Autor Wiadomość
migolc
PostWysłany: Sob 0:00, 11 Sty 2014    Temat postu:

Pierścień wstawiłem z tłoka, który był w moto Wink. Ale to pewnie nie zmienia faktu, że tłok jest do wymiany..
hacker33
PostWysłany: Pią 23:32, 10 Sty 2014    Temat postu:

Cylinder masz jajo.
Wstawiłeś tam prawie okrągły tłok i ma zapewne przedmuchy.
Pierścień pewnie też dałeś używany.

Stary tłok miał kształt cylindra i dwa pierścienie więc pewnie na starym tłoku sprzęt lepiej latał niż nowym.
Asteros2012
PostWysłany: Pią 19:58, 10 Sty 2014    Temat postu:

Co do korby. Nie wiem czy to ja miałem "Farta" czy w wyczynówce nie da się sprawdzić czy korba jest nowa/dobra po wyglądzie. Ja w 125tce miałem korbę bez luzów, wszystko ładnie wyglądało, nie była nigdzie odbarwiona a pękła na sworzniu tłoka. Co do sworznia tłoka też dam rade że na niego trzeba uważać. Ja mam używany tłok w super stanie, który przejechał 4tyś km dookoła polski a teflon trzyma się ładnie tyle że sworzeń ma taki minimalny luz że spokojnie przez tłok przelatuje. A co do manometru to jak w aucie możesz sprawdzić rozbieżność sprężania przy normalnej pracy a przy próbie olejowej, która polega na nalaniu na ścianki cylindra oleju by doszczelnić pierścienie.
migolc
PostWysłany: Pią 18:32, 10 Sty 2014    Temat postu:

Dzięki za odp. Kiedyś handlowałem trochę takimi sprzętami więc jakieś pojęcie mam. Moto jest ogólnie w naprawdę dobrym stanie. Wał HOT RODa albo sama korba. Jak nowa, bez luzów. Pod pokrywą sprzęgła żadnych niespodzianek, wszystko seria, sprzęgło jak nowe, nigdzie nie ma ryski wewnątrz, dyfuzor+końcówka DOMA, głowa VHM, membrana FORCE itp. Luzów w zawieszeniu brak, napęd nowy, ewentualnie lagi do uszczelnienia Cylinder mierzyłem oczywiście średnicówką w kilku miejscach, z reguły nad oknami. Manometru nie mam, ale chyba ciężko będzie nabić kompresję w 125 2T.
IRO
PostWysłany: Pią 18:24, 10 Sty 2014    Temat postu:

W jaki sposób mierzysz cylinder?
Najlepiej było by gdybyś zmierzył kompresję nanometrem.

Jak chcesz pojeździć tym moto, to tak czy inaczej musisz nałożyć nowy nikasil, lub też kupić nowy cylinder. Czym większy luz w cylindrze tym szybciej się ten luz będzie powiększał.
Kupując moto od kogoś kto doprowadził je do takiego stanu musisz liczyć się z tym, że po jakimś czasie wyjdzie więcej mankamentów.
Na Twoim miejscu odżałowałbym trochę kasy i zrobił mu kompletny remont, razem ze wszystkimi łożyskami, uszczelniaczami.
Będziesz miał pewność, że przelatasz cały sezon bez niespodzianek.
migolc
PostWysłany: Pią 17:41, 10 Sty 2014    Temat postu: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierścien.

Witam.
Mam problem z KTM SX 125 2003r. Może od początku. Kupiłem moto które trochę jakoś dziwne kopciło (było ok -10 stopni), moto bez mocy oraz z kłopotami przy odpaleniu. Wziąłem serwisówkę i do dzieła. Zawór ustawiony idealnie wg tematu z szanownego forum Wink. Trochę inaczej był ustawiony ale nieznacznie. Iglica w gaźniku na minimum! Ustawiłem wg tabeli wysokość n.p.m./temp. Dyszę w gaźniku minimalnie różniące się od standardowych ale też nieznacznie. Śrubka paliwo/powietrze również ustawiona wg tabelki. Membrana w porządku. Praktycznie brak prześwitu. Świece były też już różne. Uszczelniacz wraz z o-ringem od str sprzęgła nowe (uszczelniacz raczej zwykły, z prostego sklepu motoryzacyjnego, ok. 5zł). Na tulejce po której "lata" uszczelniacz widać lekkie wytarcia. Sprężynka uszczelniacza skrócona by lepiej dociskał. Uszczelniacz wstawiony grubszy od oryginalnego więc miejsca w których uszczelnia się trochę przesunęły.
I teraz najważniejsze: wstawiony był tłok 2-piersc. VERTEX sel. A, nominalnie 53,94 mm (od EXC) dosyć mocno wyeksploatowany (rysy ssanie i wydech). Zmieniłem na używany 1-piersc. VERTEX sel. B kiedyś 53,95 mm, bardzo ładny stan, wszędzie widoczne jeszcze poziome linie wyżłobione na tłoku itp.. Cylinder trochę zużyty, w 1 miejscu minimalnie odchodzi nikasil. Średnica ok. 54,02 mm. Z tego co pamiętam to aktualna średnica tłoka 2-piersc. to 53,69 mm a tłoka 1 piersc. to 53,82 mm, więc na tłoku 1-piersc. pasowanie jest ok 0,2 mm Smile. Wiem, ze to dużo, 3-4 razy za dużo, bo powinno być ok 0,06 mm. Ale czy to może powodować takie objawy? Złe odp na zimnym, kopcenie, nie do końca pełna moc itp. Dodam, że wydaję mi się, że na tłoku 2-piersc. motor jest mocniejszy. Kompresja ogólnie słaba, zawsze miałem 250 ccm ale tu gdy położę nogę na starterze to prawie bez problemu sam spada na dół a dodam, że do otyłych nie należę Wink. Proszę o sugestie. Pozdr

Sory, że się tak rozpisałem Wink.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group