Autor |
Wiadomość |
mentor |
Wysłany: Pon 7:59, 30 Lis 2020 Temat postu: |
|
Podstawa to czysty filtr powietrza i dużo świeżego oleju sprawdzać pompy oleju czy dają radę można latać i latać |
|
|
jachu1111 |
Wysłany: Pią 19:46, 27 Lis 2020 Temat postu: |
|
mentor napisał: | Na necie jest artykuł gościa, który objechał świat na EXC 500 (rocznikowo starszy niż ten co Ty chcesz, bo 2017). Gość zrobił na moto 127 000 km, bez remontu i odwiedził 51 krajów.
Człowiek się nazywa Aaron Steinmann.
Na interwały nie ma reguły. Co prawda częstotliwość jest podana bardzo niska, ze względu na to, żeby producent potem nie miał problemu.
Jeden zrobi 1mth pyrkając sobie i silnik tego nie odczuje, a drugi będzie kręcił moto to odcinki gdzie te zmęczenie będzie kolosalnie większe.
Moim zdaniem jak kupisz nowy motocykl, to jakieś pierwsze 5mth przelataj spokojnie, niech o tam się "dotrze" i nie tylko mam na myśli silnik, ale zawias i wszystko inne.
No a potem ogień na tłoki
Jak jesteś dobrym obserwatorem to szybko zauważysz ze coś zaczyna być nie tak. |
Znajomy właśnie kiedyś zastanawiał się czy w swojej 500 z 2016r otwierać silnik po 400mtg A po przeczytaniu tego artykułu stwierdził że otworzy przy 800 . Do tej pory przez 400 mtg sprawdzał 3 razy zawory i ciągle trzymają fabrykę . |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 11:21, 27 Lis 2020 Temat postu: |
|
wcześniej niż przy 150 - 200mth to bym góry nie ruszał, gdzieś tam w okolicach 50-70 sprawdzić zawory i tyle .
tylko olej zmieniaj co 10mth i będzie sprzęt na zawsze |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 7:34, 27 Lis 2020 Temat postu: |
|
Na necie jest artykuł gościa, który objechał świat na EXC 500 (rocznikowo starszy niż ten co Ty chcesz, bo 2017). Gość zrobił na moto 127 000 km, bez remontu i odwiedził 51 krajów.
Człowiek się nazywa Aaron Steinmann.
Na interwały nie ma reguły. Co prawda częstotliwość jest podana bardzo niska, ze względu na to, żeby producent potem nie miał problemu.
Jeden zrobi 1mth pyrkając sobie i silnik tego nie odczuje, a drugi będzie kręcił moto to odcinki gdzie te zmęczenie będzie kolosalnie większe.
Moim zdaniem jak kupisz nowy motocykl, to jakieś pierwsze 5mth przelataj spokojnie, niech o tam się "dotrze" i nie tylko mam na myśli silnik, ale zawias i wszystko inne.
No a potem ogień na tłoki
Jak jesteś dobrym obserwatorem to szybko zauważysz ze coś zaczyna być nie tak. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 21:13, 26 Lis 2020 Temat postu: |
|
nie ma reguły - wszystko zalezy od uzytkowania, jestem pewien ze dałbyś rade zrobic tym silnikiem i 1000h - amatorskiego latania po przelotach z dbaniem o czystosc filtra powietrza i olej
w RFSie 400h to nie był wyczyn
wszystko zalezy od stopnia skatowania, szczescia ( jak gdzies zassie wody, czy troche piachu 1 godzina jak kilkadziesiat godzin w "laboratoryjnych" warunkach czy od samej obsługi motocykla
po tych tysiącu czy kilkuset - bedzie widac ewidentne zuzycie, ale mysle ze 200-300 h tak żeby nie przeciagać na luźnych pasowaniach spokojnie mozna robic obsługe |
|
|
YoungEnduras |
Wysłany: Czw 21:04, 26 Lis 2020 Temat postu: |
|
Henio w instrukcji od mojego exc 530 było napisane skontrolować tłok po 90mth, jak się mieści to zostawić jak nie to wymienić. Wiem ze jednemu tłok siądzie po 120mth a drugiemu po 250mth. Tak tylko się zastanawiam ile taki silnik polata bez rozbierania. Dla porównania mój znajomy ma 450 rfs i ma ponad 180mth zrobione i dalej fabryczny tłok, tylko przy 150h pierścienie wymienił. Z kolei inny znajomy ma 350 i jeszcze nic nie robił a ma 170mth. Także jestem ciekaw ile te najnowsze exc 450/500 są w stanie zdrowo wytrzymać, czy nie będzie to problem jak tłok zmienię Np po 170/200mth?? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 20:57, 26 Lis 2020 Temat postu: |
|
mysle ze na necie znajdziesz instrukcje obsługi uzytkownika ( jak chcesz to ci moge taka podesłać ) tam jest opisana cała tabela co i kiedy robić
silniki pancerne trudno przewidziec ile wytrzymaja bo są to ogromne liczby ( jak na wyczynówke ) |
|
|
YoungEnduras |
Wysłany: Czw 20:51, 26 Lis 2020 Temat postu: Exc 500 2020/2021 pytanko |
|
Jak się kupi nówkę z salonu exc 500 lub 450 2020/2021 to po jakim czasie dopiero zaglądać na jakaś wymianę tłoka lub pierścieni? Długo te nowe silniki polatają bez zaglądania? A regulacja zaworów co ile?
Amatorska jazda co najwyżej średnio zaawansowana. |
|
|