Autor Wiadomość
grzechis
PostWysłany: Pią 8:25, 26 Lut 2021    Temat postu:

Sprawdzałem kable, czujnik, odległości (które również zmieniałem: bliżej dalej) i nic nie zadziałało. W dalszym ciągu czujnik pokazywał tylko do 20km/h. Dzisiaj przyjdzie mi czujnik kontaktronowy z allegro i zobaczę czy będzie działać.
Kajtek DBL
PostWysłany: Czw 14:34, 25 Lut 2021    Temat postu:

Sposób na sprawdzenie licznika czy liczy w ogóle liczy prędkość jest następujący:

Odłączmy wtyczkę przy liczniku od kabla z czujnikiem, następnie zwieramy we wtyczce wychodzącej od licznika dwa konektory śrubokretem lub czymś podobnym i wykonujemy tą operacje bardzo szybko, tzn zwieramy rozwieramy i patrzymy czy w ogóle licznik nabija kilometry, dodam że rekord prędkości jaki osiągnąłem w taki sposób to 70km/h, szybciej już się nie dało Very Happy
JĘDRZEJ
PostWysłany: Czw 11:05, 25 Lut 2021    Temat postu:

Nie wiem jaki masz licznik,ale jeżeli to możliwe sprawdż ustawienie obwodu kola,a z tym działaniem na sucho to może coś pokazywać,ale trzeba to sprawdzić przy szybkości około 60 km/godz.Dla koła o średnicy 21 cali to jest około 10 obrotów na sekundę.Czyli 10 cykli na sekundę .Ja też miałem z tym problem bo kręciłem kołem na postoju i nic się nie działo, ajak jechałem to zaczął pokazywać prędkość.Ja mam co prawda chiński licznik ale zasada działania jest taka sama.A i jeszcze jedna rzecz
sprawdż w ustawieniach na ile magnesów jest ustawiony licznik.Mówię o magnesach zamocowanych na kole.
henio12323
PostWysłany: Pon 21:33, 08 Lut 2021    Temat postu:

spróbuj blizej albo dalej odsunac czujnik,
jeżeli trafia magnes na czujnik - nie jest to przesuniete, to poza tym tarcza nie ma zadnego znaczenia
jezeli to nic nie da, to uszkodzony jest czujnik
grzechis
PostWysłany: Pon 18:19, 08 Lut 2021    Temat postu:

Temat powraca niczym bumerang... Mam problem z licznikiem, a dokładniej z prędkością, której mi nie pokazuje.

Motocykl to KTM EXC-F 250 z roku 2013.
Przy jeździe licznik pokazuje tylko do 20 km/h, przy czym przy dzisiejszej jeździe prawie w ogóle nie działał i pokazywał często 0 km/h.

Co wymieniłem/sprawdziłem:
• zmieniona bateria w liczniku
• wymieniony magnes na tarczy hamulcowej
• sprawdzony czujnik "na sucho" - machałem magnesem przed czujnikiem i pokazywał normalnie prędkość
• odległość między czujnikiem kontraktowym a magnesem wydaje się być odpowiednia (może grubość jednej podkładki?)

Co warto dodać?
Poprzedni właściciel zmieniał tarczę z przodu na Twenty - marka 24mx. Nie wiem czy to ma wpływ na działanie licznika, może odległości między czujnikiem a magnesem są inne niż fabrycznie.

Teraz pytanie - czy zbyt mała odległość między magnesem a czujnikiem może wpływać na błędne odczyty i niepoprawne działanie licznika? Co jeszcze mogę sprawdzić, jeśli czujnik "na sucho" działa, a na kole już nie?
Sieniek
PostWysłany: Pią 23:59, 21 Cze 2019    Temat postu:

Witam, odkopie trochę temat, ale mam odwrotna sytuacje, licznik cały czas się sieci, prędkość pokazuje podczas obrotu kołem ale nigdy się nie wyłącza, może ktoś wie co może być problemem?
Tomokat
PostWysłany: Pią 13:20, 06 Kwi 2018    Temat postu:

Odkopuje. Po ostatnim myciu licznik przestał działać. Na 99% jest to wina wody. Ponieważ we wtyczce było mokro. Reanimowal ktoś z was licznik? Jest to ten duży z lat 2003-2004.
motif
PostWysłany: Pon 17:12, 08 Sty 2018    Temat postu:

opu napisał:
ten czujnik to nic innego jak kontraktor. Zestyk otwierajacy i zamykajacy w zalerznosci od pola magnetycznego. on.... off... mozna nawet z roweru wziąć lub samemu zbudować nie musi byc orginalny. za 70zl


wiem, głupio tylko że nie działa wtedy licznik moto godzin bo ktoś łatwo może oszukiwać ile godzin ma moto Smile

Skończyło się na tym że musiałem skleić wtyczkę od czujnika bo za luźno siedziała. Jakość tych wtyczek jest żałosna jeżeli pod strumieniem wody się rozłarzą podczas mycia.
opu
PostWysłany: Pon 17:06, 08 Sty 2018    Temat postu:

ten czujnik to nic innego jak kontraktor. Zestyk otwierajacy i zamykajacy w zalerznosci od pola magnetycznego. on.... off... mozna nawet z roweru wziąć lub samemu zbudować nie musi byc orginalny. za 70zl
motif
PostWysłany: Pon 15:44, 08 Sty 2018    Temat postu:

ja dzisiaj ten sam temat przerabiam, po myciu i wymianie oleju czujnik mi raz działa raz nie. Patrząc na te wszystkie kable, ich prowadzenia i jakość złączek za lampą... Może i ktm ma dobre silniki i zawieszenia ale elektryka to tragedia Sad
Przym
PostWysłany: Wto 22:26, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Właśnie wróciłem z garażu z podobnego montażu. W weekend będzie test Smile
mumek426
PostWysłany: Pon 9:58, 20 Kwi 2015    Temat postu:

kupiłem zwykły rowerowy czujnik(20zł) zamontowałem na lagę tak aby łapał sygnał z magnesu z tarczy,i test zrobiłem (błoto,woda,piach) i na razie działa,zobaczymy jak długo.
Przym
PostWysłany: Pią 12:38, 17 Kwi 2015    Temat postu:

To chyba sprawdzę w ten sposób co mówisz, bo sprawdzałem miernikiem ale bez obcinania pomiędzy samym czujnikiem a kostką ale w ten sposób to tylko jeden drut można sprawdzić.

I w sumie mam licznik rowerowy którego nie używam więc może tą czujkę z roweru bym wykorzystał Smile
henio12323
PostWysłany: Pią 9:51, 17 Kwi 2015    Temat postu:

czy tani licznik czy drozszy w czujniku bedzie siedziało dokładnie to samo...

organoleptycznie sie nie da, mozesz jedynie obciąc 5 mm za czujnikiem i wtedy podpiąc do miernika na diode ( żeby pipczało czy tam pokazywało zmiany ) i przykładać magnes. powinno pikać jak sie przyłozy magnes, jak nie działa to czujnik do wymiany. te czujniki są czułe wystarczy że upadnie na ziemie taki czujnik zdemontowany i juz moze byc po nim.
mumek426
PostWysłany: Czw 20:32, 16 Kwi 2015    Temat postu:

ha mam ten sam problem, w temacie wyświetlacz ktm 450 exc,i mi się kabelki oderwały od czujnika ,na weekend spróbuje zamontować rowerowy czujnik,ale z lepszej firmy,i zobaczę jak to się będzie sprawować.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group