Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Pią 21:40, 07 Sie 2020 Temat postu: |
|
pomysl jak działa wytsprzeglik - jak dasz grubiej to w innym miejscu wyjdzie praca tłoczka w wysprzegliku, np nie na srodku tylko w 3/4 długosci wysprzeglika - o ile po max wcisneciu nie dojdzie do segera, albo po puszczeniu nie siądzie o obudowe to bedzie OK |
|
|
LukAs |
Wysłany: Pią 20:37, 07 Sie 2020 Temat postu: |
|
Po przeliczeniu dla tego rocznika pakiet według ktmsklep ma 21.65mm nominalnie. Ciekawe czy jak dam niecałe 0.3mm więcej, bo taką kombinację mogę zbudować to czy bedzie dzialało, czy właśnie nie wydłuży to na tyle skoku tłoczka wysprzęglika, że znów będzie łapało przy kierownicy |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 6:10, 07 Sie 2020 Temat postu: |
|
pewnie zeby sie nie zuzywał docisk
ktm w tych starszych rocznikach nie podaje grubosci pakiety tylko pojedyncze elementy |
|
|
LukAs |
Wysłany: Czw 19:50, 06 Sie 2020 Temat postu: |
|
Dobra, dorwałem normalny kosz na próbę. Teraz pytanie. Jakiej wysokości powinien być stos tarcz i przekładek żeby było ok? Patrzyłem w kilku miejscach i są pokazane różne wymiary. Coś tam poprzebieram. Rocznik 2004.
I drugie pytanie. Czemu w ktm'ie na początku i na końcu są przekładki, skoro ten docisk na spokojnie by mógł za taką przekładkę robić. |
|
|
LukAs |
Wysłany: Śro 6:45, 05 Sie 2020 Temat postu: |
|
Przekładki sprawdzałem. Z tego co pamiętam to w tamtym roku to sprzęgło łapało o wiele wyżej, a że od tamtej pory nie było jeżdżone to pierwsze co to zmieniłem płyn w sprzęgle bo o wiele za nisko łapało, ale nic to nie zmieniło.
Aktualnie w moim przy maksymalnie zmniejszonym skoku dźwigni popychacz od sprzęgła wysuwa się o wiele dalej niż tu przy odkręconej regulacji. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 6:11, 05 Sie 2020 Temat postu: |
|
tez moze byc ze dzwignia sprzęgła moze byc inna, miec inne kąty.
sprawdzałes czy przekłądki są proste ? |
|
|
LukAs |
Wysłany: Wto 20:32, 04 Sie 2020 Temat postu: |
|
Sprawdzałem. Takie same motocykle, takie same części. Też nad tym na początku pomyślałem, ze inna średnica i nie ma siły tłoczka pchać. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 19:46, 04 Sie 2020 Temat postu: |
|
porównaj srednice tłoczków ( i wysprzeglików ) moze sie okazac tu jest róznica w tym który docisk dalej odejdzie |
|
|
LukAs |
Wysłany: Wto 19:44, 04 Sie 2020 Temat postu: |
|
Dalej walka z tym samym tematem. Sprzęgło dalej nie łapało w pełnym zakresie pracy klamki tylko na samym jej początku. Dołożyłem podkładkę dodatkową pod docisk dla zwiększenia pracy klamki, ale to spowodowało tylko to, że sprzęgło się ślizga.
Wpadłem na pewien pomysł, który przypadkiem trafiłem u jednego klienta ostatnio, gdzie hamulec niby działał, ale tylko od pewnego momentu naciśnięcia klamki. Cały poprzedni ruch był pusty jak tu.
Układ sprzęgła odpowietrzyłem, ale nic to nie dało. Tak myślę, że może przez długi postój tłoczek przyblokował się w jednym punkcie i od tego punku pracuje, a wcześniej ma luz, gdzie nornalnie bym myślał, że sprzęgło jest zapowietrzone.
Przy maksymalnym ustawieniu nacisku na tłoczek i przez pełen zakres pracy klamki sprzęgło pracuje tak:
https://drive.google.com/file/d/1Q14FftqhwVZ-9l6laylaeuBJh9_pFejW/view?usp=sharing
Patrząc po drugim moto, które mam w garażu to po wciśnięciu klamki, sprzęgło zdecydowanie dalej idzie. Nie dość, że nie wysprzęgla do końca to jeszcze jakoś krzywo chodzi. (przekładki proste).
Myślę czy zapobiegawczo nie kupić zestawu naprawczego pompy sprzęgła mimo, że nigdzie nie cieknie. Jak tu nie pomoże to może się kiedyś przyda do mojego moto
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, bo już serio wariuję przy tym egzemplarzu... |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 6:13, 24 Cze 2020 Temat postu: |
|
moim zdaniem najlepsza opcja |
|
|
LukAs |
Wysłany: Wto 19:37, 23 Cze 2020 Temat postu: |
|
Miał być podobno antyhopping, ale co się stało, że to wygląda jak wygląda Czyli co? Szukać kosza i komplecik seryjnych tarcz, przekładek i sprężynek? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 18:23, 23 Cze 2020 Temat postu: |
|
niezłe patenty, szukaj uzywany kosz chyba dało sie tanio dorwac bo sa dosc pancerne |
|
|
LukAs |
Wysłany: Wto 17:23, 23 Cze 2020 Temat postu: Sprzęgło exc 525 2004r. |
|
Siema. Mamy następujący problem ze sprzęgłem w 525 z 04r. Sprzęgło strasznie nisko brało. Na maksymalnie wykręconej regulacji klamki wysprzęglało przy kierownicy, jak regulacja była bliżej to nie łapało wcale i moto po prostu gasło przy wbiciu biegu. Tak więc wysprzęglik sprawdzony pod kątem szczelności, cały układ odpowietrzony, problem nie ustąpił więc rozbiórka sprzęgła.
I tu jest cały problem bo coś tam jest nieźle pogmatwane. Ogólnie kosz jest na 4 śruby, według serwisówki powinno być 6 i ma zęby pod kątem, ogólnie cały kosz jest inny. Sprężynki są wyższe niż oryginalne.
Nowe tarcze powinny mieć 1.8mm, te mają po 2mm.
Przekładki powinny być po 2 cienkie na zewnątrz, 4 grubsze w środku, a są po 3 cienkie od zewnątrz i 2 grubsze w środku.
Może ktoś się z czymś takim spotkał, wie od czego to sprzegło i może też wie co się tam stało, że to wygląda tak jak wygląda.
Zdjęcia w załączniku.
https://drive.google.com/drive/folders/1-UEM4C0qQZv3Bu82ov9n2x-4_2Qa_Tye?usp=sharing |
|
|