Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Wto 19:04, 19 Paź 2021 Temat postu: |
|
pisałes juz to, spadek mocy mógł byc przez duzo wieksze opory stawiane przez olej. oleju w silniku nie ma duzo - jak był tam gdzie go nie powinno byc, to nie był ogo tam gdzie powinien byc , mozesz wymienic pompe oleju, pomodlić sie - moze akurat nic sie nie przytarło i bedzie jeździło.
gorzej jak cos "przyłapało' i kazda minuta jazda nasila uszkodzenie - nie da sie tego stwierdzić po opisie, może jakaś wróżka by pomogła
no kawałek drogi jest, robie tez same silniki wysyłkowo - ale to jak juz tobie pasuje |
|
|
Clairo |
Wysłany: Wto 18:51, 19 Paź 2021 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | dokładnie, to co prawda jest pompa powrotna, ale róznie mogło byc, warto zrobic podstawowy przegląd - zwłaszcza ze idzie zima. w razie co chętnie pomoge |
Chociaż Panowie powiem wam szczerze, że ten dekielek odkręciłem w trakcie wymiany oleju, spadek mocy nastąpił od razu po uruchomieniu na nowym oleju - przejeździłem tak 5 motogodzin i żadnych zmian od tamtej pory nie było. ( nie wiem czy ma to znaczenie )
@Henio Transport motocykla do Ciebie to byłby spory problem dla mnie osoby z podkarpacia |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 18:36, 19 Paź 2021 Temat postu: |
|
dokładnie, to co prawda jest pompa powrotna, ale róznie mogło byc, warto zrobic podstawowy przegląd - zwłaszcza ze idzie zima. w razie co chętnie pomoge |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 17:57, 19 Paź 2021 Temat postu: |
|
wygląda że pękł wirnik pompy, nie obejdzie się bez wizyty w serwisie w celu zdiagnozowania ewentualnego przytarcia sprzęta. |
|
|
Clairo |
|
|
Clairo |
Wysłany: Wto 10:57, 19 Paź 2021 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | hej, może nic się nie stało ALE
jak wysunęła Ci się pompa to możliwe że spadła z wałka napędowego, wciskając ją z powrotem docisnąłeś ją do wałka i możliwe że wskoczyła na swoje miejsce, zanim to się stało mogło być tak że moto chodziło na sucho - najszybciej dostaje góra czyli krzywki rozrządu, mogły się przytrzeć i stąd spadek mocy.
ale to moja teoria , mam nadzieję że nietrafna
tak czy tak, dobrze by było jeszcze raz zaglądnąć do pompy - wyjąć ją i sprawdzić czy tam nie ma żądnych uszkodzeń i śladów.
jak coś to manual u mnie na kristofsx.com - 2012 KTM 450-500 EXC-F XCF-W Six Days Service Repair Manual , strona 171- 172 |
Rozkrecilem raz jeszcze ten dekielek i tak to wyglada w środku - nic więcej sam nie zdziałam bo się nie znam i co najwyżej popsuje - liczyłem, ze usterka będzie prostsza
Turaj dodaje zdjęcia jak to wyglada i chyba coś pękło lekko w środku |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 9:23, 19 Paź 2021 Temat postu: |
|
hej, może nic się nie stało ALE
jak wysunęła Ci się pompa to możliwe że spadła z wałka napędowego, wciskając ją z powrotem docisnąłeś ją do wałka i możliwe że wskoczyła na swoje miejsce, zanim to się stało mogło być tak że moto chodziło na sucho - najszybciej dostaje góra czyli krzywki rozrządu, mogły się przytrzeć i stąd spadek mocy.
ale to moja teoria , mam nadzieję że nietrafna
tak czy tak, dobrze by było jeszcze raz zaglądnąć do pompy - wyjąć ją i sprawdzić czy tam nie ma żądnych uszkodzeń i śladów.
jak coś to manual u mnie na kristofsx.com - 2012 KTM 450-500 EXC-F XCF-W Six Days Service Repair Manual , strona 171- 172 |
|
|
Clairo |
Wysłany: Pon 21:53, 18 Paź 2021 Temat postu: Spadek mocy po wymianie oleju exc 450 - 2012r |
|
Dzień dobry,
pisze posta, że względu na to iż pojawił się u mnie w motocyklu pewien problem i nie wiem czym on jest spowodowany... wymianą oleju a może wywrotką?
Zacznę od początku czyli wywrotki, której skutkiem są urwane kierunki, cieknąca laga i wgięty wydech przy końcówce ( widocznie ale bez przesady ) - dojechałem delikatnie do domu więc nie mam porównania.
Stwierdziłem, że wystarczy więc wymieniłem olej lecz zamiast filtra oleju wykręciłem dekielek od pompy oleju po czym wysunęły się dwa plastiki w kształcie gwiazdek lekko spanikowałem więc wcisnąłem palcem te plasticzki wcześniej dotykając je delikatnie bez kręcenia, wyjmowania - założyłem dekielek i dokręciłem ( chodź wydaje mi się, że tym dekielkiem docisnąłem te plastiki a wcześniej jakby były wsadzone głębiej... ) następnie wykręciłem poprawnie filtr oleju i dokończyłem robotę bez większych problemów.
Następnego dnia uruchomiłem motocykl, pojechałem w trasę chodź wydawało mi się, że motocykl nie ma tej mocy ale z drugiej strony pracuje równo, ma moc lecz przy odkręceniu pełnego gazu go tak muli... zignorowałem to i zrobiłem około 5 motogodzin bez żadnego zatarcia czy innych podobnych niespodzianek.
Reasumując co może być przyczyną? Motocykl ma moc lecz nie pełną, pracuje równo, uruchamia się bez problemu.
Przepraszam za tak chaotyczny post i za tak idiotyczne problemy ale powiedzmy, że się dopiero uczę |
|
|