Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Pon 22:12, 17 Lut 2020 Temat postu: |
|
to troche dziwne, rolgaz tutaj steruje mechanicznie przepustnicą, przy okazji przepustnica zmienia swój kąt - który to odczytywany jest własnie przez TPS, moduł na podstawie odczytu otwarcia kąta przepustnicy ( i wielu innych danych ) dostosowuje dawke paliwa, wiec nie bardzo bym obstawiał falowania i zawieszania na obrotach przez TPS, a odłączenie wtyczki niewiele dało bo to nie naprawa, co prawda moduł cały czas sie "uczy" i wczytuje nowe dane, np odłączenie tpsu moze wyzerowac jego odczyt - zeby dało sie jechać nastawy są przyjęte odgórnie dla modułu na jakastam wartość ) ale to nie rozwiaze ewentualnego uszkodzenia, także czas pokaze czy sie naprawa " przyjmie" |
|
|
Gość |
Wysłany: Pon 21:32, 17 Lut 2020 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | ja w google znalazłem opis, ale w ksiazce serwisowej tez to masz, |
OK sprawa przedstawia się następująco...właśnie wróciłem z garażu i to z tarczą. Problem wariujących obrotów zniknął. Powodował go Bosh-owski czujnik położenia przepustnicy (ten po prawej stronie silnika). Po jego odpięciu (przy pracującym silniku) obroty przestały falować, lecz podskoczyły do 5 tyś i tak się utrzymywały. Poczekałem chwilę i wpiąłem kostkę. Silnik zaczął pracować na 1 tyś obrotów przez ok pół minuty po czym "zaskoczył" na 1,5tyś i tak jest już cały czas. Płynnie wchodzi i schodzi z obrotów. Także myślę, ze problem rozwiązany. Piszę, bo może pomogę komuś z podobnym problemem
P.S na pomysł z tym czujnikiem wpadłem ze względu na fakt, ze przy falujących obrotach silnik w ogóle nie reagował na rollgaz. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 15:53, 17 Lut 2020 Temat postu: |
|
ja w google znalazłem opis, ale w ksiazce serwisowej tez to masz, |
|
|
Gość |
Wysłany: Pon 14:11, 17 Lut 2020 Temat postu: |
|
[quote="henio12323"]24 to chyba jak na szybko sprawdziłem problemy z prądem, jakie masz napiecie ładowania ? sprawny masz akumulator ? jak to ok, to szukał bym połączeń masowych czy gdzies masa nie "ucieka"[/quote
Dzięki za info. Ładowanie 14V, aku sprawne. Masz może jakiś link, gdzie można sprawdzić znaczenie tych sekwencji check engine? Wiem, że można zawsze lecieć do warsztatu, ale chodzi jeszcze o.satysfakcję z ogarnięcia tematu samemu.
Pozdrawiam. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 21:36, 16 Lut 2020 Temat postu: |
|
24 to chyba jak na szybko sprawdziłem problemy z prądem, jakie masz napiecie ładowania ? sprawny masz akumulator ? jak to ok, to szukał bym połączeń masowych czy gdzies masa nie "ucieka" |
|
|
MiszaRS |
Wysłany: Nie 20:03, 16 Lut 2020 Temat postu: falujące obroty w 125 |
|
Cześć wszystkim. Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z problemem falujących obrotów w mojej 125ce. z 2013r. Na wyświetlaczu check engine miga 2 długie, 4 krótkie. Alternator sprawdzony, regulator napięcia wymieniony. Co może być przyczyną...? |
|
|