Autor Wiadomość
michalpl
PostWysłany: Śro 18:50, 27 Lut 2013    Temat postu:

i co wsadziłeś juz ten korbowód?
Robson Robinson
PostWysłany: Pon 21:50, 25 Lut 2013    Temat postu: Korba

tak wiem że luz musi być tylko czy aż taki duży. a nie np 0.50
Czepek
PostWysłany: Pon 19:45, 25 Lut 2013    Temat postu:

musi tak być bo korbowód jest na łożysku igiełkowym Smile
Robson Robinson
PostWysłany: Pon 17:04, 25 Lut 2013    Temat postu: Korba

Odebrałem wał korba wymieniona tylko nie daje mi spokoju luz na korbie oczywiście góra dyul nie ma na boki minimalnie ale korbe można przesunąć w lewo i prawo wchodzi tam szczelinomierz 0,55połączonyz 0.60 czyli 1,15 korba sie porusza w lewo i prawo tak ma być czy ten wymiar jest istotny?
4tSTUNT
PostWysłany: Pią 21:15, 22 Lut 2013    Temat postu:

Luz ustawiasz od strony magneta.
Miałeś podkładki z obo stron to te od strony sprzęgła zamontuj tak jak produycent zamontował, a resztę dystansuj wd serwisówki od strony magneta.
Robson Robinson
PostWysłany: Wto 11:11, 19 Lut 2013    Temat postu: Korba

przeczytałem wszystkie posty na tym forum odnośnie dystansowania wału i dowiedziałem sie bardzo dużo,teraz mi troche głupio ,że tak pytam jak to wszystko jest dokładnie opisane bede wiedział na przyszłość.Jedyna żecz jakiej nie wyczytałem-w moim 450 sx-f z 2008 roku podkładki dystansujace są z obu stron wału,a czy wał sie dystansuje równomiernie takimi samymi podkładkami z obu ston.Jesli dystans dużo nie odbiega od normy to wystarczy sciagnąć tylko 1 bieżnie i tam dać odpowiednią podkładke?
Robson Robinson
PostWysłany: Pon 21:12, 18 Lut 2013    Temat postu: Korba

Co to znaczy ,pod warunkiem ,że poprzednio silnik był prawidłowo złożony skoro jeżdził to był dobrze poskładany.a jakie jest prawdopodobieństwo ,że zrobia to identycznie pewnie małe hehe nieważne jak byś mógł to prosił bym Cie o odp na moje pytania z poprzedniego postu Dzieki.MOŻE KTOŚ POLECIĆ KOGOŚ Z KRAKOWA DO KOGO MOGE Z CZYSTYM SUMIENIEM POJECHAĆ KOGOS KTO SIE NA TYM ZNA I SPRAWDZI MI TO ZA OPŁATĄ,ŻEBYM MIAŁ MOTOREK NA CACY JAK Z FABRYKI Very Happy
wójo
PostWysłany: Pon 18:53, 18 Lut 2013    Temat postu:

teoretycznie jezeli przekuja ci korbe i sprasuja wał na idetyczny wymiar jak miałes wczesniej, wszystko pozakładaja tak jak było mozna wał wsadzic i jezdzic pod warunkiem ze silnik poprzednio był prawidłowo złozony.
W praktyce róznie to bywa...
Robson Robinson
PostWysłany: Pon 18:23, 18 Lut 2013    Temat postu: Korba

wójo A jesli wsadze wał i skrece odpowiednim momentem na sylikonie to co sie może stac? ludzie tak robią i jeżdżą mają tak dużo szczescia?wójo ten luz ustawia sie ta cieniuteńką podkładeczką co w ktm sklem mają 3 grubości do wyboru? jesli tak to jak mi oddadza wał z przebicia korby to tych bieżni sobie sam nie sciagne mam racje?czy sie myle bo cały czas sie ucze a ty widzę masz to w jednym palcu i cały czas pewnie moje posty wydaja Ci sie głupie:) proszę o wyrozumiałość.
wójo
PostWysłany: Pon 18:08, 18 Lut 2013    Temat postu:

505 slada sie na uszczelniacz nie na uszczelce wiec kolega dobrze w tej kwestji akurat pisze.
Luz ustawiasz na sucho i w taki sposób zeby zostawic sobie rezerwe +/- zeby po skreceniu z uszczelniaczem miescił sie w granicach.
Zawsze warto skontrolowac ten luz przy rozbieraniu silnika nawet jak nie ingerujesz w wał, tak samo jak sprawdza sie centrowanie wału, ogólnie rewizja i kontrola wszytkich elementów silnika.
szakul123
PostWysłany: Pon 16:48, 18 Lut 2013    Temat postu:

1. tak luz osiowy najlepiej sprawdzać każdorazowo gdyż uszczelki a w twoim przypadku silikon ma inną grubość, więc może się okazać że po skręceniu silnika wał będzie unieruchomiony.
2. kup, oryginalne uszczelki nie silikon trudniej będzie ci wtedy ustawić luz osiowy (przynajmniej jest takie moje zdanie)
3. te tulejki to bieżnie łożysk, je się wymienia całe z łożyskami
Robson Robinson
PostWysłany: Pon 16:01, 18 Lut 2013    Temat postu: Korba

ok wójo tak właśnie zrobiłem sam wyciągnołem wał,żeby nie bulić jak za woły bo mnie na to nie stać w serwisie mi wymienią korbę i wycentrują wał i z tąd moje pytanie czy mogę go tak zamontować.Nie moge dlatego też pojade do serwisu z karterami,żeby mi ustawili luz osiowy.Czy jeszcze o czymś powinienem pamietać ,żeby sie nie okazało,że coś zrobiłem nie tak jak miało być? Jesli chodzi o wał?i jeszcze 3 pytania 1 gdy wyciagam wał i nie ingeruje w niego w tedy ustawiam luz osiowy czy Nie? 2 Jesli składam kartery na sylikonie mozna sprawdzac luz osiowy bez klejenia karterów? 3 przy wymianie korbowodu w serwisie powinienem jeszcze cos wymienic przy wale na nowe chodzi mi o te tulejki za którymi są podkładki do ustawiania luzu?Głupie pytania wiem!Czytałem post o remoncie na tym forum gdzie prawie wszystko było opisane ale troszke skomplikowanie jak dla mnie.
wójo
PostWysłany: Nie 22:37, 17 Lut 2013    Temat postu:

jak wyjmujesz wal i go nie dotykasz to nie ma zadnej filozofi najczesciej, ale jak juz ingerujesz w sam wal to trzeba skontrolowac pewne rzeczy. Przy rozbieraniu i skladaniu bedziesz miał wiecej innych problemów i czasami naprawde lepiej komus to zlecic niz zadawac milion pytan i tworzyc temat na 10 stron o ustawianiu rozrzadu, wkładaniu wału czy składaniu skrzyni biegów.
Po prostu nauka na własnym moto czasami moze okazac sie kosztowniejsza niz opłacenie serwisu.
Czepek
PostWysłany: Nie 22:32, 17 Lut 2013    Temat postu:

czujnik zegarowy
Robson Robinson
PostWysłany: Nie 21:16, 17 Lut 2013    Temat postu: Korba

A możesz mi powiedzieć czy zrobię to sam w domu czy potrzebuje jakis specjalnych narzędzi i ew jak to zrobić, bo wydawało mi sie ,że jak sie wyciaga wał to tak samo sie go wkłada i nie ma w tym żadnej filozofii a jednak jest.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group