Autor Wiadomość
Ordon
PostWysłany: Czw 14:43, 14 Lis 2013    Temat postu:

Ja nie wiem czy tylko w KTM się szybko zużywają ?. U mnie firmowy Opel Astra był zalewany olejem mineralnym , gdzieś jak miał ze 100tyś ludzie mówili że nie ma żadnego przyspieszenia. Teraz jak ma 166 tyś mechanik zdiagnozował "cała góra do roboty" cena 4 tyś. Ciekawe czy jak by był lany full syntetyk silnik też by wytrzymał tylko 150 tyś ???. Mój prywatny samochód ma więcej i jest lux a oba nowe były brane.

Jeśli pytasz mnie - ja wiem co to jest pompowalność oleju, i zgadzam się że nie można przesadzać , ja leje w50 bo jeżdżę emerycko , ale jak bym pałował po żwirowniach to myśle że lałbym i 60.

Skoro ty się mnie pytasz , to ja się pytam ciebie - od czego zużywają się pierścienie ? czy to zjawisko nazywa się tarciem ? , czy za tarcie odpowiada olej?.

xD pozdrawiam.

EDIT: 11.05.2014

1.5.2. Porównanie zakresów pracy olejów mineralnych i syntetycznych (istotna tabelka)

jest to praca ze strony http://www.proauto.pl/index.php?id=57
Majster128
PostWysłany: Czw 10:39, 14 Lis 2013    Temat postu:

Ordon to dlaczego pierścienie zużywają się w tak drastyczny sposób tylko w KTM ?
Im większa lepkość tym większe opory. Większe zużycie paliwa i mniejsza moc.
KozioŁ
PostWysłany: Śro 12:46, 13 Lis 2013    Temat postu:

Zaleca estrowego Motorexa ale dopiero od 2007 roku w silnikach XC4, w RFS zalecany to Shell zwykły syntetyk. Poniżej link do dyskusji, warto poczytać:
http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=99&t=22591&view=print
Ordon
PostWysłany: Śro 10:50, 13 Lis 2013    Temat postu:

jeśli chodzi o mnie to drąże z czystej ciekawości żeby wiedzieć.

KTM zaleca motorex to jest olej estrowy.

Chyba różnica jest taka że molekuły estrów przylegają do metalu jak przyklejone tworząc warstwę smarującą - te molekuły nie spływają , taki film olejowy powoduje że silnik się mniej zużywa.

Film olejowy z innych olejów wynika z jego lepkości samej w sobie i taki film spływa z elementów silnika , jest łatwiejszy do zerwania.

Jak są tematy o wymianach nikasilu no tuleje , bo nikasil się skończył , albo że na tłoku gdzieś są ślady obtarcia, albo o wymianach pierścieni bo dymi itd, słabej kompresji, zużytych łożyskach - To wynika ze słabego oleju , np. pierścienie nie zużywają się od niczego tylko od tarcia a nad tym czuwa olej a mówią że najlepszy jest estrowy pewnie dlatego że daje najmniejsze tarcie.

Ja przynajmniej tak to rozumiem, dla mnie to ważne bo jeżdżę sporo i nie planuję wymieniać sprzęta w najbliższej przyszłości .

Pozdrawiam.
KozioŁ
PostWysłany: Wto 22:18, 12 Lis 2013    Temat postu:

ja sie tak z ciekawości zapytuję czemu tak za tym estrem wszyscy szaleją, nawet KTM nie stosuje tych olejów? po co płacić za litr oleju 50zł jak można 25zł? Jak Ordon napisał 105zł za 4L.
Jeśli chodzi o sprzęgło to faktycznie czasami ciężko luz znaleźć, ale na 300V miałem to samo. Jak skończę sezon zajrzę do sprzęgła. Ale to na pewno nie wina oleju.
hacker33
PostWysłany: Sob 18:47, 09 Lis 2013    Temat postu:

Tylko widzę że Valvoline to nie jest ester.
Estrowego nie znajdziesz taniej niż 50zł za litr i 150zł za 4litry
Ordon
PostWysłany: Sob 15:29, 09 Lis 2013    Temat postu:

Valvoline SynPower 4T 10w50 = 105zł za 4 litry.
ma niezłe - API = SM , = jaso = ma2
hacker33
PostWysłany: Sob 9:39, 09 Lis 2013    Temat postu:

A jaka jest cena tego Valvoleina?

Ja w tej chwili kupiłem Bel Ray Thumper 10W50 ester.
Zapłaciłem u kumpla 45zł za litr.
Bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie przeznaczony do jednocylindrowych silników.
Sądzę że za 50zł znajdziesz taki olej.
Ordon
PostWysłany: Sob 9:27, 09 Lis 2013    Temat postu:

dzięki KozioŁ - właśnie ciężko to znaleźć nie wiadomo czemu?

gdzieś na forum africatwin user LukaSS pisze że:
Panolin STREET 4T RACE 10W/50 - synt IV+V = PAO+estry nasycone

cenowo są podobne więc może być, pisałem do przedstawiciela szwajcarów ale nie odpisują.

Zna ktoś jakiś ester w cenie tego valvoleina?
Nixdo
PostWysłany: Sob 8:46, 09 Lis 2013    Temat postu:

a jak sprzeglo sie zachowuje na tym oleju nie ma problemu ze znalezieniem luzu ??
KozioŁ
PostWysłany: Pią 20:13, 08 Lis 2013    Temat postu:

Używam Valvolina. Jak zbieralem o nim info to wyczytałem że to IV grupa(POA). Klasyfikacja jakościowa SM, czyli wyżej jak przewiduje KTM. O Panolin nic nie wiem Wink
Ordon
PostWysłany: Pią 12:12, 08 Lis 2013    Temat postu: olej ester, POA, HC ?

Witam.
Poza tym że są syntetyczne, to do której grupy należą te dwa oleje - ester, POA, HC ?.

1. Valvoline SynPower 4T 10w50
2. Panolin STREET 4T RACE 10W/50

EDIT 27.05.2014r
Valvoline Polska odpisuje :

Witam,

na wstępie dziękuję za zainteresowanie produktami Valvoline i jestem przekonany, że spełnią Pańskie wszystkie oczekiwania.

W naszej ofercie głównie znajdują sie oleje bazowe PAO. Wszystkie nasze SynPowery mają bazę polialfaolefinową (IV grupa olejów bazowych - full syntetyk), praktycznie nie oferujemy olejów estrowych.


With Kind Regards / Serdecznie pozdrawiamy

Team Valvoline Polska | Valvoline Europe, Middle East & Africa
Ashland Poland Sp. z o.o. | ul. Szturmowa 2A | 02-678 Warszawa | Poland
(Tel : +48 22 39 55 335 | 7 Fax : +48 22 39 55 343

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group