Autor Wiadomość
KTMbenauto
PostWysłany: Pon 17:32, 24 Mar 2014    Temat postu:

Problem w tym że nie ma innych korbowodów do tego staruszka, i tak jak pisałem na poczatku miałem za duże sprężanie (uszczelka pod cylindrem) i zapłon na 2 mm przed gmp a powinno być 1.2mm.
hacker33
PostWysłany: Pon 16:40, 24 Mar 2014    Temat postu:

Na pewno nie jest to wina oleju.

Jeżeli wszystko inne wyglądają ok, inne łożyska, łożysko w górnej główce korbowodu to albo samo łożysko było do dupy albo korbowód jest źle wykonany.

Ja nie wiem czy bym drugi raz założył ten korbowód.
A już na pewno nie łożysko z tego zestawu.

PS. A korbę Panie to masz w rowerze.
W silniku jest wał korbowy i korbowód.
Przez takie slogany człowiek potem nie wie co autor miał namyśli.
KTMbenauto
PostWysłany: Pon 15:22, 24 Mar 2014    Temat postu:

Napisze tak : jestem mechanikiem samochodowym pare lat(własny warsztat) i troche moje oczy widziały a ręce zrobiły.
Luz ma na korbie czyli w wale gdzie mocowany jest korbowód (luz promieniowy 0.5 mm). Opiłki lezały na dnie karteru (spłyneły z paliwem pewno), metalowe -pewno koszyk i trochę czopa.
Wał zawiozłem znowu na wymianę korby, te samą niestety.

Pytanie moje czy mogło się to tak zużyć i jakie oleje stosujecie do swoich 2T?
Oraz pytanie czy ktm 300 z 98 roku to dobry temat bo taki zamierzam kupić jako następny?
hacker33
PostWysłany: Pon 12:09, 24 Mar 2014    Temat postu:

Korbowód jest mocowany na wale a nie w karterach.
W karterach masz mocowane łożyska a w nich wał.
Więc co ma luz i co daje wióry. I są to wióry stalowe aluminiowe?
Luz jest na boki czy góra dół?
maciek
PostWysłany: Pon 12:04, 24 Mar 2014    Temat postu:

zapłon motoplat...
KTMbenauto
PostWysłany: Sob 7:32, 22 Mar 2014    Temat postu:

Witam ponownie I niestety mam traume, pojezdziłem około 15 godzin i dmuchneło uszczelke pod cylindrem ale nie tu problem gdyz po zdjeciu cylindra korba ma znowu masakryczny luz w karterach na dnie opiłki. Nie nadaje sie do dalszej jazdy.
Korba była nówka ta sama co tu:
http://allegro.pl/korbowod-ktm-2t-sx-exc-250-80-89-olekmotocykle-i4057093316.html
Innej nie mozna do tego zakupić i tu moje pytanie co mogło spowodować takie szybkie zużycie.
Wiem ze na początku problem był z kompresją i zapłonem ale silnik tak chodził max 0.5h . Olej leje 1:40 Motul 510, pan Woryna (katowice) który zmieniał korbe mówi że zły ale nie ma co sie oszukiwać na tamte czasy nie było oleju motul 800 lub ipone.
KTMbenauto
PostWysłany: Nie 18:04, 19 Sty 2014    Temat postu:

Jednak technika zapalania do zmiany, dużo lepiej zapala mi się jesli tłok zostawie przed sprężaniem czyli przed pierwszym oporem.
Nie kopie tak mocno i często.
KTMbenauto
PostWysłany: Śro 12:44, 15 Sty 2014    Temat postu:

I o to chodziło !!!!!!!
hacker33
PostWysłany: Śro 12:18, 15 Sty 2014    Temat postu:

Tak wtedy jest iskra.
Jeżeli zapłon ma być 1,2mm przed GMP to te kreski mają się schodzić w chwili kiedy tłok jest 1,2mm niżej niż w górnym martwym punkcie.
Oczywiście kręcąc wałem w dobrą stronę.
Bo kręcąc w złą stronę można ustawić iskrę nie przed GMP tylko po GMP.
KTMbenauto
PostWysłany: Śro 11:24, 15 Sty 2014    Temat postu:

Tu moje pytanie czy kreski z wirnika i stojana to moment w którym jest iskra?
Ta kreska na wirniku jest oczywiscie oryginał tylko poprawiłem do zdjęcia.
I tu drugie zdjecie chyba Wink
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8486643892336c2d.html


[img]www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8486643892336c2d.html[/img]
KTMbenauto
PostWysłany: Wto 15:54, 14 Sty 2014    Temat postu:

poszło
hacker33
PostWysłany: Wto 12:52, 14 Sty 2014    Temat postu:

KTMbenauto
PostWysłany: Wto 12:00, 14 Sty 2014    Temat postu:

No to kapa,chciałbym pokazać mój aparat zapłonowy.
hacker33
PostWysłany: Wto 11:48, 14 Sty 2014    Temat postu:

[img]link do zdjęcia wklejonego w necie[/img]
KTMbenauto
PostWysłany: Wto 11:46, 14 Sty 2014    Temat postu:

Jak tu wstawć zdjecie?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group