Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Nie 22:11, 23 Lut 2020 Temat postu: |
|
ale było 5 wypustów tej uszczelki i nowe moga isc na sucho |
|
|
pawciak12 |
Wysłany: Nie 20:04, 23 Lut 2020 Temat postu: |
|
fabryka dawała slikon w okolicach filtrów olejowych |
|
|
Radek337 |
Wysłany: Nie 18:50, 23 Lut 2020 Temat postu: |
|
Oryginalną uszczelkę między kartery dawać na silikon czy na sucho?
A może przesmarować towotem? Exc 520 rfs |
|
|
racesupport |
Wysłany: Wto 20:08, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
Potwierdzam |
|
|
Tomek13241324 |
Wysłany: Wto 11:39, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
Napewno będzie ok ;D |
|
|
ktmpower86 |
Wysłany: Wto 10:59, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
Dzięki! Czyli podsumowując,tłok vertex,korba proxa,łożyska dobrych firm np.FAG i uszczelki oryginalne i powinno być ok? |
|
|
4tSTUNT |
Wysłany: Wto 7:59, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
Powiem Ci na przykładzie nie 2T ale 4T/
Podczas każdego remontu ważna sprawa to uszczelki silnika. Najlepiej zamówić je z serwisu i to opłaca się! Zresztą jak cała restza innych części tzn tłoki, zawory. Co do samej korby oryginalna zawsze najlepsza ale jest w ujjj droga wiec wtedy zaminniki proxa nie są złe. Co do samych łożysk to albo oryginały albo fag, skg i będzie dobrze.
Napisze na podstawie uszczelek, więc wracając do tematu.
Po pierwsze mam jakościowo o wiele, wiele lepsze uszczelki niż tanie zamienniki. KTM’y podobno nie tolerują zamienników- rzekomo pocą się wtedy strasznie i wgl ( osobiście miałem chińską pod cyca i głowicę i było ok., ale jak można mieć dobry oryginał to czemu nie).
Średnio zestaw uszczelek na cały silnik wacha się od 180 do 250zł (oczywiście mowa o tych tanich, bo np. Athena komplet średnio po 400-500zł).
Ale do rzeczy. Jak niżej w załączonym linku jest wykaz części z serwisu (tych co ja akurat zamawiałem) i jak widać za uszczelkę miedzy kartery, pod cylinder, pod głowice do tego simeringi i o-ringi pompy wody wychodzą tyle co najtańszy komplet uszczelek. Fakt w zestawie najtańszym mamy jeszcze uszczelki pod dekielki zaworów, pod pompę wody, pod napinacz rozrządu , uszczelniacze zaworów i kilka ringów od dźwigienek zaworowych, ale ich nie musimy wymieniać za każdym razem i to są takie elementy gdzie nie trzeba nam takiej jakości jak np. przy uszczelce między kartery.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0As5GDTBU8XJxdGliMFcyc3JqZXZSdGR4R3lzSVN0TWc#gid=0
Reasumując oryginał to oryginał a oszczędny płaci dwa razy |
|
|
racesupport |
Wysłany: Wto 7:57, 27 Sie 2013 Temat postu: |
|
nie polecam uszczelek OMP, szczególnie pod głowicę... masakra jakaś, zalałem świeżo poskładany silnik płynem, miało być pierwsze odpalenie i co ? po chwili pojawiły się kropelki dookoła cylindra no masakra jakaś, a siadła dobrze i wydawało się być wszystko ok, jak składam silnik to wszystko starannie czyszcze, odtłuszczam każdą powierzchnię gdzie przychodzi uszczelka więc ewidentnie wina uszczelki, na całą reszte silnika użyłem omp, pomiędzy kartery dodatkowo dałem silikon i się trzyma dobrze, pod dekiel sprzęgła nie dałem i zaczął olej kapać więc ściągnąłem, odtłuściłem uszczelke i karter, silikon i jest ok, od strony magneta nie musiałem dawać silikonu ale w miejscu styku dekla z karterem lekko się poci, ale naprawde bardzo mało i to chyba normalne. Pod cylinder też uszczelka OMP trzyma. Jeśli chodzi o części to latam na korbie hot rods, tłok wossner a łożyska nie ma sensu kupować oryginalnych tylko dobrej firmy w normalnym sklepie np. SKF, Nachi, KOYO, NTN, FAG |
|
|
ktmpower86 |
Wysłany: Pon 22:44, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
Przedzwonię do serwisu i spytam się z ciekawości jakie są różnicę cen,bo jeśli dużo większe to do 2T,po prostu się nie opłaca |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 22:34, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
zalezy co do czego i jak
ja miałem w ktmie oryginał to najdłuzej latał, wsadziłem proxa to moze przez co innego po prostu przedwczesniej sie zuzył. do 2T troche inna zabawa bo tam i tak remonty co chwile. jak dla mnie newralgiczne częsci jak uszczelki cylindra, miedzy kartery, ważne łozyska, tylko oryginał albo ten sam produkt ale nie koniecznie przez ktma. czyli np łozyska mozna dorwać takie same jak oryginał ale od producenta bezposrednio. |
|
|
Tomek13241324 |
Wysłany: Pon 22:18, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
w olek motocykle to maja ,mi składali korbe to włozyli tam zestaw (sory za pomyłke ) Namury ,a góre robiłem sam wiec reszte uszczelek od kompletu mi oddali ;] komplet dodatkowo jest ok bo sa 3 rozmiary uszczelek cylindra i innych elementów aby móc zwiekszać ,zmiejszać stopień spręzania więc jest sie czym pobawić a uszczele sa raczej dobrej jakości ;] |
|
|
ktmpower86 |
Wysłany: Pon 21:54, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
Tomek13241324,gdzie takie uszczelki zamawiałeś?
A co sądzicie o uszczelkach Athena i OMP miał ktoś w swoim motocyklu? |
|
|
maciek |
Wysłany: Pon 21:51, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
korba proxa i tłok Vertex i jest ok |
|
|
ktmpower86 |
Wysłany: Pon 21:49, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
A co z np z tłokami i korbami czy zamienniki dobrych firm jak wossner,vertex,prox.
Dużo odbiegają od oryginałów? |
|
|
Tomek13241324 |
Wysłany: Pon 21:49, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
najlepiej walic firmowe jakies ,bo wydaje mi sie ze w nowych katach chyba te podzespoły sa jakis film a nie ktm .Łożyska dobre są wiseco ,hot rods ,all bals tez neinarzekam ,korba tylko proxa najlepszy wybór bo wossner robi dobre tłoki ale korby średnie ,i tłok wossner jest chyba bezkonkurencyjny .uszczelki silnika to mam magury i niema problemu ;] |
|
|