Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 21:40, 27 Lip 2024    Temat postu:

Fourier napisał:
Najlepiej rozwiercić na większy rozmiar i dać większy korek (sprawdzone w SX 125/150).

A nie miałeś problemu z tym że opiłki mogą wlecieć do silnika przy nakręcaniu? Też mam zerwany gwint w KTM sxf 250
babel
PostWysłany: Nie 0:45, 19 Sty 2020    Temat postu:

Jakby troche krzywo było to polecam zastosować podkładkę miedzianą "pompowaną" - coś jak to poniżej:
https://allegro.pl/oferta/podkladka-uszczelka-miedziana-kfc-16-x-22-x-2-2szt-7598404573
adi1529
PostWysłany: Sob 22:23, 18 Sty 2020    Temat postu:

To akurat farta miales ze ci chwycilo na magnesie korka
pablo83
PostWysłany: Sob 20:59, 18 Sty 2020    Temat postu:

Miałm to samo i tak jak henio pisze osiowosc otworu to podstawa.Ja wiertalem do reki niby osiowo ale wyszlo krzywo i olej lekko ciekł.Dopiero dwie podkładki miedziane załatwiły sprawe.A co do tego urwanego bolca z sprezynki to tak jak piszesz za chiny nie idzie tego wyciagnac.Dopiero jak sie wku..olalem to i na tym pojezdzilem po paru mtg spuscilem olej i wylapane bylo na magnesie korka.Ale tego sposobu nie polecam.
adi1529
PostWysłany: Pią 21:45, 17 Sty 2020    Temat postu:

Sa magnetyczne nie tak mocno jak stal ale lapie magnes . Odkrecilem pokrywe od strony sprzegla ale niestety nie widac ogonka nigdzie plukac tez probowalem ;( nie wiem czy jak lewy dekiel zrzuce czy cos tam bede widzial . Musze kupic ten magnes maly moze sie uda gdzies go zlapac .
henio12323
PostWysłany: Pią 8:27, 17 Sty 2020    Temat postu:

https://allegro.pl/oferta/jonnesway-chwytak-magnetyczny-elastyczny-3-2mmx525-7572511787?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=CjwKCAiAsIDxBRAsEiwAV76N8x8a5sd5eKDaC-8Vg6khVCZYirgeKD9vrWpj1IOhu950YKv4V6dg6RoCFMcQAvD_BwE

sorki za linka długiego - cos takiego pewnie przez m6 przejdzie nawet Very Happy a czy sa magnetyczne - dobre pytanie mi sie wydaje ze są.

powracamy znowu do podpowiedzi powyzej - ze warto takie rzeczy zlecać fachowcowi Very Happy
ciernik
PostWysłany: Pią 7:04, 17 Sty 2020    Temat postu:

coś mi sie kojarzy że te spreżynki nie są magnetyczne Sad
adi1529
PostWysłany: Czw 20:23, 16 Sty 2020    Temat postu:

Wlasnie pracuje na zlomowisku i mamy taki magnes konkretny i chce zobaczyc czy od dolu przez karter go zlapie ale nie wiem . A ty jaki magnes miales na mysli bo przez otwor nie ma za duzo miejsca . Olej kurde chyba za gesty jest zeby wyplynal
henio12323
PostWysłany: Czw 19:35, 16 Sty 2020    Temat postu:

spróbuj złapać magnesem, mozesz próbować też przelac olejem - moze wypłynie, ale nie próbuyj jeździc z tym elementem - ostatnio na serwisie mielismy taki silnik całkowicie zatarty - w pompie oleju własnie ogonek od recoila
adi1529
PostWysłany: Czw 19:27, 16 Sty 2020    Temat postu:

Panowie wywiercilem helicoil wkrecony ladnie trzyma ale kur... normalnie jak amator zyciowy to zrobilem szczypcami chwycilem ogonek od helicoil i pekl i wpadl mi do silnika nawet dobrze go nie chwycilem ... nie wiem czy teraz pokrywe sciagac od strony sprzegla czy mi tam to nie przelecialo bo jest tam kolo korka widzialem przeplyw zrobiony co mowicie ?
mentor
PostWysłany: Śro 12:15, 15 Sty 2020    Temat postu:

Może jeszcze zastosować jakiś wygniatak.
On działa bez opiłkowo. Co prawda nie testowałem wygniataka w moto, ale zawsze można sprawdzić.
henio12323
PostWysłany: Śro 9:43, 15 Sty 2020    Temat postu:

to jednak mało wiesz, tez robiłem nie raz te sprezynki, zwykły gwint gdzie sruba dociska np jakas pokrywe to pare stopni odchyłu nie robi probemu, ale plaszczyznowe sprawy sa trudne do wykonania z ręki
pm2z
PostWysłany: Śro 9:07, 15 Sty 2020    Temat postu:

E tam osiowo Wink moim zdaniem bardzo łatwo jest z ręki nieznacznie nawiercić w osi już gotowy otwór. robiłem helicoil mnóstwo razy.
Jeśli sprężynka jest dłuższa niż grubość materiału w który będziesz ją wkręcał, do zdecydowanie radzę ją przyciąć przed wkręcaniem pod odpowiedni wymiar.

no i najlepiej mieć tę część na stole, a nie wiercić w złożonym silniku w ramie, bo nie wierzę, żebyś wówczas był w stanie usunąć wszystkie opiłki Wink
henio12323
PostWysłany: Śro 8:26, 15 Sty 2020    Temat postu:

a jeszcze dodam że samo zrobienie recoila to nie problem, ale zrobic to osiowo do płaszczyzny to juz trudniejszy temat, jak masz zagwozgke ja kto działa - to moim zdaniem szkoda czasu zebys to robił sam, zleć to komuś, trzeba zrobic to mega osiowo, korek spustu uszczerlnia sie nie na gwincie tylko na płaszczyźnie pokrywy/łba sruby, jak krzywo wywiercisz/nagwintujesz to bedzie krzywo i bedzie ciekło
ciernik
PostWysłany: Wto 23:02, 14 Sty 2020    Temat postu:

Jak wkrecisz sprężynke w nagwintowany dedykowanym gwintownikim to będzie ok
Sprezynka sie jakby zaciśnie i wszystko bedzie ok. Ona się kręci tylko w jedną stronę - już jej nie cofniesz.
Mozesz te sprężynke wkręcić na klej do gwintów. Nawet sie łatwiej wkręca.
Jak nigdy tego nie robiłeś - zrób sobie otwór w innym , testowym kawałku aluminium i sie pobaw jak to działa.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group