henio12323 |
Wysłany: Śro 6:15, 18 Sie 2021 Temat postu: |
|
jakby na oko dało by sie stwierdzic stan statota to w ksiazce serwisowej było by wyjmij stator i go sprawdź a nie robic kilka pomiarów multimetrami
jak nie ma prądu to trzeba po kolei lecieć, pierwszym podejrzanym jest akumulator, musisz zaczac od jego sprawdzenia, naładowania na 100% zeby cokolwiek robic z diagnostyką dalej, w spoczynku taka bateira ma mieć około 12V, na odpalonym silniku powinno wzrosnac do około 14V, przy rozładowanej baterii i takim teście moze wzrosnać do tych 14V po długim czasie dopiero... jezeli teraz przekrecenie stacyjki nic nie daje na twojej baterii - to w ciemno ją zmieniaj, nawet jak po naładowaniu costam zadziała, to jest na pewno głęboko rozładowana = uszkodzona.
potem odpalasz na nowej baterii i mierzysz napiecie, w tym modelu masz pewnie nawet na zegarze opis napiecia ( chyba ze sie myle ) jak tu nie bedzie odpowiedniego napiecia, to szukaj dalej, rozpinasz stator od regulatora, i mierzysz napiecia miedzyfazowe ( prad zmienny ) około 20-50 V powinno byc odczytane miedzy kazdą faza, to nie jest idealny pomiar ale jak tu cos bedzie nie tak to to wtedy mozna stwiedxzic ze stator padł, jezeli tu prądy beda w tym zakresie to winowajca moze byc wiązka albo regulator |
|