Autor Wiadomość
Maciek222
PostWysłany: Pią 14:35, 28 Gru 2012    Temat postu:

Witam ponownie wczoraj nabyłem w sklepíe z łozyskami nowe lozysko SKFna walek zdawczy NJ205/C3 za jedyne 88zl. nie wiem na razie czy to taniej niz w aso ale mam taka nadzieje i ze dorownuje trwałoscia orginałowi.
ORT-518mx
PostWysłany: Wto 21:08, 25 Gru 2012    Temat postu:

Witam,jeżeli mogę coś dodać to radze ostrożnie podejść do tematu,wałek zdawczy trzymają 2 łożyska wewnętrzne RNA4902 i zewnętrzne NJ205C3.Kilka razy spotkałem się w wytartą końcówka wałka zdawczego od strony wewnętrznej co kończyło się inwestycją 900zł za nowy wałek.Raz na życzenie klienta zrobiłem tulejowanie( tulejka ze stali łożyskowej ciasno pasowana obsadzona na gorąco).Po takim zabiegu luz nie pojawił się w przeciągu 50mth,dalej nie wiem ponieważ motor został sprzedany.

Nie polecam nikomu a wręcz odradzam stosowanie innych łożysk niż zalecane przez producenta motocykla.Nie trzeba ich kupować w ASO ale zawsze Tylko najlepszych firm.
NJ250C3TVP (NTN,SKF,NSK,FAG,NACHI)kosztuje w sklepie z łożyskami ok 100zł ,ale warto przed zakupem porównać ceny ASO-sklep ponieważ wielokrotnie spotkałem się że kompletnie się nie opłacało kupować w sklepie z łożyskami(cena w ASO była niższa albo bardzo zbliżona).

Co do simmeringów to tylko OEM,dobry zamiennik będzie w podobnej cenie więc po co kombinować.
Odnośnie wałka zdawczego warto jeszcze wymienić o-ring pod tulejką(tulejkę też warto dokładnie obejrzeć,czy nie ma wyrobionego "rowka").

Pamiętajcie że PAZERNY płaci dwa razy!!!zasada ,która zawsze się sprawdza.

Mam nadzieje że rozjaśniłem troszkę ten temat.
Pozdrawiam
ORT-518mx
PostWysłany: Wto 20:43, 25 Gru 2012    Temat postu:

za 30-40zł to można tylko chińczyka kupić,choć pewnie NJ C3 będzie ciężko znaleść nawet chińczyka:)
Rysiek24
PostWysłany: Wto 11:21, 18 Gru 2012    Temat postu:

niektorzy kombinowali juz z tanimi lozyskami walka rozrzadu i rozsypaly sie...a oznaczenia mialy identyczne.
kzq
PostWysłany: Pon 17:38, 17 Gru 2012    Temat postu:

bartek85 napisał:

Zapytaj tutaj: http://www.albeco.com.pl
Są bardzo kumaci rozgryzą oznaczenie i być może znajdą łożysko takie same tylko z innym oznaczeniem.
Na pewno produkuje je FAG podaj im tą stronę to może ci załatwią taniej:
http://www.fagbearing.com.cn/FAGbearinglist/FAG/FAG-NJ206ECP-C3HVC058.html


"Gęgają" 161zł za sztukę. Liczyłem że będzie coś sporo taniej, ale lepszy rydz niż nic, łożyska firmy SKF.
bartek85
PostWysłany: Pią 22:56, 14 Gru 2012    Temat postu:

kzq napisał:
Skoro temat wkroczył już na ten tor.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem za niższą cenę łożyska wału do mojego kata:

CYL.ROLLBEAR.NJ206ECP/C3HVC058

Jedynie ktmsklep.pl 260zł za jedno :/


Zapytaj tutaj: http://www.albeco.com.pl
Są bardzo kumaci rozgryzą oznaczenie i być może znajdą łożysko takie same tylko z innym oznaczeniem.
Na pewno produkuje je FAG podaj im tą stronę to może ci załatwią taniej:
http://www.fagbearing.com.cn/FAGbearinglist/FAG/FAG-NJ206ECP-C3HVC058.html
wójo
PostWysłany: Pią 20:13, 14 Gru 2012    Temat postu:

sa łozyska produkowane pod zamowienie, podobno problem jest z łozyskiem rolkowym pod kosz sprzegłowy w lc4, podejrzewam ze łozysk na wałki rozrzadu do 250exc-f tez nie dostane tak łatwo w hurtowni poniewaz maja rowek na zewnetrznej bierzni, ale 99% łozysk jest dostepna w hurtowniach.
Druga sprawa to, porównujcie ceny łozysk z serwisu z tymi w hurtowni bo czesc łozysk w serwisie mozna kupic w tej samej cenie co w hurtowni.
kzq
PostWysłany: Pią 19:35, 14 Gru 2012    Temat postu:

Skoro temat wkroczył już na ten tor.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem za niższą cenę łożyska wału do mojego kata:

CYL.ROLLBEAR.NJ206ECP/C3HVC058

Jedynie ktmsklep.pl 260zł za jedno :/
mariantofana
PostWysłany: Pią 12:37, 14 Gru 2012    Temat postu:

Henio 100% racji! KTM sam podaje wymiary i oznaczenia łożysk w fiszkach czego nie robią producenci z Japonii. Niektóre łożyska są specyficzne i trzeba niestety nabyć w ASO albo w zestawie naprawczym tak jak łożysko dolne amortyzatora w LC4.
henio12323
PostWysłany: Pią 12:26, 14 Gru 2012    Temat postu:

nie zgodze sie! moim zdaniem nie ma co tracic kasy na drogie łozysko, które nie rózni sie niczym od tanszego. no sory rózni sie tym że drogie kupujesz w folijce z nalepką KTM. kupujac w ASO masz pewnosc ze łozysko bedzie działało jak nalezy. ale mozesz kupic dokładnie to samo łozysko sporo taniej niz w ASO. wystarczy tylko troche poszukać, i dosc po numerach co i jak. i masz dokładnie to samo łozysko które jest sprzedawano jako w ASO, za mniejsza kase. przecież projektując silnik zazwyczaj stosuje się gotowe łozyska, biorą sobie katalog firm gdzie masz przeliczone juz gotowe obciązenia łozyska, czas maszynowy itp itd. wybieraja odpowiednie łozysko i je montuja. a skoro biorą z katalogu to znaczy że te łozysko jest produkowane wielkoseryjnie. a nie klepane tylko na wał do KTMa.
bartek85
PostWysłany: Pią 0:01, 14 Gru 2012    Temat postu:

Ale ASO stosuje np NTN.
Rysiek24
PostWysłany: Czw 23:32, 13 Gru 2012    Temat postu:

nie radze kombinowac z tanim lozyskiem, jak te nowe made in china padnie to znowu silnik bedziesz rozbieral..zamow oryginal , ja osobiscie na lozsyskach silnika bym nie kombiowal tylko bral w aso
Maciek222
PostWysłany: Śro 22:38, 12 Gru 2012    Temat postu:

Jeszcze raz dzieki na pewno gdzies znajde tanio to łożysko.
wójo
PostWysłany: Śro 21:00, 12 Gru 2012    Temat postu:

ja zamawiałem NTN
mariantofana
PostWysłany: Śro 19:16, 12 Gru 2012    Temat postu:

tak jak pisałem cena zależy od firmy.

SKF kosztują 110zł

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group