Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Wto 16:47, 09 Cze 2020    Temat postu:

w pompie jak dzwignia jest nie wcisnięta, to pompa jest zbudowana tak że masz zbiorniczek który wpuszcza płyn małą dziurką do układu i dalej w przewod idzie - jeden "obieg" jak zaczynasz wciskac dzwignie hamulca ( czy sprzęgła - wszędzie jedna zasada ) to po 1mm około gumka tłocząca przymyka otwór do zbiorniczka płynu - i dalej zaczyna sprężać płyn. - czyli zaciskac hamulec. teraz jak puszcisz dzwignie tłoczek sie cofa i otwiera znowu ten przepływ do zbiorniczka - jak jedziesz i zgrzejesz hamulec to płyn się rozszerza jak po puszczeniu hamulca dziurka jest przesłonięta to sie nie ma gdzie cofnać - i zaciska hamulec. wystarczy ze guma tłoczka jest czasem spuchnięta i juz moze byc problem. czasem jest blokowana zabezpieczeniem segera i bywa ze seger zardzewieje i "spuchnie" i to samo moze byc problem
Gość
PostWysłany: Wto 16:10, 09 Cze 2020    Temat postu:

O jaką "małą dziurkę" ci chodzi gdzie ona miała by występować ? Sory ale nie bardzo zrozumiałem twój post
henio12323
PostWysłany: Wto 14:58, 09 Cze 2020    Temat postu:

płyn jak sie nagrzewa i rozszerza cofa sie mała dziurka - jak ie ta dziurka zapcha albo zasłoni ją tłoczek to sie niecofnie i blokuje - po wystygnieciu sie cofa i jest ok, idealnie opis pasuje do uszkodzenia
Gość
PostWysłany: Wto 12:49, 09 Cze 2020    Temat postu:

No właśnie ciężka sprawa z tym, po rozebraniu wszystko wygląda okej żadnego syfu czy przetarć a moim zdaniem przez uszczelniacz nie zablokuje aż tak koła bo naprawdę mocno je blokuje tak jakbym do końca wcisnął hebel, a oprócz tego nic innego nie podejrzewasz ? Bo to samo z siebie się nie blokuje to po prostu po hamowaniu koło dalej jest hamowane i po około 15 minutach puszcza do jazdy, ale to też nie po każdym wciśnięciu hamulca
henio12323
PostWysłany: Wto 11:10, 09 Cze 2020    Temat postu:

czyli moze byc wszystko
w samochodach potrafi sie przewód rozwarstwic - w motocyklu jeszcze czegos takiego nie widziałem
najczesciej to nie cofa sie tłoczek pompy - albo przez uszkodzenie gumy, powierzchni wewnątrz pompy, syfu, albo przez złą regulacje.
no i moze stać zacisk - ale on albo stoi ciągle albo jest ok, nie moze stawać nagle podczas jazdy - jak tak sie dzieje to albo ten przewod - ale jak juz pisałem jest to raczej teoria bo w praktyce sie to nie zdarza przynajmniej ja nie slyszałem
Gość
PostWysłany: Wto 10:28, 09 Cze 2020    Temat postu:

Może to być przewód hamulcowy ? Ale hamulec pracuje dobrze dopóki się nie zawiesi
henio12323
PostWysłany: Wto 10:27, 09 Cze 2020    Temat postu:

to skoro nie potrafisz ocenic to zlec to fachowcowi
Gość
PostWysłany: Wto 10:27, 09 Cze 2020    Temat postu:

Pompa wyglądała rownież okej bez żadnych przetarć czy wycieków. Jak już koło się zblokuje to widać pompa pracuje więc ona się nie zawiesza tak na moje rozumowanie, może źle myślę
henio12323
PostWysłany: Wto 9:09, 09 Cze 2020    Temat postu:

a jak pompa ?
Gość
PostWysłany: Wto 9:03, 09 Cze 2020    Temat postu:

To znaczy to z zacisku gumka wyszła, rozbierałem cały zacisk to wszystko wygladało jak nowe (ktoś już zapewne to robił) tłoczek wszedł z lekkim oporem jak powinien
henio12323
PostWysłany: Wto 7:21, 09 Cze 2020    Temat postu:

no to jak sam napisałes ze gumki wyłaza to nie czekaj tylko remontuj pompe Wink
Gość
PostWysłany: Wto 7:09, 09 Cze 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
pewnie masz źle wyregulowana dzwignie - bez zadnego luzu, i tłoczek jest podparty płyn sie nie cofa


Dźwignia dobrze wyregulowana, ma luz jak powinna
Gość
PostWysłany: Wto 7:06, 09 Cze 2020    Temat postu:

Właśnie możliwe że tłoczek nie odbija bo jak się zablokuje hamulec to widać że cięgno w pompie pracuje czyli pompa ok, nie zastaje się. Możliwe że to wina uszczelniaczy na tłoczku ? Bo widac że kawałek uszczelniacza trochę wyszedł na wierzch, ale on mógł by aż tak zblokować koło bo nie raz zblokuje do takiego momentu że nie da się przepchać Moto i po chwili puszcza.
Prowadnice nasmarowane, zacisk chodzi płynnie prowadnice ok powierzchnia tłoczka jak nowa
henio12323
PostWysłany: Wto 7:04, 09 Cze 2020    Temat postu:

pewnie masz źle wyregulowana dzwignie - bez zadnego luzu, i tłoczek jest podparty płyn sie nie cofa
mentor
PostWysłany: Wto 6:21, 09 Cze 2020    Temat postu:

A tłoczek odbija? Nie jest ta powierzchnia wytarta? A prowadnice w jarzmie czyszczone i smarowane?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group