Autor Wiadomość
hacker33
PostWysłany: Wto 22:18, 19 Lut 2013    Temat postu:

Ja odkręcałem to tak.
Kosz sprzęgła w silniku. Założony uchwyt do blokady kosza zewnętrznego i zaparty o podłogę.
Nakrętkę odkręcałem pokrętłem z przegubem (polecam takie narzędzie ze względu na niską cenę, dużą wytrzymałość i duże długości).
Poszło po drugim pchnięciu.
Silnik miałem w uchwycie. Położony na ziemi i zaparty nogą.
Na stole raczej tego nie zrobisz. Raczej w ramie lub właśnie jakimś uchwycie.
Poniżej fotka blokady kosza oraz pokrętła 1/2"
grzegorzszw
PostWysłany: Wto 21:54, 19 Lut 2013    Temat postu:

Jeśli dobrze pamiętam to u mnie tę nakrętkę dokręca się momentem 150Nm + klej do gwintów, więc niemało i stąd mogą być problemy z odkręceniem. A jeśli nie chcesz niczego uszkodzić to możesz ją jeszcze odciąć z jednej lub dwóch stron. No ale będziesz musiał sobie nową kupić.
4tSTUNT
PostWysłany: Wto 8:21, 19 Lut 2013    Temat postu:

Gwintu czy prawy czy lewy nie pamiętam Very Happy.
Zobacz w serwisówce tam jest napisane.
Cyba lewy.
I na nakrętce też powinno być napisane left jeśli lewy Smile)
Czepek
PostWysłany: Wto 0:39, 19 Lut 2013    Temat postu:

Tak ciężko pójdzie, bo ludzie nie myślą i skręcają niektóre rzeczy na permanentne kleje - nie wiem po co w takich sprzętach, gdzie normalny klej do gwintów średniej mocy daje super radę, tym bardziej jak trzeba to odkręcać przy każdym remoncie.

Mocny pneumat, albo długa przedłużka i zerwać.
Pozdro
maciek
PostWysłany: Pon 22:34, 18 Lut 2013    Temat postu:

M18X1,5
Pinokio
PostWysłany: Pon 21:24, 18 Lut 2013    Temat postu:

4tSTUNT napisał:
U mnie (z tym że exc 400), pneumatem nawet nie szło.
Skończyło się na podgrzaniu leciutkium a nastęnie mocnym przymocowaniu karteru by nim nie rzucało, długa dźwignia i w dźwignie pierdzięlnąć dużym młotem i do piero puściło.


ale jaki gwint ?? Laughing
4tSTUNT
PostWysłany: Pon 21:19, 18 Lut 2013    Temat postu:

U mnie (z tym że exc 400), pneumatem nawet nie szło.
Skończyło się na podgrzaniu leciutkium a nastęnie mocnym przymocowaniu karteru by nim nie rzucało, długa dźwignia i w dźwignie pierdzięlnąć dużym młotem i do piero puściło.
Pinokio
PostWysłany: Pon 21:17, 18 Lut 2013    Temat postu:

hacker33 napisał:
Ja u siebie aby odkręcić tą nakrętkę musiałem wziąć klucz o długość 40cm i dodatkowo podgrzać ją opalarką.


mnie też pewnie tak sie skończy dlatego moje pytanie żeby nic nie ukręcić hahaha

co dziwne w żadnym manualu nie jest napisane w którą strone kręcić Shocked
hacker33
PostWysłany: Pon 20:45, 18 Lut 2013    Temat postu:

Ja u siebie aby odkręcić tą nakrętkę musiałem wziąć klucz o długość 40cm i dodatkowo podgrzać ją opalarką.
Pinokio
PostWysłany: Pon 20:28, 18 Lut 2013    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
Najprawdopodbniej jest lewy gwint, aby się nakrętka w czasie pracy nie odkęcała. U mnie był lewy.


zapomniałem dodać że to 2009 rok
nie moge ruszyć ani w jedną ani w drugą a przed użyciem większej siły chciałbym mieć pewność
ale skoro cztery osoby twierdzą że jest lewy to chyba tak jest
Asteros2012
PostWysłany: Nie 22:36, 17 Lut 2013    Temat postu:

ja musiałem dorabiać gwint na wale bo miałem zerwany. 125 różnicy nie ma. Gwint lewy m16 skok gwintu 1,5
nr nakrętki 50330029000
Czepek
PostWysłany: Nie 22:16, 17 Lut 2013    Temat postu:

Wyobraz sobie jak kręci się wał i jak siedzi na nim nakrętka - musi mieć taki gwint, żeby obracający się wał nie luzował jej, czyli analogicznie dokręcał (oczywiscie to tylko taki sposób na zrozumienie, który gwint, a nie, że wał dokręca nakrętkę..)
grzegorzszw
PostWysłany: Nie 21:58, 17 Lut 2013    Temat postu:

Najprawdopodbniej jest lewy gwint, aby się nakrętka w czasie pracy nie odkęcała. U mnie był lewy.
Pinokio
PostWysłany: Nie 20:08, 17 Lut 2013    Temat postu: jaki gwint ma nakrętka na wale od strony sprzęgła ??

no właśnie jaki bo nie chce nic ukręcić a nie ma podkładki zabezpieczającej więc zwątpiłem czy czasem nie jest lewy gwint
aha pacjent to exc 300 2T

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group