Autor |
Wiadomość |
pawcios |
Wysłany: Pią 18:42, 28 Gru 2012 Temat postu: |
|
4tSTUNT
jeśli masz exc 400 2002 to na 100% masz lage 43
olejowy:
43X53,15X9,5
przeciwpyłowy:
rozmiar zczytany z ariete 43*53,4*13 (wysokością przeciwpyłowego raczej sie nie sugeruj bo w każdym katalogu podają inaczej) |
|
|
ORT-518mx |
Wysłany: Pon 9:39, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
Uszczelniacze ariete jak nie chcesz inwestować w oryginał(oczywiście olejowe i pyłowe do wymiany + smar doszczelniający),dokładnie sprawdzić panewki,podgrzej lagę przy wyjmowaniu goleni,czepek ochronny na goleń przy zakładaniu uszczelnień,zalej po 200ml oleju i odpowietrz,uzupełnij do odpowiedniej wysokości lustro oleju.
Nie zapominajmy o o-ringu kontrolnym na jedną z lag(polecam prawą,ułatwi to późniejsze strojenie.
Preferuje Oleje OHLINS,MOTUL FACTORY,Ipone Fork Fluid.
Dużo by pisać,wbrew pozorom nie jest to wszystko takie proste jak by się wydawało jak lagi mają działać poprawnie,a to gwarantuje nam komfortową i bezpieczną jazdę.
-ORT- |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 19:45, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
poszedłem do serwisu motocyklowego powiedziałem chce uszczelniacze do zawieszenia do 525 2005 dostałem. załozyłem i smigam nie zagłębiałem sie w rozmiarówke. kupiłem pasujące i maja pasowac |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Czw 19:39, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
Wiem, wiem, że pomiar w ml nie jest wiarodajny ale orientacyjnie chciałem wiedzieć, czy mam pewność że oleju nie zabraknie .
A ty henio jaki rozmiar uszczelniaczy zamawiałeś bo są z tym problemy tzn jaki wymiar. Serwisówki różny podają a allegro różny i takie błędne koło |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 19:25, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
oleju wchodzi 450-550 ml. pomiar w ml nie jest do konca adekwatny, lepiej jest mierzyc wysokosc lustra oleju od górnej krawędzi lagi. popatrz sobie w necie albo serwisówce o co chodzi |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Czw 17:47, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
Ok, czyli jest jak po części myślałem, ale także myslałem że dzieję się tam coś takiego o czym nie wiem .
A jeszcze takie pytanie. Ile okołu oleju na lage wchodzi, podobno 450ml? Prawda? Bo nie wiem czy jak sie brać za zmianę oleju czy litr starczy
Edit:
Słabo może tutaj widać na schemacie ale nr 17 to uszczalniacz olejowy, zaś 19 to przeciwkurzowy.
Co jest ciekawe przeglądam różne serwisówki do exc 400 i w jednej piszą że uszczelniacze olejowe mają 43X53,15X9,5, w drugiej że maja 43 X 52,9 X 9,5, a na allegro to już totalny kosmos z wymiarami, więc które są tymi poprawnymi ? Co do przeciwkurzowych w 2serwisówkach znalazłem wymiar 43 X 53,4 X 11,8 |
|
|
Czepek |
Wysłany: Czw 17:43, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
olej jak każda substancja zmienia swoje właściwości. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 17:40, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
tam wszystko pracuje jest duzo aluminium które sie wyciera. zobacz ze nie wylewasz bialutkiego oleju tylko czarny. ten cały pył i syf w tym oleju działa po pewnym czasie jak pasta scierna. po 2 olej ulega przepracowaniu działa na niego temperatura, no i jak musi sie non stop przeciskać przez mały otworek te całe łancuchy i wiązania pękaja ( chemikiem nie jestem ) i traci swoje własciwości. |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Czw 17:32, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
Zrobie mały OT
Każdy wie że olej wraz z uszczelniaczami przydało by się zminić co sezon. Uszczelniacze rozumiem by nie parciały etc, ale olej czemu? na starym oleju bardziej sprężyny się zużywają czy jak ? - głupie może pytanie ale troszkę nurtuje mnie. |
|
|
77kanzas |
Wysłany: Śro 16:04, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
jak przeciw kurzowy jest cały nie spękany i guma mięka to możesz zostawić stare jak nie masz kasy, a uszczelniające kup gdzie ci wygodniej lub taniej tylko nie raz zaoszczędzenie paru groszy kończy się powtórną robotą jak kupisz jakiś badziew. |
|
|
kzq |
Wysłany: Śro 15:30, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
To w takim razie gdzie ich szukać, allegro te linki co podałem? Jeszcze ten przeciw kurzowy. To kurde ja już nie wiem gdzie je mogę dostać :/. Na alledrogo te pyłowe drugie tyle co olejowe będą kosztować. Na ktmsklep.pl nie ma tych uszczelniaczy. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 22:56, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
hmm ja bym sie nie bawił w kupowanie uszczelniaczy ze sklepu rolniczego/motoryzacyjnego. oczywiscie nie mówie że nie są do dostania. ale trudno bedzie znalesc spełniające dane warunki. sam wymiar to jedno, liczy sie jeszcze materiał itp. inny uszczelniacz idzie gdzies do ciągnika który w zasadzie chroni przed wodą z grubsza. a co innego uszczelniacz który jako tako sporo musi znieść. a i tak jak mówiłem ja dałem 30 zł firmy blackway i smiga bez kombinacji |
|
|
77kanzas |
Wysłany: Wto 22:41, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
chodzi ci chyba o olejowe i przeciw kurzowe.
W sklepie z zimeringami raczej nie dostaniesz(przynajmniej w łodzi) bo są trochę nie typowe podwójne to jest ten właśnie wymiar 9,5 10,5 |
|
|
barek253 |
Wysłany: Wto 17:24, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
bo masz 2 typy uszczelniaczy olejowe i uszczelniające i musisz i te i te wymienić
oprócz tych które widać na ladze są jeszcze jedne olejowe które są głębiej w ladze |
|
|
kzq |
Wysłany: Wto 17:22, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
Witam,
http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1093,29386/rocznik-2002/enduro/250-exc-racing-eu/fork-leg-wp-usd43-racing-2002
U mnie jest takie coś ^. Rozumiem że standardowa regeneracja to wymiana uszczelniacza (numer 17) oraz wymiana oleju. Na schemacie podany wymiar uszczelniaczy to OIL SEAL RING 43X53,15X9,5. Jednak na alledrogo znalazłem: http://allegro.pl/uszczelniacze-lag-ariete-ktm-exc-sx-250-00-02-i2762903505.html
Mimo tego że jest dedykowany do mojego modelu wymiar się trochę różni:
-43*52,7*9,5/10,5
-43*53,15*9,5
I nie wiem czy mi tutaj podpasują. A jak pójdę do lokalnego sklepu z uszczelniaczami nie dostanę ich takimi dokładnymi wymiarami. dostanę pewnie 43*53*9.5.
Jeżeli te różnice są takie nie wielkie to chyba podpasuje?
Jakie znaczenie ma numer 16: SUPPORT RING 45 X 52,5 X 1,5. |
|
|