Autor Wiadomość
Majster128
PostWysłany: Nie 12:57, 13 Paź 2019    Temat postu:

Jeśli masz tam oryginalny tłok, to bardzo możliwe, że pierścienie puszczają. Tak już miały. Wtedy wymiana tłoka z pierścieniami powinno pomóc.
ciernik
PostWysłany: Pon 12:25, 07 Paź 2019    Temat postu:

Skoro to 2010 to sprawdz czy nie przybywa w skrzyni biegów
Dopiero wtedy szukaj ubytków w tłok/uszczelniacze zaworowe.
henio12323
PostWysłany: Pią 20:42, 04 Paź 2019    Temat postu:

ja zwykle nawet jak ładne motocykle otwieram z przebiegami około 100-150h, to całe tłoki sa w nagarze i nic sie odczytać nie da - wiec dośc dziwnie mało u ciebie nagaru jest Smile
pan_bobek
PostWysłany: Pią 16:03, 04 Paź 2019    Temat postu:

Wielkie dzięki, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Zamierzałem tak czy tak na zimę zajrzeć do silnika bo właśnie zawory ssące mam do wymiany więc zobaczę jak to wygląda jeszcze niżej. Napis jest od strony ssącej więc tłok jest czystszy i szło kamerką dostrzec. Tylko właśnie zaniepokoił mnie ten nagar.

Rozbiorę niedługo to i zobaczę co tam się ukaże Smile Jeszcze raz dzięki!
henio12323
PostWysłany: Pią 15:54, 04 Paź 2019    Temat postu:

jak dojrzałeś napis to jeszcze tragedii nie ma, zuzycie pewnie normalne, taki nagar sie zawsze zbierze, te silniki moga wytrzymac nawet kilkaset godzin bez zaglądana, i nawet jak sie super dba to nagar bedzie.
skoro bierze olej i chcesz to zlikwidować to cudow nie ma - trzeba rozbierac góre silnika, pomierzyc i wymienic co trzeba, czasem tlok moze zostac a pierscienie same bedą do wymiany, warto przy okazji zajrzeć do głowicy, wymienic uszczelniacze zaworowe, ( generalny przegląd gory ) po takim serwisie moto bedzie pewne do jazdy na kolejne sezony.
tak wymiar oznacza selekcje ( wychodzi że selekcja B tłoka wossner ) przy zmianie tłoka mierzy sie cylinder i dobiera na odpowiednie pasowanie tłok, nie wiadomo czy bedzie kolejna selekcje - czy trzeba moze jedną przeskoczyc i dać ostatnią, a moze trzeba dać taką samą. to sie dobiera po pomiarach nie na oko, czy z pewnej zasady. cylinder pewnie warto przehonowac, z doswiadczenia wiem że około 70-100 godzin i prązki są slabo widoczne, warto je odswiezyć
pan_bobek
PostWysłany: Pią 15:46, 04 Paź 2019    Temat postu: Czarny tłok, ubywający olej, kopcenie

Witam. W ostatnim czasie zauważyłem że ubywa mi oleju w EXC 450 z 2010 roku. Praktycznie po każdym wypadzie dolewkę muszę robić. Dziś zajrzałem do cylindra przez otwór po świecy no i tak to wygląda jak w linkach poniżej.

https://zapodaj.net/58b1dbb82e0ac.png.html

https://zapodaj.net/24b473d7ecaef.png.html

https://zapodaj.net/5a741860aa29e.png.html

Domyślałem się że raczej powodem tego są pierścienie? Na tłoku widziałem taki napis "8707DB 21708-22" Czy to oznacza selekcje jakąś i czy przy zmianie na koleją pasuje oddać cylinder do jakiegoś honowania czy coś w tym rodzaju?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group