Autor Wiadomość
4tSTUNT
PostWysłany: Wto 13:59, 16 Paź 2012    Temat postu:

płytki chyba bezpieczniej każdą z osobna dobrać, bo zawory mogą mieć różny stopień zużycia.
chłodnice chyba lepiej zdjąć bo na pewno lepszy dostęp do wszystkiego będzie a ze ściągnieciem ich duzo roboty nie ma.
Więcej nie pomogę tyle odemnie na logikę;D
nms007
PostWysłany: Wto 10:15, 16 Paź 2012    Temat postu: Regulacja zaworów SX-F 250 (2006) - co i jak?

Jak w temacie.
Czy są jakieś szczególne wytyczne przy ustawaniu zaworów w.w modelu?

W EXC 450 (2005) reguluje sobie bez problemu, ale w 250'tce są płytki i nie chciał bym popełnić jakiejś wtopy.

Wg. serwisówki (i internetu) widzę to tak:

1. Zablokować wał w GP (boczna śruba z miedzianą podkładką)
2. Zmierzyć tolerancję szczelinomierzem - jeśli ok, to nie ruszamy, w innym przypadku patrz pkt. 3
3. Zdemontować wałki i zmierzyć płytki mikrometrem
4. Dobrać nowe płytki, tak aby mieściły się w tolerancji podanej przez serwisówkę (ssący: 0,10-0,20 / wydechowy: 0,12-0,22)
5. Założyć wałki i łańcuszek r. (ustawiając na odpowiednie znaki)
6. Zamontować napinacz a następnie go odblokować.
7. Założyć pokrywę.


I teraz tak:
1. czy płytki można dobierać parami, czy trzeba każdą z osobna (różny stopień zużycia)?
2. Czy trzeba demontować chłodnice (w EXC 450 tak robię) - jeśli tak, to gdzie znajduje się śrubka do odpowietrzenia układu.
3. ...

Mam nadzieję, że nie napotkam większych problemów, ale silnik RC4 jest mi zupełnie obcy i wolę zaczerpnąć wiedzy praktycznej od bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group