Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
|
|
jaco113 |
Wysłany: Wto 13:26, 12 Wrz 2023 Temat postu: |
|
jasne ze oleju się nie wlewa fatalne przejęzyczenie, mogę podesłać na meila zdjęcie bo tu na forum mam problem jak to zrobić |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 11:07, 12 Wrz 2023 Temat postu: |
|
ja tasm bym oleju nie wlewał
podeslij screena z serwisówki to ci wyjasnie jak cos nie jasne |
|
|
jaco113 |
Wysłany: Pon 14:42, 11 Wrz 2023 Temat postu: |
|
Koledzy jaki jest prawidłowy poziom oleju w Mikuni TMX38 bo serwisówka jest mało precyzyjna |
|
|
te300 |
Wysłany: Pon 21:31, 01 Lip 2019 Temat postu: |
|
ciężki temat, ja trafiłem w PL, najkorzystniej w USA ale doliczą cło i podatek to wyjdzie sporo. |
|
|
amek721 |
Wysłany: Pon 14:02, 01 Lip 2019 Temat postu: |
|
te300 podpowiesz gdzie najkorzystniej kupić lectrona? A moze masz coś na sprzedaż? |
|
|
te300 |
Wysłany: Pon 12:53, 01 Lip 2019 Temat postu: |
|
mikuni z ostatniego wypustu ustawia się dość dobrze ale kapryśne na pogodę są nadal
polecam lectrona jak założyłem zimą tak nie dotknąłem ani razu (jak w tpi), pięknie liniowo oddaje moc |
|
|
amek721 |
Wysłany: Pon 11:22, 01 Lip 2019 Temat postu: |
|
Dzięki. Ludzie zakładają keihin'y albo lectron'y. Ja jeszcze chwilę pojeżdżę na mikuni i zmienię na lectrona, jest mocno chwalony.
Moje ustawienia:
dysza główna 450
dysza wolnych obrotów 30
iglica 43-73 3 rowek
śruba powietrza wykręcona 2 obroty
przy temperaturze 25-30*C |
|
|
MIHEX |
Wysłany: Nie 23:22, 30 Cze 2019 Temat postu: |
|
Ciekawy temat, fajnie to opisales . Czytalem juz gdzies o tym problemie. Ludzie demontuja z exc 17r gazniki Mikuni TMX 38 i zakladaja gazniki Keihin PWK 36S AGz starszgo modelu exc 250 i 300 2016r , ktory nie sprawial problemow! Dluzszy czaas na rynku i lepiej dopracowany euro3 . Powiedz jeszcze z jakimi dyszami i iglica mikuni TMX38 najlepiej chcial Tobie wspolpracowac? |
|
|
amek721 |
Wysłany: Nie 16:00, 30 Cze 2019 Temat postu: Wada fabryczna w gaźnikach Mikuni MY17 |
|
Cześć,
Sporo osób ma problemy z regulacją gaźnika Mikuni TMX38. Problemem są niskie obroty (w tym trzymanie wolnych obrotów). KTM próbował ratować się zalecając sporo mniejsze dysze wolnych obrotów, z mniejszym lub większym powodzeniem.
Na amerykańskich forach problemy dotyczą ok. 80-90% osób posiadających ktm'y 250/300 z roku modelowego 2017. U niektórych problem był odczuwalny mocniej, u innych mniej. Często objaw był taki, że regulacja śrubą powietrza nie przynosiła rezultatu. U mnie było nie tak źle, przede wszystkim motor potrafił mi zgasnąć na wolnych obrotach (szczególnie przy kompletnie zimnym silniku). We wszystkich przypadkach, w których problem występował wadliwa okazywała się uszczelka bloku dyszy lub (i) oring zaworu pływaka. Obie uszczelki nie występują osobno na schematach, ale jedna firma w stanach produkuje ulepszone wersje uszczelek. Ulepszenie polega na usztywnieniu uszczelki poprzez "wtopienie" blachy między gumę - wtedy wszystko będzie na swoim miejscu.
Link do strony producenta: https://jdjetting.com/product/jdmk05-mikuni-tmx-jet-block-kit/ Niestety JD Jetting nie uznaje Polski jako państwo (brak na liście)
W zestawie mamy: dwa oringi (jeden zapasowy), uszczelkę bloku, bit torx 10:
Niżej opiszę szybko jak zdiagnozować problem i wymienić uszczelki.
Demontaż gaźnika pominę
Grzebiemy przy gaźniku, więc zachowanie czystości obowiązkowe, szczególnie przy składaniu.
Odkręcamy pokrywę komory pływakowej (trzy śruby).
Zdejmujemy plastikowy element, wyciągamy pływak wraz zaworkiem, wykręcając zaznaczoną śrubę:
Wykręcamy dwie śruby na torx 10. Polecam robić to ostrożnie, trzymając gaźnik w jego naturalnej pozycji, bo gdy całkowicie wykręcimy obie śruby blok nie będzie się na niczym trzymał i może nam wypaść.
Teraz od strony przepustnicy wyciągamy blok, razem z wadliwą uszczelką. U mnie wyglądało to tak:
Widać, że uszczelka przytykała kanały.
Porównanie nowej uszczelki ze starą:
Składamy blok stosując nową uszczelkę i klej do gwintów na śruby. Fabrycznie był on kolory czerwonego, ja dałem niebieski. Wszystkie uszczelki zawsze traktuje sylikonem w sprayu, czy wazeliną.
Teraz przechodzimy do wymiany oringu. Wykręcamy zaznaczoną śrubę:
Wyciągamy korpus zaworu, ja pomogłem sobie ostrożnie kombinerkami. U mnie oring wyglądał tak:
Widać już zużycie. Co gorsze, podczas ostrożnego wyciągania starego oringu mocno mi popękał. Zakładamy nowy oring pamiętając o wcześniejszym przesmarowaniu.
Następnie składamy gaźnik i testujemy
Jestem po krótkich testach i widzę poprawę. Moto nie gaśnie mi na zimno, ani na ciepło. Zauważalnie częściej "strzela" z tłumika przy zamkniętej manetce i hamowaniu biegami (podczas hamowania silnikiem podaje paliwo w większym zakresie obrotów?). Po dłuższym wypadzie dam znać co jeszcze zauważyłem.
Dajcie znać jak wygląda to u was
Mam jeden komplet z JD Jetting na sprzedaż.
i pamiętajcie, czysty filtr powietrza to podstawa przy regulacji gaźników |
|
|