Autor |
Wiadomość |
hacker33 |
Wysłany: Wto 21:07, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
jeżeli masz możliwość wybić łożysko - to używaj do tego nasadek od klucza
łożysko musisz wybijać równolegle aby czasami nie zablokowało się po ukosie
przydatnym narzędziem przy wszystkich pracach z łożyskami jest opalarka.
ja u siebie miałem duży problem tak jak ty z łożyskiem igiełkowym w otworze nie przelotowym
wybiłem je imbusem
skróciłem krótsze ramie aby mi weszło przez środek łożyska, zahaczałem od dołu łożyska i powoli okręcając udało mi się je "wybić". Drugi koniec imbusa włożyłem w imadło ponieważ ciężko byłoby je trzymać. Kartery w ręce i pukamy. Wyszło bez problemów.
W tym sezonie oczywiście mam zamiar wyposażyć się w zestaw ściągaczy kinetycznych.
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7850&cdes=%A3o%BFysk |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 20:37, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
wyciągasz w miare możliwosci, albo od tyłu wybijasz/wyprasowujesz. albo jak nie ma dojscia od drugiej strony to specjalnym wybijakiem z koncówką którą skręcając rozchyla sie i łapie łozysko. jak wyciagasz łozysko to bez sensu wsadzać je z powrotem. lepiej wymieniac. zwykle przy wyciaganiu łozysko ulega uszkodzeniu. co do klejów - zaleznie od sytuacji, ale zazwyczaj nie są uzywane. to juz dokładnie serwisówka pokazuje, i nie trzeba znać język żeby obczaic na fotce symbol kleju o ile jest mozliwosc zawsze warto podgrzać kartery wtedy łatwiej wychodzi i mniej sie uszkadza gniazdo. tyle w temacie |
|
|
Robson Robinson |
Wysłany: Wto 19:48, 12 Lut 2013 Temat postu: Wymiana Łożysk |
|
Panowie problem pewnie opisany w serwisówce ale nie po Polsku przyda się mi i pewnie wielu innym.Mianowicie chodzi o wymianę łożysk silnika z kraterów tych małych i tych dużych w 4 suwowych silnikach. Czy ktoś może opisać poprawną procedurę wyciągnięcia i ponownego wciśnięcia takiego łożyska,używanych narzędzi klejów itd itd. mój problem polega na małym igiełkowym łożysku od pompy wody które znajduje się w kraterze ze skrzynią biegów w sx-f 450 z 2008 roku. |
|
|