Autor |
Wiadomość |
donPedro |
Wysłany: Pon 19:04, 03 Gru 2018 Temat postu: |
|
Dokładnie. Do cwiary leje 1;60 tak jak producent zaleca |
|
|
Fourier |
Wysłany: Nie 16:23, 25 Lis 2018 Temat postu: |
|
Chyba nie wiesz o czym piszesz... |
|
|
BARMAN |
Wysłany: Nie 14:26, 25 Lis 2018 Temat postu: olej do 2t |
|
witam
w simsonie było 1;50 ale jak na crossa to jest za mało oleju 1;30 to moim zdaniem odpowiednia ilośc tak leje do ktm sx
lepiej niech sobie bardziej kopci niż ma mieć za małe smarowanie |
|
|
barek253 |
Wysłany: Śro 20:28, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
rzyga Ci tam bo jest nieszczlenie i nie dajesz mu tak jak należy
a olej lej przeznaczony do tego a nie jakieś wymysły |
|
|
Kamil Kibitlewski |
Wysłany: Śro 20:11, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
Ja mam sx 125 i latam na 1:40 tylko ze chyba musze zmienic do 1:50 bo tak rzyga olejem ze na laczeniu silnika z dyfuzorem to w cholere czarnej sadzy mam tak samo z wydechem. Olej dokladnie nie wiem bo nie w PL kupowalem ale najlepszy jaki mieli w sklepie motoryzacyjnym full syntetic do silnikow wyscigowych cena 80zl za l |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Nie 15:45, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
A cóż to za tajną wiedzę trzeba posiadać by tak bogatą mieszankę stosować??
Z tego co czytam to lepiej jest stosować bogatszą w olej mieszankę. Plusy to większa żywotność korby i tłoka oraz wyższa moc dzięki lepszemu uszczelnieniu pierścieni. Trzeba tylko pamiętać, że bogatsza mieszanka benzyna/olej to uboższa mieszanka paliwo/powietrze.
A to czy silnik będzie taką mieszankę przepalał bardziej zależy od składu mieszanki paliwo/powietrze i sprawności spalania ("squish gap", obroty itd.). Osobiście leję Motorex Cross Power 1:35 - 1:40 i nie rzyga mi olejem.
Jeśli wiesz coś jeszcze lub znasz źródła to chętnie się czegoś nowego dowiem. |
|
|
Bostorn |
Wysłany: Nie 13:35, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
z mojego doświadczenia w 2t , jak lejesz castrola Power 1 racing, to mieszanka 1:40 czyli ok 120-125ml na 5l benzyjeżeli Ipon Samurai, Motul 800 Factory Line to sam producent nakazuje lac 1:50 i tekgo bym się trzymał, motul jest niebotycznie gęstszy i wydajniejszy niż Castrol, no i lepszy jakościowo. tak więc oblicz sobie ile lejesz castrola , na ile litrów benzy wychodzi, a na ile litrów wystarcza motula.wtedy będziesz widział, który olej tak naprawdę jest tańszy
gdybyś chciał na próbę motula to mam do sprzedania 0.9l za 35zł
taka ciekawostka że niektórzy zawodnicy leją nawet 1:40 a nawet 1:30, ale to tylko przy odpowiednich nastawieniach gaźnika, i pewnej wiedzy pozwalającej na korzystanie z tak niskich mieszanek.
nie jednokrotnie znajomi do nowych kajtków lali 1:40 czy 1:35 , nowy motul na to pozwala i daje radę. Ale są to zawodnicy wyższych lotów |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 23:32, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
ja lałem w CR 250 1:20- 1:25 i po sezonie wydech jedynie okopcony, nic nie rzygało itp. moim zdaniem jak dobrze zestrojony gaźnik to mozna lać tyle oleju ile da rade przepalic i aby nie rzygał wydechem. |
|
|
maciek |
Wysłany: Sob 11:51, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
A później trzeba wołać kominiarza żeby przeczyścił wydech |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Czw 19:31, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
Czytałem ciekawy artykuł na temat mieszanki. Konkluzja była taka, że im mniejsza pojemność tym należy stosować bogatszą mieszankę (w 125 nawet 1:30) oraz w zależności na jakich obrotach jeździmy, im wyższe obroty tym bogatsza mieszanka. Dla przykładu w trialówkach niektórzy zalecają proporcje rzędu 1:80 - 1:100. Dodatkowo przy bogatszej mieszance dzięki lepszemu uszczelnieniu pierścieni wzrost mocy był rzędu 3 KM dla pojemności 250 cm3 i niby wyższa żywotność silnika.
Poszukam to może znajdę jeszcze ten artykuł. |
|
|
Effendi |
Wysłany: Czw 18:21, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
Czyli wyciągając średnią rób mieszankę 1:45 |
|
|
theszall2t |
Wysłany: Czw 15:19, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
ja latam SX 250 w 2 t i tez uzywam kolego castrola leje 100 ml na 5 litrów i zdaje i sie ladnie latac jak zrobisz sobie wieksza mieszanke czy cos w ten desen bedzie ci sie syf zbierac na swiecy |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Czw 15:07, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
Panowie nie porównujcie Castrola do Motula 800.
Castrola wiadomo, że przepalisz bo ma niską temp. spalania Motula 800 już nie. |
|
|
żółf |
Wysłany: Czw 13:43, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
IRO napisał: | Zależy jak mu odkręcasz, jeżeli jeździsz łagodnie to 1:50 spokojnie wystarczy, więcej oleju mu nie potrzeba.
Jeśli lubisz mu ostrzej odkręcić to lej 1:40 czyli 125ml na 5l benzyny.
Ja zawsze tyle lałem, może trochę więcej kopcił, ale przynajmniej miałem pewność, że ma dobre smarowanie.
Ja lałem Castrola, ale Motula też lałbym w takich samych proporcjach. |
Bardzo możliwe, że tak jest. Ja strasznie zamulam i przy 1:40 miałem wszystko zarzygane w oleju, zabijało świece. Teraz robię 1:50 i jest git |
|
|
IRO |
Wysłany: Czw 11:49, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
Zależy jak mu odkręcasz, jeżeli jeździsz łagodnie to 1:50 spokojnie wystarczy, więcej oleju mu nie potrzeba.
Jeśli lubisz mu ostrzej odkręcić to lej 1:40 czyli 125ml na 5l benzyny.
Ja zawsze tyle lałem, może trochę więcej kopcił, ale przynajmniej miałem pewność, że ma dobre smarowanie.
Ja lałem Castrola, ale Motula też lałbym w takich samych proporcjach. |
|
|