Autor Wiadomość
Karolek
PostWysłany: Czw 9:38, 24 Sie 2023    Temat postu:

Regulacja odbicia Ta na dole ( reb)?. Bo mam podobne stuki w amorku, tak jakby odbija na maxa i wtedy słychać stuk. Regulacje działają wszystkie sie kręcą idzie policzyć kliki.
Film pokazujący o co mi chodzi. Przy gwałtownym nacisku słychać ten stuk https://youtu.be/WUnEmoGWjeU

Edit: stuki = brak oleju w amorku ( wylany )
grabarz
PostWysłany: Śro 18:58, 23 Sie 2023    Temat postu:

Zerwana regulacja, przekręcona byla
Karolek
PostWysłany: Śro 18:43, 23 Sie 2023    Temat postu:

Witam, jak tam udało się rozwiązać problem co puka?
grabarz
PostWysłany: Pon 19:31, 21 Maj 2012    Temat postu:

no to jeszcze ostatnia opcja zeby nia pokrecic i zobaczyc moze to cos da a jak nie to ostatecznosc czyli regeneracja:)
henio12323
PostWysłany: Pon 18:38, 21 Maj 2012    Temat postu:

raczej nie gdybys ukręcił regulacje to by ci srubka w rekach została Razz i poszedłby olej
grabarz
PostWysłany: Pon 18:26, 21 Maj 2012    Temat postu:

w weekend nagram filnik i wstawie:) a jak krecicie dolna sruba to ma jakis opór tzn kliki sa tak samo mocne jak na tej gornej? bo wiem ze wczesniej krecilem i byl opor i nie wiem czy za bardzo nie przekrecilem mozliwe ze tam z regulacja cos sie stalo?
henio12323
PostWysłany: Pon 17:24, 21 Maj 2012    Temat postu:

nie Smile to jest serwisowanie
regeneracja to naprawa. bez wymiany oleju moge dalej jeździc. ale jak amor pocieknie i trzeba go zregenerowac to nie moge dalej jeździc Smile
regeneracja to to zazwyczaj wymiana uszczelniaczy oleju itp. czasami dochodza napewki itp.

sama wymiana oleju i gazu to nie regeneracja Smile
4tSTUNT
PostWysłany: Pon 16:34, 21 Maj 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...



Regeneracja amora to właśnie m.in wymiana oleju, uszczelniaczy, nabicie gazem Smile)

A filmik dużo by wyjaśnił faktycznie Very Happy
henio12323
PostWysłany: Pon 16:25, 21 Maj 2012    Temat postu:

ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...

ja troche nie czaje co tam ci puka. zrób moze filmik albo cos. moze masz ustawione odbicie na soft i po prostu jak docisniesz i odbija to jest taki dzwiek ;P spróbuj dokręcic na hard i zobacz czy jak wolniej bedzie odbijał oto czy bedzie ten stuk. u mnie jak wcisniesz i puscisz szybko to stuknie ;D bo dojdzie do konca
4tSTUNT
PostWysłany: Pon 16:18, 21 Maj 2012    Temat postu:

Do szczecina można z tego co wiem chyba też pocztą wysłać. Robią dobrze i w miarę tanio w porównaniu do konkurencji.
grabarz
PostWysłany: Pon 16:15, 21 Maj 2012    Temat postu:

no to chyba regeneracja mnie czeka. a macie jakies namiary? bo te wyzej podane to w szczecinie troche daleko najlepiej centrum polski oczywiscie jesli ktos zna i moze polecic
barek253
PostWysłany: Pon 16:11, 21 Maj 2012    Temat postu:

tak wszyscy myślą że tylny amor jest bez obsługowy a to nie prawda chcesz miec tip top to sobie zregeneruj
za mocno napięta nie będzie po to ta regulacja jest żeby ją napinać
grabarz
PostWysłany: Pon 15:55, 21 Maj 2012    Temat postu:

lozyska odpadaja nie ma zadnych luzow, tak jak ktos napisal musze sprawdzic czy sprezyna nie wydaje takiego dzwieku i ja przesmarowac. mozliwe ze za bardzo sprezyne sciagnalem? bede kombinowal z ta regulacja a jak nie to ostatecznie do regeneracji ale nie chce mi sie wierzyc zeby juz trzeba bylo cos z nim robic wczesniej mialem 125 exc i jedyne co to lozyska musialem wymienic i to wszystko wiecej nie bylo z nim zadnych problemow
4tSTUNT
PostWysłany: Pon 15:36, 21 Maj 2012    Temat postu:

Łożysko dolne pds ( te które sie wymienia, bo tam u góry rzadko siada) sprawdzić możemy bez wyciagania amora z ramy, a mianowicie motor stawiasz na podnośniku tak by tylne koło było w powietrzu. Następnie łapiesz za tylne koło i próbujesz je podnieś. Jeśli czujesz pierw luz a potem idzie z wahaczem to masz do wymiany oto te łożysko a jeśli wszystko twarde i bez luzów że koło od razu z wahaczem podnosisz łożysko sprawne i bez zarzutów.

Jeśli ten dziwny dźwięk pojawił ci się po regulacji ( ja także tam mam), to stawiał bym na to że amorka trzeba dać do regeneracji (nabicie gazem i wymiana oleju), ponieważ warto wspomnieć że amortyzator tylni teoretycznie powinno serwisować się co 70mth i olej w amorku pomimo że na gołe oko nie widać np że cieknie i amorek jest suchy to on delikatnie sobie przez uszczelniacz i tak będzie przepuszczać aż w końcu może go braknąć.

Wniosek taki:
Sprawdź luz na pds, jeśli jest to wymień łożysko, a jeśli nie, a masz kasę możesz zanieś amorka do serwisu i tam ci go sprawdzą i w razie potrzeby nabiją gazem i wymiana olej + uszczelniacze (zabieg ten tj regeneracja tylnego amortyzatora pds to koszt 290zł [motodiabły szczecin])
hacker33
PostWysłany: Pon 15:28, 21 Maj 2012    Temat postu:

Może przy skręcaniu sprężyna się również skręciła i się po prostu przesuwa na regulacji dając taki dziwny dźwięk.
W skrócie czoło sprężyny przesuwa się po tym o co się zapiera. A że jest tarcie itd to słyszysz taki dźwięk "trzaśniecie"

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group