Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Śro 17:47, 23 Maj 2012    Temat postu:

gdyby to było takie proste to bym o tym napisał. ktm ma taki układ zawieszenia - PDS ze nie jest łatwo. oczywiscie ta metoda moze sie sprawdzic, ale wczesniej trzeba ustawic łancuch idealnie tak jak ma byc i patrzeć ile palców wchodzi itp itd. dla mnie blaszka była wygodna Razz wsadzałem i naciągałem bez dotykania palcami łancucha.

honda ma prolinka i tam łancuch nieco inaczej sie zachowuje Razz tak samo jak np w BMW czy chyba husqvarnach gdzie w kazdej pozycji wahacza łancuch nigdy sie nie napina ani nie luzuje ;P w ktmach to znana przypadłość niestety że operacja naciągu jest dosyc kłopotliwa ;/ nie raz nawet na torze ktos mi mówi że mam luźny łancuch, rzeczywiscie wisi Razz ale jak skacze to sie napina jak trzeba.
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 17:16, 23 Maj 2012    Temat postu:

rapanui napisał:
Właśnie zawsze tak ustawiałem w mojej hondzie. Przednią zębatkę zmieniłem z 14 na 13 zębów, czym to będzie skutkowało( prędkość czy przyśpieszenie)


Używaj polskich znaków- wszystkim będzie łatwiej czytać twoją wypowiedź Smile)

Skróciłeś biegi czyli teoretycznie powinieneś uzyskać lepsze przyspieszenie kosztem prędkości maksymalnej, aczkolwiek to kosmetyczna zmiana o jeden ząbek więc nie wiadomo jak tego nie odczujesz Smile).
Także z tego co mi się zdaje średnio jeden ząbek z przodu to jak 3 z tyłu ale tej wiedzy nie jestem pewien Very Happy
rapanui
PostWysłany: Śro 17:12, 23 Maj 2012    Temat postu:

Wlasnie zawsze tak ustawialem w mojej hondzie. Przednia zebatke zmienilem z 14 na 13 zebow, czym to bedzie skutkowalo( predkosc czy Przyspieszenie)
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 16:58, 23 Maj 2012    Temat postu:

Hmm a nie prościej jak w crosach i wgl że łańcuch ma być tak napięty by dwa palce wchodziły na końcu ślizgu łańcucha? Sprawdzona metoda



Wd manuala także tak:


http://motocross.transworld.net/1000092076/features/how-to-presented-by-bikebanditcom-chain-maintenance/

http://motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/jak-odpowiednio-napiac-lancuch-video.html
henio12323
PostWysłany: Śro 16:52, 23 Maj 2012    Temat postu:

a w ktmie nie ma odnosnika niestety. serwisówka niby cos o tym mówi ale nie da się ustawid dobrze łancucha robiąc to zgodnie z serwisówką - jedna rada. siada ktos na moto ( najlepiej ktos cięzki ) tak żeby wahacz był równolegle z ziemia ( mniej wiecej ale równolegle daje najlepszy wynik) wtedy naciagasz łancuch tak żeby wiadomo z obu stron było tak samo naciągniete, a łancuch miał minimalny luz. nie moze byc napiety jak struna. ale w tej pozycji nie moze wisiec. potem skręcasz wszystko stawiasz moto np na podnosniku, i bierzesz np kawałek blaszki Razz i sobie docinasz tak żeby za dolnym slizgiem łancucha mozna ja było wsadzic tak, żeby napinała łancuch, ja mam cos takiego, dobrałem idealnie z takich blach co poczta roznosi reklamy ( inpost chyba) i akurat jak wsadzam ją za slizgiem dolnym i mam luz to sobie naciągam do poziomu az blacha sie trzyma Very Happy taki patent troche ;P ale 100% skutecznosci, potem mozna skakac i łamać moto a łancuch nigdy nie bedzie za bardzo napięty.

bo robiąc zgodnie z serwisówka, jak skaczesz, albo jak siądziesz z kims to łancuch zapewne bedzie napiety jak struna i mozesz sobie uszkodzic naped i silnik...
rapanui
PostWysłany: Śro 16:40, 23 Maj 2012    Temat postu:

wymienilem zebatke i jest ok. Poprostu stara byla juz chyba zużyta. Jak dokladnie ustawic napiecie łańcucha bo w kazdym motorze ustwia sie do innego odnośnika.
barek253
PostWysłany: Śro 14:26, 23 Maj 2012    Temat postu:

tam jest seger i dla tego masz taki luz
KristofSX
PostWysłany: Śro 10:01, 23 Maj 2012    Temat postu:

sama zębatka nie może się ruszać na wałku, ale sam wałek(+zębatka) ma lekki luz
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 9:59, 23 Maj 2012    Temat postu:

jak się rusza na boki po dokręceniu pewno odwrotnie nałożyłeś podkładkę która ma na celu dociskać zębatkę i zapobiegać takiemu poruszaniu się!

chyba że tam jest pierścień segera bo to może już jest powykrzymiany i nie dociska zębatki bądź frez na niego wyrobiony jest.
Gość
PostWysłany: Śro 9:45, 23 Maj 2012    Temat postu:

rusza sie tylko na boki
henio12323
PostWysłany: Śro 9:10, 23 Maj 2012    Temat postu:

zębatka jest osadzona na wieloklinie, jak jest lipna zebatka, albo stara i sie ją źle uzywa to dostaje luzu, jaki ma ten luz ? zębatke mozesz przesuwac wzdłuz po wałku ? czy moze z całym wałkiem sie rusza ? czy mozna ja poruszac góra dół ?
moniek
PostWysłany: Śro 8:46, 23 Maj 2012    Temat postu: Przednia zebatka exc 200

Ostanio zauwazylem ze mam lekki luz na przedniej zebatce ok. 1mm czy to jest normalne w tych motorach, bo w crossie hondy zebatke mam przykrecona i tam zadnego luzu na boki nie ma.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group