Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Czw 9:59, 24 Cze 2021    Temat postu:

ksiazka serwisowa wie ;D na poczatku jest rozrysowany zwykle układ
sylwu
PostWysłany: Czw 9:09, 24 Cze 2021    Temat postu:

ktoś wie może jak w tym silniki ida kanały olejowe? skad idzie olej do glowicy?
sylwu
PostWysłany: Sob 10:02, 19 Cze 2021    Temat postu:

pompy sprawdzone, bypass też. są ok.
henio12323
PostWysłany: Pią 12:22, 18 Cze 2021    Temat postu:

jak zawór bypass? jak pompa ?
sylwu
PostWysłany: Pią 11:27, 18 Cze 2021    Temat postu:

odświeżam temat, bo ciągle mam problem z tym moto. nowy tłok, nowy wałek ssący, ogarnięta góra. moto odpalił od strzała. ale jest problem ze smarowaniem głowicy. podczas kręcenia rozrusznikiem na ściągniętej pokrywie z dysz jedynie ledwo sączy się olej, nie tryska, tak jakby za słabe ciśnienie. pompy sprawdzone są ok. bypass ok. jedynie co zauważyłem to na prawym deklu pod uszczelka nayebane silikonu i zatkany był kanał olejowy co smaruje chyba wał?? oczyściłem go; przedmuchałem wszelkie otwory jakie znalazłem którymi idzie olej ale bez zmian.
ktoś ma jakieś rady co jeszcze można by sprawdzić??
mentor
PostWysłany: Wto 6:19, 04 Maj 2021    Temat postu:

Mi ostatnio pękła spręzyna w 450 Smile jak byś zobaczył mój silnik a Twój to Twój jest lekko draśnięty Very Happy u mnie od spodu to byś nie poznał ze głowica to głowica Very Happy tłok z dziurą na wylot i z wbitym zaworem w tłok Very Happy
Głowicę reanimuję w Motokrzos (wycena 780zł z prowadnicami, nowe gniazda zaworowe itd + do tego zawory oem 1350zł).
Warto wysłać do oceny do Motokrzos będziesz miał jasność co się da zrobić a co nie i działać dalej.
A tak na marginesie, robiłem remont silnika wydałem ok 6k i oceniłem ze sprężyny zaworowe są ok Smile a po 3mth wybuchł Smile teraz wykładam kolejne ponad 6k w remont.
Następny raz jak kupię motocykl to od razu wyjmuje z ramy i do oceny co trzeba robić.
henio12323
PostWysłany: Pią 10:30, 30 Kwi 2021    Temat postu:

tłok do wymiany,
wszystko zalezy od standardu, pewnie dało by sie zapolerowac wałek i zamontowac, sprawdzic tylko jaki luz wyjdzie... ale pewnie da sie to tak zrobic żeby to jeździło.
dobra uzywka zdecydowanie lepsza opcja - tylko powodzenia w szukaniu Very Happy
pewnie ktos nigdy tych sprezyn nie wymienił dlatego pekła, ja bym wymienił wszystkie pozostałe
sylwu
PostWysłany: Pią 10:21, 30 Kwi 2021    Temat postu: EXC 250 2009 pęknięta sprężyna zaworowa itd

Witam. EXC 250 2009r. Moto kupiony niedawno, niby 30mth po remoncie góry. Stanął na pierwszym wypadzie. Po rozebraniu okazało się że sprężyna lewego zaworu ssącego pękła na 3 części. Talerzyk i zabezpieczenia wypadły - są całe bez uszkodzeń. Zawór wygląda ok, ale dokładniej będę wiedział jak dam głowice do weryfikacji. Wałek ssących chyba do wymiany. Wstawiam trochę zdjęć, chciałbym zasięgnąć Waszych rad. co o tym sądzicie.



Cylinder wygląda świeżo, widać jeszcze chonowanie.
Tłok trochę pokiereszowany, stawiam że wcześniej coś tam 'tańczyło'
Dam to do pomiaru, jeśli się okaże ok to czy taki tłoczek można zakładać spowrotem?
Wałek ssacych do wymiany? Można wstawić dobrą używkę?
Co o tym sądzicie? I co mogło być przyczyną?

Czy te modele miały jakieś fabryczne problemy ze smarowaniem, pompą oleju?
Będę wdzieczny za pomoc.

Dodam jeszcze że moto palil na dotyk. Stanął podczas spokojnego pyrkania.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group