Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Czw 7:03, 13 Paź 2016    Temat postu:

na stojaku oleju nie zmierzysz, musiałbyś zdjąć spręzyne, wcisnac zawias do konca, i wtedy od górnej rurki około 10 cm w dół do lustra oleju - standardowo serwisówka opisuje wszystkie czynnosci
lionix
PostWysłany: Śro 21:42, 12 Paź 2016    Temat postu:

musze zmierzyc, narazie tylko suwmiarka mierzylem ze sa krotsze o 3 zwoje czyli mniejwiecej wlasnie 50mm

jeszcze przy okazji zapytam, jaki powinien byc poziom oleju po odkreceniu gornej nakretki? w moto na stojaku

mowa caly czas o wp48 w moto z 2k4
hacker33
PostWysłany: Śro 11:26, 12 Paź 2016    Temat postu:

A jakie długie masz te sprężyny?
lionix
PostWysłany: Śro 7:37, 12 Paź 2016    Temat postu:

Nie wiem od czegk są. Mogą byc od SM albo od dwukomorówki
henio12323
PostWysłany: Wto 21:59, 11 Paź 2016    Temat postu:

hmm a nie masz na tych spręzynach zadnych wybić ani znaków ? w ktmie wiem że szły 2 długosci spręzyn, ale nie bardzo pamietam jakie były róznice. jest tez szansa że to spręzyny z jakiegos SM ?
lionix
PostWysłany: Wto 10:59, 11 Paź 2016    Temat postu:

temat stary ale odswieze

nowe sprezyny na moja wage sa o 5 cm (!) krotsze od tych starych. chyba nie daje sie tylu podkladek

do tego sprezyna na tyl jest krotsza o 1cm

nie wiem co tu teraz robic, przeciez nie nawale 50mm podkladek


te 10mm z tylu mozna skorygowac nakretka czy tez podkladka?
hacker33
PostWysłany: Czw 21:01, 25 Lut 2016    Temat postu:

Podkładki do góry sprężyny i git.
Najgrubsze mają 10mm i kosztują 15zł. Potrzebujesz ich 4szt.
48600038 SPACER 42X26,5X10
Ja tak zrobiłem u siebie i w skoku nie widziałem różnicy. Za to nie pływałem już na miękkim zawieszeniu.
lionix
PostWysłany: Czw 9:38, 25 Lut 2016    Temat postu:

Jest 20mm roznicy. Czyli Haker nowisz dac podkladki na gore sprezyny i bd dobrze?

Sanchez proponuje 800 zl za komplet sprezyn na grubasa+ robocizna + czesci czyli z 1700, narazie jestem splukany, zrobie to chyba dopiero na lato. A w tym toku zaczalem jezdzic troche ostrzej i jiz zawiasu brakuje i bije non stop
hacker33
PostWysłany: Czw 9:11, 25 Lut 2016    Temat postu:

Nie odpada
Po prostu będzie mniejszy skok zawieszenia - szybciej dobijesz zawieszeniem do końca,choć przez to że będzie twardsza sprężyną będzie trudniej tego dokonać.
Z dwojga złego lepiej twardsza sprężyna + podkładki. Ja tak zrobiłem i byłem bardziej zadowolony.
Kolejna sprawa jeżeli to są sprężyny od KTM to różnica nie może być 30mm tylko 20mm ponieważ nie ma takiej różnicy długości w sprężynach do KTM.
lionix
PostWysłany: Śro 23:13, 24 Lut 2016    Temat postu:

czyli odpada, na coz
henio12323
PostWysłany: Śro 20:57, 24 Lut 2016    Temat postu:

spręzyna jak jest krótsza i ma obnizyc motocykl to mhysi byc wprowadzony " tuning" i ucięta sztyca. jak dasz sama spręzyne krótką - to nic to nie zmieni, bo i tak do odpowiedniego "naciągu" spręzyny bedziesz musiał dac podkładek, a skoro 3 cm jest krótsza to bedziesz musiał minimum 3 cm podkładek dać ;P - i realnie nic sie nie zmieni - jedynie moze byc taka sytuacja że jak złozy sie zawieszenie do konca to spręzyna bedzie sie mocniej sciskała
lionix
PostWysłany: Śro 20:48, 24 Lut 2016    Temat postu:

Panowie odswieze temat bo mam problem. Kupilem sprezyny duzo twardsze od moich (mam ori a kupilem o twardosci 5) lecz sa one krotsze o okolo 3 cm. Co tu teraz zrobic zeby to bylo dobrze? Jak dam podkladki to zmieni sie wysokosc?

Wydaje mi sie ze po zalozeniu krotszych sprezyn zmniejszy sie skok tak? i to AZ o 3 cm... czyli to co ugram na twardosci to i tak bedzie dobijac przez mniejszy skok... w sumie nie .a chyba sensu ich montowac
Gość
PostWysłany: Pon 14:45, 24 Mar 2014    Temat postu:

Przeglądałem katalog części i wychodzi że są różnice w grubości zwoju
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
chyba że to nie są grubości?
jadąc po drodze z dużą ilością dołków ręce odpadają, a przy większej prędkości potrafi ostro szarpać na nierównościach kierownicą lewo-prawo i trzeba nieźle się sprężyć żeby utrzymać ją prosto, wręcz ją wyrywa z rąk
Rozebrałem jedną lagę i w dolnym zaworze pod górnymi blaszkami siedział jakiś kawałek alu 1.5x5mm który blokował blaszki w pozycji otwartej, oleju było na 150mm od górnej krawędzi, lekkie wycieki. Zmienię uszczelniacze olejowe i zgarniające + olej 5w i sprawdzę jak będzie to pracować, jeśli nadal będzie tak samo to czeka mnie wymiana sprężyn Sad
hacker33
PostWysłany: Śro 21:27, 19 Mar 2014    Temat postu:

Wszystkie sprężyny mają grubość 5mm. I żadne nie mają oznaczeń.
Musisz zobaczyć w manuala jakie powinny być pod twoją wagę i takie zakupić. Ponieważ jak ktoś zmienił tył to i pewnie przód.
Gość
PostWysłany: Śro 21:16, 19 Mar 2014    Temat postu:

Witam, mam problem w 525 MXC 2004r, niedawno go kupiłem i z tyłu była założona sprężyna na około 95kg - zmieniłem ją na seryjną bo ważę ok 75kg i tył mam ok jak w manualu... ale przednie lagi wydają się być zbyt twarde, dziś zajrzałem i siedzą tam sprężyny o grubości zwoju 5,0mm, nie wiem czy są to ori sprężyny KTM, brak na nich oznaczeń... regulacje dobicia ustawiłem na max miękkie i jeździ się lepiej, ale jeszcze nie jest to. SAG wynosi około 6cm, na górze sprężyny są 3 podkładki z tworzywa 2x cieńsze i 1x grubsza, nie wiem jaki jest obecnie w lagach olej (niedługo będę zmieniał na 5w wraz z uszczelniaczami). Co zrobić aby przód siadł jeszcze z 2-3cm i lepiej wybierał nierówności?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group