Autor |
Wiadomość |
mentor |
Wysłany: Śro 7:12, 17 Mar 2021 Temat postu: |
|
Tez mam tego paździerza exc 450 jak padły Ci zębatki to i tak miałeś "braki" w smarowaniu wiem to po sobie bo u mnie tez tak było. Polecam ściągać głowice i oceniać cylinder i tłok, korba itd, bo raczej jest przytarty. Oraz również ocenić wałki i dźwigienki zaworowe w głowicy bo one bez smarowania lubią się przycierać. Ja tak bez smarowania zrobiłem 1mth i kosztowało mnie to nową korbę, cylinder, tłok i wiele innych dupereli.
Nie straszę tylko polecam zaglądnąć do pieca. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 20:33, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
i całe szczescie ze wyszło teraz, pewnie jeszcze chwila i miałbys grube koszta |
|
|
pm2z |
Wysłany: Wto 18:48, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
Dzięki Henio za zmotywowanie mnie! Zdjąłem prawą pokrywę silnika i znalazłem winowajcę. Zjechane są obie plastikowe zębatki pompy olejowej
oczywiście, że nie należałoby z tym jeździć
Jeszcze raz dzięki |
|
|
pm2z |
Wysłany: Wto 16:37, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
super, tak zrobię, będzie wstępna ocena!
dzięki |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 16:34, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
fachowo to sie rozbiera i ocenia, potem zamawia częsci
ja bym rozebrał i pomierzył, chyba ze masz nadmiar kasy to zamawiaj od razu nowy oryginał
ja bym sciagnał pokrywe sprzęgla i zapłonu + od gory zajrzał rozrządu na slizgi, i bedzie pewnie odpowiedź co padlo |
|
|
pm2z |
Wysłany: Wto 15:26, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
Podoba mi się ta odpowiedź
No to jeszcze pytanie. Skoro mam rozbierać cały silnik, to pewnie rozsądnie będzie od razu wymienić tłok, a co poza tym? łańcuszek rozrządu, wszystkie łożyska i uszczelniacze? Czy jeszcze w coś się zaopatrzyć?
Czy tłok przy tym przebiegu (210mth) mogę od razu zamówić fabryczny, czy lepiej poczekać na rozbiórkę i pomierzyć cylinder?
Korci mnie, żeby go zalać olejem i przejeździć do nast. zmiany (15mth), a w tym czasie zamówić wszystkie graty. Ma to sens czy nie ryzykować??? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 14:51, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
to trzeba sie szybko wziac za robote |
|
|
pm2z |
Wysłany: Wto 14:39, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
Mam wszystkie narzędzia, więc faktycznie mogę to zrobić.
Mówisz, żeby nie jeździć?
Najbardziej martwi mnie przerwa w jeżdżeniu |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 14:16, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
ja bym rozbierał i szukał problemu
moze fragment slizgu, moze fragment napędu pompy oleju - tak czy inaczej nieciekawie |
|
|
pm2z |
Wysłany: Wto 13:42, 16 Mar 2021 Temat postu: kawaki plastiku w oleju |
|
pacjent to exc450'11
210mth, zmiana oleju
na sitku korka oleju skrzyni biegów kawałki czarnego plastiku, największy wielkości 2x łebka od szpilki, kilka mniejszych, jakiś dłuższy opiłek, jakby drzazga i trochę miału
magnes ich nie łapie, po przepłukaniu kolor dalej jest czarny, wydaje mi się, że to plastik.
co to może być i czy bardzo się martwić?
korek wlewu i obudowa sitka są całe, bez uszkodzeń.
co jeszcze może być z plastiku wewnątrz obudowy skrzyni biegów? |
|
|