie smieje tylko mowie powaznie jesli srubka nie pomoze wyjmij przepustnice i tam masz na kleju srubke blokujaca opad przepustnicy najpierw podgrzej i opusc jeden obrot i zobacz czy pomoglo |
|
|
ivanoszka |
Wysłany: Pią 6:27, 17 Maj 2019 Temat postu: |
|
ssanie wyłączone, oring na ssaniu sprawdzony i szczelny, dzisiaj wyciągnę jeszcze raz membrany i sprawdzę dokładnie uszczelki i króciec, czy gdzieś tam nie pojawiła się nieszczelność, generalnie obroty są normalne ale jak jade z wysokimi i wcisnę sprzęgło zawiesza się na średnich, jak zduszę to wchodzi na wolne.
dodam jeszcze że wczoraj podczas zawieszenie szarpałem za manetkę i za linki żeby sprawdzić czy to nie mechaniczne zacięcie ale nic się nie zmieniło. |
|
|