Autor |
Wiadomość |
taki tam jeden ... |
Wysłany: Wto 11:06, 25 Gru 2012 Temat postu: sprzęgło sx-f 450 2008 |
|
Panowie to jaki ten olej bedzie najlepszy odmian tego motula jest sporo.300 a z gestością moge eksperymentować? 10w 40 15w 50 czy jeszcze jakis inny np 10 w 50? |
|
|
Poramańcz |
Wysłany: Pon 23:05, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
Motul 300V 15w50. |
|
|
Lam3r |
Wysłany: Pon 13:39, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
Dobrze, ze pytasz o takie rzeczy. To znaczy lezy Ci na sercu dobro kata
Mysle ze jestes ciutke przewrazliwiony, uporzadkuj jeszcze raz wszystkie informacje biorac pod uwage fakt jakim jest w danej sytuacji zimny badz cieply silnik, to ma spore znaczenie.
Ja mam sx (co prawda jeszcze z silnikiem rfs) juz pol roku i nadal mam problemy ze znalezieniem luzu, ten typ tak ma.
Kolejna sprawa to taka ze na zimnym silniku strasznie ciagnie przy ruszaniu i albo trzeba zajebiscie wyczuc maszyne albo po prostu pomagac sobie gazem lub ruszyc na ssaniu. Jak wbije jedynke ze sprzeglem na bardzo zimnym silniku to czasem sobie tez zgasnie. Na cieplym nie ma prawa sie to stac.
Natomiast sytuacja, gdzie masz wrzucony bieg, wcisniete sprzeglo a motor powoli przesuwa sie do przodu - nie powinna miec miejsca, wtedy juz na 100% cos jest nie tak.
Jezeli chodzi o motorex to olej bardzo dobry, ale jezeli chcesz to bez obaw mozesz wyprobowac motula, tylko dobrze rozgrzej motor i spusc caly olej. |
|
|
taki tam jeden ... |
Wysłany: Pon 12:52, 24 Gru 2012 Temat postu: sprzęgło sx-f 450 2008 |
|
hacker33 napisał: | Z tą jedynką masz problem tylko podczas odpalania sprzęta czy również w czasie jazdy? | wiesz co kolego nie umiem odpowiedziec Ci na to pytania bo dopiero co jest w moim posiadaniu przejechałem sie tylko kawałek ze wzgledu na - 10 st teraz bedzie odwilż to przelece przez las i zaopserwuje to dokładnie.To co mi sie nie podobało to jest to ,że jak wbiłem 1 to zgasł ale jak mu cliwnołem gazem to było ok i stał na 1 wysprzęglony na wolnych obrotach.tak samo przy ruszaniu zgasł ale to sx-f wiec domyslam sie ,że nie jest stworzony do jazdy bez gazu:)na dodatek piszecie żeby sie dobrze rozgrzał a on chodził 3 min tylko.A co myslicie o tym oleju co go leje dobry jest?czy lepiej lac ten motul.i jeszcze jedno pytanie moge normalnie zmienić olej na inny bez przejmowania sie czy lepiej zostać przy tym samym? |
|
|
ORT-518mx |
Wysłany: Nie 21:39, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
przestawiony zapłon:)heh dobre.
Sprawdź jeszcze raz dokładnie tarcze i przekładki czy nie są przypalone.
Następnie zmień olej na Motul 300V 10w40.Szarpanie przy wrzucaniu biegów to efekt klejenia i tyle. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Nie 20:40, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
Z tą jedynką masz problem tylko podczas odpalania sprzęta czy również w czasie jazdy? |
|
|
madart |
Wysłany: Nie 20:38, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
z opisu wynika ze zachowuje sie calkiem normalnie
luzu nie powinienes latwo znalesc
podnies obroty na wyzsze i nie przejmuj się |
|
|
taki tam jeden ... |
Wysłany: Nie 20:24, 23 Gru 2012 Temat postu: sprzęgło sx-f 450 2008 |
|
sx-f to sprzęt full crosowy wiec może jestem przewrażliwiony:)dał bym zdiecia bo już mam gotowe ale nie wiem jak.W takim razie jak wytłumaczysz to że po wrzuceniu 1 nie ciągnie do przodu jesli by pompa dawała w dupe to czasem nie powinno ciągnąć do przodu? a jak tam w waszych maszynach sx-f łatwo jest znalezć luz miedzy 1 a 2? zapłon-jest moduł do tej mega bomby i on tam czyms steruje a obroty chyba w sam raz.
po wrzuceniu 1 jest trzask lekko obróci kołem i stoi na stojaku to koła nogą sie nie da zatrzymać ale na kołach siedząc na nim jest chyba ok cofam sie do tyłu na 1 bez wiekszego wysiłku. wiec czy sie tym przejmować co radzicie? |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Nie 20:02, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
Zestaw 9,8,6 jest poprawny dla twojego motocykla.
A problem sprzęgła możesz mieć z powodu:
- oleju
- pompy sprzęgła - nie wysprzęgla Tobie do końca
- krzywe przekładki sprzęgła
- niskie obroty, przestawiony zapłon
Możesz mieć dwa pierwsze powody razem i wtedy już w ogóle masz problem.
Pamiętaj też, że jak jest zimno to zanim zaczniesz ruszać rozgrzej troszkę silnik.
Pomaga też przed wrzuceniem biegu kilkakrotnie po wduszać klamkę sprzęgła. Niech się porozkleja sprzęgło itd. |
|
|
taki tam jeden ... |
Wysłany: Nie 17:25, 23 Gru 2012 Temat postu: sprzęgło sx-f 450 2008 |
|
olej motorex 10 w 50 cross power fully synthetic.jeszcze raz pisze 9 tarcz i 8 przekładek tyle jest orginalnie? a co do zdięc to jutro jak rozbiore to w stawie. |
|
|
wójo |
Wysłany: Nie 13:20, 23 Gru 2012 Temat postu: Re: sprzęgło sx-f 450 2008 |
|
Cytat: | podczas ruszania trzeba mu cliwic gazem bo gasnie |
to nie 3litrowy diesel ze ruszysz bez gazu, sxf tak ma ze musisz utrzymywac go na obrotach zeby jechał. Dobrze masz ustawione wolne obroty ? moze sa za niskie. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 12:55, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
70 km ciekawe moze 70 KM "? co by było jeszcze ciekawsze
po 1 rozebrał bym pokrywe sprzęgła ( tą najmniejsz a) i obczaił co to za sprzegło. mówiac sportowe, raczej na mysli ma sie kompletne, a nie same tarczki i przekładki. rozbierz i ocen, jak sie nie znasz zró foto i wrzuć to juz Ci powiemy czy masz sportowe czy nie.
kolejna sprawa problemu - moze byc rózna, po 1 może sprzegło juz byc na wykonczeniu i stąd te objawy. ale równie dobrze moze byc to kwestią lipnego oleju. zmieniałes juz olej ? albo wiesz jaki jest zalany ? mi np na castrolu też słabo luz sie wbijał. na 300V od motula znacznie łatwiej jest wbić luz. no i oczywiscie mam nadzieje że wbijasz bieg na rozgrzanym silniku ? bo na zimnym zawsze bedzie szarpał i słabo pracował |
|
|
taki tam jeden ... |
Wysłany: Nie 11:48, 23 Gru 2012 Temat postu: sprzęgło sx-f 450 2008 |
|
Dzień dobry panowie chciałem zasięgnąć informacji od tych co juz zjedli zęby na ktm-ach a mianowicie kupiłem swoją pierwszą 450,wczesniej oczywiscie miałem pare sprzętów.Chodzi o to,że w tym cacku podobno jest wsadzone sportowe sprzęgło i teraz pytanie czy to prawda jak to sprawdzic wiem tyle ,że jest 9 tarcz 8 przekładek i 6 spręrzyn bo dostałem od niego stare i policzyłem 2 sprawa te tarcze co są w motorowni są w bardzo dobrym stanie a podczas wrzucenia 1 bez gazu motor zgaśnie trzeba mu dawac delikatnie gazu jak 1 wejdzie to nie ciągnie do przodu jest ok tak samo jest podczas ruszania trzeba mu cliwic gazem bo gasnie z jedynki trzeba sie skupic żeby wyluzować bo wchodzi 2. Mozliwe ze sportowe bardzo spiekowe sprzęgło co nie ślizgnie czy raczej jakis inny problem dodam że moto ma mega bombe z modułem i ok 70 km.miał ktos z was takie sprzegło u siebie? |
|
|