Autor Wiadomość
bully
PostWysłany: Nie 14:35, 17 Sty 2021    Temat postu:

no właśnie sprawdzałem i dochodzi do uszczelniacza w momencie maksymalnego otwarcia zawora. Może żeby trzonki były smarowane Very Happy Motor puszcza dym po odpaleniu przez kilkanaście sekund, cylinder bez zużycia 70mh, tłok nowy, ale nie oryginał tylko vertex.
henio12323
PostWysłany: Pią 15:11, 15 Sty 2021    Temat postu:

tak widzialem, na 2 z 4 zaworów - mysle ze to błąd jakiś w ktmie, przy montazu jak sie dociska grzybek to łatwo tak porysować, jak patrzyłem to nie jest to tak nisko żeby doszło do uszczelniacza
bully
PostWysłany: Pią 15:02, 15 Sty 2021    Temat postu:

albo smok dolny zatkany i olej znikł do komory wału Laughing

Wtrącę się do tematu czy normalne jest że w roczniku 2019 zawory na górze są szlifnięte na boku do góry żeby olej przedostawał się za uszczelniacz? Pierwszy raz coś takiego widziałem, wygląda na celowy zabieg
henio12323
PostWysłany: Czw 21:09, 14 Sty 2021    Temat postu:

trzeba sprawdzic wszystko, albo cos mechanik przeocza albo jest jakis problem inny, mozna wymieniac w nieskonczoność, mozna by próbować zlecic to komus innemu - na swiezo/innym okiem jak obejrzy moze stwierdzi cos innego
Bartek11634
PostWysłany: Czw 19:28, 14 Sty 2021    Temat postu:

Niestety nie wiem jaka jest szczelina ale temat jest swierzy więc zapytam mechanika jak i o ten zawór bypas. Jak tylko będę coś wiedział to napisze.
henio12323
PostWysłany: Czw 17:38, 14 Sty 2021    Temat postu:

jak jest za wysokie lustro oleju w silniku to tłok w tym oleju pływa i moze brac olej przez to
jaka masz szczeline na zamku pierscienia olejowego w cylindrze ?
dioda
PostWysłany: Czw 15:57, 14 Sty 2021    Temat postu:

henio12323 a o jaki zaworek bypass chodzi ?, w jaki sposób by miał on wpływ na pobór oleju?
henio12323
PostWysłany: Czw 7:02, 14 Sty 2021    Temat postu:

jakby pompy nie pompowały a raczej ssąca nie zabierała oleju to moze byc za duzo oleju pod tłokiem i moze szybciej dostawac sie do komory spalania
dalej - za separacje oleju odpowiada wałek balansujący - chociaz znajomy miał wałek zdemontowany i odmą jakies ilosci oleju nie szły - przy czym jakies przedmuchy na pewno by to ułatwiły
dalej zaworek bypas - moze tu cos jest nie tak ?
Bartek11634
PostWysłany: Śro 22:18, 13 Sty 2021    Temat postu:

U mnie po gemeralnym remoncie znika olej, 5mth i muszę dolac 200ml. 2 razy dla pewności wymienione uszczelniacze i dwa razy zrobione pomiary cylindra. Wszystko w normie a olej znika. Możliwe że pompy oleju mają coś z tym wspólnego? Dodam jeszcze że na zimnym silniku na ssaniu puszcza siwa chmurę.
pawciak12
PostWysłany: Wto 20:38, 14 Kwi 2020    Temat postu:

u mnie w 450 rfs jak mialem juz pierscienie do wymiany to przez 15 h z calego oczka ubywalo do minimum zadnych wycieków z silnika to bylo powodem dla ktorego rozebralem gore silnika, nie bylo zadnego puszczania dymka na zimnym podczas przygazowek i w czasie jazdy ponoc tez nie, zawet nie smierdzialo spalonym olejem....wymnienilem tłok i uszczelniacze zaworowe tez wymienilem przy okazji nowych zaworów i teraz 20h niekiedy zrobie na oleju i z oczka nic nie ubywa....
czeslaw1232
PostWysłany: Wto 19:10, 14 Kwi 2020    Temat postu:

zaglądałem do płynu chłodzącego.
przepatrzę wszystko bardzo dokładnie.
dzięki za pomoc
KristofSX
PostWysłany: Wto 9:02, 14 Kwi 2020    Temat postu:

zobacz jeszcze czy w płynie chłodzącym nie masz oleju
henio12323
PostWysłany: Wto 7:53, 14 Kwi 2020    Temat postu:

wszędzie, dziury w karterze, nieszczelne uszczelki - mysle że jakbys miał wyciek to bys to widział, stawiasz moto na noc, rano bedą gdzies krople...
jak silnik jest suchy, nigdzie nie widac zapoceń - a jakby brał olej tak że widzisz ze ubywa to nie bedą to lekkie zapocenia tylko cos sie bedzie lało.
do 400tki pewnie są dostepne oryginalne pierscienie,
czeslaw1232
PostWysłany: Pon 22:42, 13 Kwi 2020    Temat postu:

hehe nie no spuszczać to nie ma opcji żeby mi ktoś spuszczał ;p
gdzie mogą być takie wycieki oprócz korka spustowego ?
nie wiem gdzie szukać ew. wycieków.
Kurde jak pali to nie dobrze, pierścienie albo jakieś uszczelniacze do wymiany pewnie wtedy? w najgorszym wypadku cały tłok? Ktoś mi gadał kiedyś że nie można kupić samych pierścieni do tego silnika
henio12323
PostWysłany: Pon 20:29, 13 Kwi 2020    Temat postu:

albo jednak pali olej - bywa ze po odkrecenii gazu nie widac nic ( na postoju ) a np przy dohamowaniu dłuzszym silnika i odkręceniu gazem wali chmurka, mi np brał olej ze co 15 godzin ubywało całe oczko - dymu nie bardzo było widac. ale cale oczko na 15 godzin to tez nei była tragedia
inne opcje to wycieki.
kolejna opcja najbardziej wiarygodna to ktos ci spuszcza olej ;P

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group