Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Czw 22:01, 15 Sie 2013    Temat postu:

w 2T troche inna historia, nie do konca, bo zawory są i to oba akurat. dolotowy czyli króciec, zapobiega cofaniu sie mieszanki. wydechowy co prawda pełni inną role bo pozwala sensownie ruszać 2T. potem nie odgrywa zadnego znaczenia. w 2T role jeszcze pełni wydech czyli rezonans mieszanki, i tak jak w przypadku 4T zapłon, gaźnik, skoki, średnice itp
Tomek13241324
PostWysłany: Czw 21:39, 15 Sie 2013    Temat postu:

ok ale w 2 suwie niema zaworów z tg co wiem ^^
grzegorzszw
PostWysłany: Czw 21:27, 15 Sie 2013    Temat postu:

Skok tłoka zależy tylko i wyłącznie od wykorbienia, czyli odległości osi korbowodu od osi głównej wału Exclamation . Długość korby jest już tylko wypadkową tej wielkości.

Zaworów się stosuje kilka aby obniżyć masę części ruchomych i zmniejszyć ich tym samym bezwładność. Skok zaworu uzależniony jest od jego średnicy. Maksymalny moment silnik osiąga gdy przepływ mieszanki w szczelinie zaworowej osiągnie około 70 m/s, wartością graniczną jest 100 - 110 m/s (to zależy między innymi iloma frezami jest obrobione gniazdo zaworu).

Sorry ale nie da się całego zagadnienia w kilku zdaniach wytłumaczyć.

Tutaj macie cytat ze strony http://grabowski.com.pl/?page_id=61 :

"Obroty mocy
Przy całkowicie otwartej przepustnicy, o obrotach mocy maksymalnej silnika decydują tzw. czasoprzekroje zaworów ssących, tworzone przez powierzchnie ssących szczelin zaworowych w funkcji całkowitego kąta otwarcia zaworów. Innymi słowy, każde powiększenie ssącej szczeliny zaworowej i/lub całkowitego kąta otwarcia zaworu(ów) ssącego – powoduje zwiększenie czasoprzekroju i przesuwa moc maksymalna na wyższe obroty. Wzrost obrotów mocy maksymalnej występuje w pierwiastku kwadratowym powiększenia czasoprzekroju. Natomiast wzrost mocy maksymalnej przyrasta liniowo i jest proporcjonalny do wzrostu jej obrotów."

PS: Na w/w stronie jest to najprościej wytłumaczone.
Tomek13241324
PostWysłany: Śro 21:54, 14 Sie 2013    Temat postu:

Wankel wanklem wiem jak działa i gdzie występuje ,ale chodzilo mi wlasnie o normalne silniki ;D
henio12323
PostWysłany: Śro 21:40, 14 Sie 2013    Temat postu:

i długosc korby ma znaczenie i osadzenie na wale Very Happy to i to ma takie samo znaczenie Very Happy
krzysiek93
PostWysłany: Śro 21:24, 14 Sie 2013    Temat postu:

A propo owalnych tłoków tak jak pisał @grzegorzszw@ honda kiedys stworzyła taką wydumkę silniki v4 w modelu NR 750 z owalnymi tłokami, dwoma korbowodami na tłok ,8 zaworami na cylinder i dwoma swiecami zapłonowymi na cylinder. A i wbrew pozorom skok tłoka wcale nie zależy od długości korbowodu tak jak to ktoś wyzej napisał. Tak samo im cięższy wał wcale moto niema więcej mocy, im większe masy wirujące tym moc mniejsza ale momet obrotowy wzrasta
henio12323
PostWysłany: Śro 19:34, 14 Sie 2013    Temat postu:

tłok jest okrągły żeby zmniejszyć tarcie które jest tutaj najwazniejsze. okrąg z geometrycznego punktu widzenia, ma najmniejszy obwód w stosunku do pola powierzchni. kwadrat miałby wiekszy obwód wiec stosunkowo wieksze tarcie.

w wanklu tłok trojkątny ale całkiem inna zasada działania ;D


grzegorz - nie koniecznie, sama srednica nie ma znaczenia, bo wystarczy, że zamiast 1 duzego zaworu damy 2 małe o tej samej przepustowosci i juz charakterystyka nam sie odczuwalnie zmieni. wiec też to tylko wypadkowa
grzegorzszw
PostWysłany: Śro 18:44, 14 Sie 2013    Temat postu:

Maksymalna prędkość obrotowa silnika zależy głównie od prędkości przepływu mieszanki - w 4t w gnieździe zaworu przy jego największym otwarciu, a w 2t od wielkości okien w cylindrze.

Takie wielkości jak skok tłoka, jego średnica, masa całego układu korbowo-tłokowego jest już tylko wypadkową.

PS: Tłoki owalne kiedyś stosowała Honda w jakimś super sporcie.
hacker33
PostWysłany: Śro 5:42, 14 Sie 2013    Temat postu:

Jest silnik wankla w Maźdie i tam jest tłok można powiedzieć trójkątny.
Silnik super tylko jest wielki problem z uszczelnieniem właśnie tego tłoka. I wielkim zużyciem pierścieni które działają jak strug.
Jeżeli tłok byłby kwadratowy to jak wyglądałby pierścień?
Pod wpływem temp. wszystko nie "powiększałoby" się równomiernie.
http://www.motorstown.com/images/mazda-rx-8-wankel-07.jpg

Ogólnie przeczytaj sobie jakąkolwiek książkę o budowie silników spalinowych bo widzę, że pytań masz mnóstwo.
Tomek13241324
PostWysłany: Wto 22:52, 13 Sie 2013    Temat postu:

a swoją droga ,czemu tlok jest akurat okgrągły ;D ?? jest jakies ustrojstwo z np kwadratowym tlokiem ?
henio12323
PostWysłany: Wto 22:01, 13 Sie 2013    Temat postu:

ale wtedy musiałby byc wiekszy tłok, co tez nie jest na plus Very Happy
Tomek13241324
PostWysłany: Wto 21:57, 13 Sie 2013    Temat postu:

jakby zmontowali 360 na którkiej korbie z krótkim skokiem i lekkim wałem to by była rzeźnia ;D
hacker33
PostWysłany: Wto 21:50, 13 Sie 2013    Temat postu:

Dlatego 125 kręci się do 12tys. rpm a 380 do 9tys. rpm
Tomek13241324
PostWysłany: Wto 21:45, 13 Sie 2013    Temat postu:

no podejrzewałem że skok tłoka ma znaczenie ;p
henio12323
PostWysłany: Wto 20:47, 13 Sie 2013    Temat postu:

no tez prawda dla przykładu w 2T jak masz tłok z 1 pierscieniem to moto też sie szybciej wkręca bo sa mniejsze opory i tarcia Very Happy niby niewielka róznica ale odczuwalna Very Happy

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group