Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 17:54, 27 Lut 2025    Temat postu:

henio12323 napisał:
czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila

Wg serwisówki wychodzi że jest ok. Punkt pierwszy, wargą do zewnątrz, punkt 3 wargą do zewnątrz. Serwisówka strona 118 i 119. Wcześniej nie znalazłem ponieważ opis jest przy demontażu a nie montażu silnika.
Temat do zamknięcia.
henio12323
PostWysłany: Czw 7:30, 27 Lut 2025    Temat postu:

czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila
Gość
PostWysłany: Śro 16:57, 26 Lut 2025    Temat postu:

henio12323 napisał:
nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes Very Happy

Fakt. Diękuje.

Pytanie dotyczy punktu 3 czyli wałka wyrównującego (balanser). Jak poprawnie powinien być zamontowany simering ?
henio12323
PostWysłany: Śro 7:47, 26 Lut 2025    Temat postu:

nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes Very Happy
eNONe
PostWysłany: Wto 22:35, 25 Lut 2025    Temat postu: KTM 530 - uszczelniacze

Dzień dobry,

Przeszukałem wiele źródeł – tematy na forach, serwisówki oraz filmy na YouTube – ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak powinny być zamontowane uszczelnienia (simeringi) w KTM 530.

Zajmowałem się tematem rosnącego poziomu oleju w odmie skrzyni biegów. Ostatecznie znalazłem przyczynę – obróconą tulejkę w trybie zamontowanym na "bolcu", w którym znajduje się odpowietrzenie skrzyni. Olej nie migrował między układami, lecz ubywał w skrzyni biegów, ponieważ był wyrzucany odmą.

Co do montażu poszczególnych simeringów:
1. Wał od strony sprzęgła – zamontowany jest dwuwargowy (dwukierunkowy), tu nie ma wątpliwości.
2. Wał od strony magneta – zastosowany jest simering jednokierunkowy, z wargą skierowaną w stronę wału (uszczelnia w kierunku od wału do magneta).
3. Wałek wyrównujący (balanser) – simering zamontowany jest wargą w stronę sprzęgła (uszczelnia od sprzęgła do zapłonu, ale nie w przeciwnym kierunku). I tu pojawia się moja wątpliwość – w komorze, gdzie znajduje się skrzynia i sprzęgło, nie powinno powstawać ciśnienie, w przeciwieństwie do strony zapłonu.

Proszę o sugestie. Jeśli temat był już poruszany, to przepraszam za powtórzenie.

Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam Michał

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group