Autor Wiadomość
Majster128
PostWysłany: Pon 8:16, 18 Lis 2019    Temat postu:

Wystarczy tylko, że silnik był niepoprawnie złożony. Nawet na wszystkich nowych częściach.
henio12323
PostWysłany: Nie 19:23, 17 Lis 2019    Temat postu:

o jakimkolwiek, akurat wału niewiele zmienią bo nic nie bedzie tarło o kartery, ale np wałka balansującego - tam koło idzie blisko karterów i nadmierny luz moze powodować że cos bedzie tarło o kartery.. tu nie bardzo jest co wrózyć - trzeba rozebrać i sie kazdemu elementowi przyjrzeć
elMisza
PostWysłany: Nie 19:19, 17 Lis 2019    Temat postu:

henio12323 napisał:
luzy na łozyskach, zuzyty łancuch rozrządu/slizgi, uszkodzone sprzęgiełko jednokuerinkowe rozrusznika


mówisz o łożyskach wału korbowego ?
łańcuch i ślizgi są nowe

zacznę od rozrusznika , bo czasami potrafi odmówić współpracy
henio12323
PostWysłany: Nie 19:12, 17 Lis 2019    Temat postu:

luzy na łozyskach, zuzyty łancuch rozrządu/slizgi, uszkodzone sprzęgiełko jednokuerinkowe rozrusznika
elMisza
PostWysłany: Nie 19:05, 17 Lis 2019    Temat postu:

Możesz podać przykładowe źródła powstawiania takich opiłków ?
Majster128
PostWysłany: Nie 18:45, 17 Lis 2019    Temat postu:

Nawet nie próbuj ponownie odpalać. Koszta naprawy będą rosły. Silnik do demontażu i weryfikacji. Trzeba znaleźć źródło ich generowania, a możliwości jest dużo.
elMisza
PostWysłany: Nie 18:34, 17 Lis 2019    Temat postu:

W oleju znajduje aluminiowe opiłki ( płatki ) + aluminiowa smuga.
Od strony sprzęgła wygląda wszystko ok, przynajmniej nic nie znalazłem


Gdzie dalej szukać ? Od strony magneta jest jakiś element który może skrobać aluminium dając takie aluminiowe płatki ?
Na obu sitkach nic nie widać. RFS 2002 rok
Stomper
PostWysłany: Pon 11:55, 19 Sie 2019    Temat postu:

No nic, trzeba będzie rozebrać i posprawdzać. Jak się dowiem o co chodzi wrzucę info dla potomnych. Dzięki henio za zainteresowanie i chęć pomocy. Pozdrawiam
henio12323
PostWysłany: Pon 11:44, 19 Sie 2019    Temat postu:

nie to dolne, bo to jest od smarowania rozrządu silnika ( czyli wał rozrząd tłok ) długie sitko i tylny spust jest od skrzyni biegow
Gość
PostWysłany: Pon 11:21, 19 Sie 2019    Temat postu:

Gdzie znalazłem to ciężko mi określić. 1 bardzo mały na pewno był na sitku , tym krótkim dolnym. Resztę znalazłem jak zlewałem zużyty olej do bańki. Możliwe, że wszystkie są z tego dolnego sitka , bo jak je wykręciłem to trochę oleju też wyciekło. Które sitko to to optymistyczne ?Very Happy
henio12323
PostWysłany: Pon 10:00, 19 Sie 2019    Temat postu:

te silniki sa pancerne o ile zadbane to 450 godzin to mogą w rekordach zrobić na pierwszym montażu.
takie opiłki to ciezko juz nazwac opiłkami, to wygląda na jakis wyłamany element, warto zajrzeć.
jeszcze podpowiedz gdzie to znalazłes na krótym sitku
Stomper
PostWysłany: Pon 8:43, 19 Sie 2019    Temat postu:

Dzięki za zainteresowanie. Jakieś 50 mth temu wymieniany był tłok. Przynajmniej tak twierdził poprzedni właściciel. I tak chciałem zrobić generalny dla świętego spokoju ale myślałem , że do końca sezonu dolatam na tym co jest Evil or Very Mad . Moto ma najechane 450 mth
henio12323
PostWysłany: Pon 8:24, 19 Sie 2019    Temat postu:

nie wyglada to zaciekawie, jak magnes nie łapie czyli alu czyli cos sie sypie, warto sciągnąc pokrywy zobaczyc czy nic sie nie rozkręca
dawno robiony był jakis remont ?
Stomper
PostWysłany: Pon 6:34, 19 Sie 2019    Temat postu: EXC 450 06' opiłki w oleju

Cześć wszystkim,
Niedawno zakupiłem KTMa EXC 450 rok 2006. Przy wymianie oleju natrafiłem na kilka opiłków (dokładnie 5 szt). Zastanawiam się z czego mogą być te kawałki , magnes ich nie łapie. Doradźcie proszę co robić, rozbierać silnik ?
Link do zdjęcia. fotosik.pl
/zdjecie/6dab5080711aa286
Niestety normalnego linku wkleić nie mogę.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group