Autor |
Wiadomość |
czarnysm |
Wysłany: Czw 16:43, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
OD tego goscia kupiłem swojego exc, trafiła mi sie luks sztuka silnikowo itd, moto tez było nie zarejestrowane w pl, papiery w porzadku zarejestrowalem moto byl tylko bład w druku ViN w dowodzie angielskim zamiast "B" było 8 -literówka. mialem obawy ale zarejestrowali bez problemu.Takze jesli masz niedaleko jezdz zobacz sprzet |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Rysiek24 |
Wysłany: Czw 15:42, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
do tego inaczej zestrojony gaznik i zawias w SX , gaznik 41 a w exc 39 , zawory tytanowe w sx.
exc 525 ma korbe taka sama jak 450 i lozyska walu, przy wiekszej mocy silnika smiem watpic aby 525 bylo zywotniesze od 450.
Mysle ze na poczatek przygody z offem to takie exc 400 wystarczy , to zupelnie inna jazda niz na asfalcie i czasem mozna nabic sobie guza . |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
lukaszd7 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
zipo17 |
Wysłany: Sob 19:57, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
porównując SX-a i EXC 520
skrzynia inna EXC 6 biegów SX 4
wał w SX -e lżejszy
stator i magneto w EXC większe w SX-ie mniejsze
reszta silnikowo to samo - brak rozrusznika w SX-ie |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
4tSTUNT |
Wysłany: Nie 18:14, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
Wizualnie ok, mechanicznie nie wiadomo. Chyba duzo nie ma najechane bo pokrywy od sprzęgła i magneta wyglądają na mało zniszczone chodź ta od sprzęgła nie wiem jakim sposobem przetarta jest od góry jak tam nóg sie nie kładzie . Ja ogólnie nie kupił bym tego exc bo nie jest zarejestrowany w pl, więc potem jak by się chciało zarejestrować jaja mogą być. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
darys |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
grzegorzszw |
Wysłany: Pią 22:30, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
RFS - Racing Four Stroke. Typ silnika jaki KTM montował w latach 2000 - 2007, 400/450/520/525 miały ten sam silnik ale z różnymi skokami tłoka, średnicą cylindra. 250 RFS miała też inną głowice. Tak dla jasności. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
kzq |
Wysłany: Pią 22:14, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
O co chodzi z tymi silnikami RFS? w googlach nie ma konkretnej informacji co to jest.
Wychodzi że ja mam silnik RFS vin: VBKRCA4072M****** |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
bully |
Wysłany: Pią 21:55, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
oprócz 400 był jeszcze 250 z silnikiem RFS żywotny typ.
450/525 żaden nie jest bardziej awaryjny od drugiego.
aa i nie było starszych EXC z 5cioma biegami, 4T zawsze miały 6. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
kzq |
Wysłany: Pią 21:28, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
@henio12323 chyba linki pomyliłeś hehe, na moto zakładasz?
oczywiście żartuję, mój post nic nie wnosi do tematu ale nie mogłem się powstrzymać ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
henio12323 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
babel |
Wysłany: Pią 20:49, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
Jest jeszcze EXC 400 ale 450/525 imo praktycznie te same motocykle jeśli chodzi o wszystko poza silnikiem. Różnią się one cylindrami/tłokami - może czymś jeszcze.
Jak szukałem KTM - byłem u gościa w Pobiedziskach - miał 525 i 400 i jeździłem nimi różnica w mocy na korzyść 525 jest kolosalna.
Ja kupiłem 400 - bo trafiła się ładna - mocy mi starcza, nie wiem jak z trwałością - ale myślę że dużej różnicy pomiędzy nimi nie ma - grunt nie kupić paździerza ... |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
wójo |
Wysłany: Pią 19:58, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
sx ma 4 biegi, dosyc dluga jedynke i 2-3-4 dosyc ciasno zestopniowane co przy lataniu po lasach sie srednio sprawdza ( da sie pojezdzic ale moto bardziej w dupe dostaje jak chcesz trzymac tempo exc)
sprzegło jest inne, szybciej je zabijesz w lesie przy przeprawówkach
sx miał najczesciej zawory tytanowe i w przypadku wymiany koszty rosną chyba ze wymieniasz cały zestaw ze sprezynami.
Ogólnie jazda sx w enduro moze byc meczaca dla ciebie i dla moto.
Co do polemnosci to zalezy jakie masz tereny do jazdy, jak w miare płasko to lepiej rozgladac sie za najmocniejszym czyli 525, jak przewaga gór, techniczne podjazdy, powalone drzewa, wieksze kamienie to wystarczy nawet taka 250 4t. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
henio12323 |
Wysłany: Pią 18:21, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
co do róznic SX i EXC.
to róznia sie zestrojeniem gaźnika, zapłonu, SX ostrzej wchodzi na obroty jak typowa crossówka. EXC ma cały zakres płynniejszy. ( jeszcze czesto SX ma krótszy skok tłoka ale to juz od modelu zalezy )
rózni sie zawieszeniem SX ma inne niz EXC. pozatym wszystko to samo. plus oczywiscie EXC ma te wszystkie dodatko typu w starszych rozrusznik, swiatłą elektryka itp itd |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
grzegorzszw |
Wysłany: Pią 16:27, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
[/quote]
a skąd ta teoria ??
[/quote]
525 powinien być mniej awaryjny od 450 ponieważ wzrosła w nim pojemność skokowa przy zasadniczo tej samej głowicy, układzie dolotowym i wydechowym. Powoduje to wzrost mocy w całym zakresie obrotów i przesunięcie całej krzywej momentu i mocy w zakres niższych obrotów. Co to daje? Można przyspieszać na wyższym biegu przy niższych obrotach oraz obroty maksymalne są też niższe. Niższe obroty to mniejsza prędkość tłoka i niższa temperatura (tłok/cylinder), a więc i lepsze smarowanie, a więc większa żywotność, a nawet niższe spalanie. Dlatego 250 4t jest mniej żywotny i więcej pali niż 450/500 4t.
A które moto wybrać? Najlepiej się na kilku przejechać i radziłbym wziąć też pod uwagę inne modele, może 2t. Jeśli to twoje pierwsze enduro to i tak jeszcze trochę czasu/motocykli upłynie zanim będziesz dobrze wiedział czego oczekujesz od moto. A czy sobie poradzisz to już tylko zależy od tego ile oliwy masz w głowie . |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |