Autor Wiadomość
GaCek
PostWysłany: Pią 11:34, 23 Maj 2014    Temat postu:

skalim1 napisał:
Nawet jeśli fabryka nie wyposażyła to trzeba doposażyć Smile tak samo lusterka muszą być dwa Smile kiedyś policja zabrała mi dowód za KTMowski licznik bez homologacji http://img854.imageshack.us/img854/9341/dsc00902fl.jpg


Obowiązek posiadania kierunkowskazów nie dotyczy motocykli zarejestrowanego po raz pierwszy przed 1 stycznia1986r.
Tak stanowi: ROZPORZĄDZENIE

"MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3, Światła.
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;

2) mijania - pojazd samochodowy;

3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;"
itd......
Fakt mało kto jeździ aż tak starym katem ale...
Z lusterkami kwestia wygląda następująco:
5a) w lusterka, zgodnie z załącznikiem nr 12 do rozporządzenia; nie dotyczy motocykla;

5b) w co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, z zastrzeżeniem pkt 5c;

5c) w co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, dla którego prędkość maksymalna przekracza 100 km/h;
Licznik to już inna kwestia, musi byś homologowany.
henio12323
PostWysłany: Czw 23:25, 22 Maj 2014    Temat postu:

to juz twoja decyzja, szczerze to jak masz zakładac wszystko tylko do przeglądu, to zrobił bym prowizorke, prosty układ podpinany bezposrednio do akumulatora, jak chcesz to Ci moge jakis rozrysować najprostszy nie ingerując w istniejąca elektryke.
bjjteam
PostWysłany: Czw 21:45, 22 Maj 2014    Temat postu:

Wink no Moj EXC 250 z 2002roku posiada tj napisalem swiatla (dlugie nie dzialaja Wink gasnie MOTO !!! klakson tez Wink ), i licznik, ale juz kierunkow i lusterek nie Wink nie wiem czy tak bylo fabrycznie ale ja tak kupilem i wydaje mi sie ze tak jest. I zastanawia mnie czy robic prowizorke z tymi kierunkami i lusterkiem, czy zainwestowac i to zrobic Wink tylko czy warto, ile z tym zabawy , i czy czegos nie popsuje podczas podlaczania Wink bo elektryk ze mnie lichy Wink jak sadzicie ??? Wink
henio12323
PostWysłany: Czw 20:16, 22 Maj 2014    Temat postu:

sporo zalezy od wersji, ale teoretycznie wszystko skoro jest zarejestrowane to musi takie pierdoły posiadac...

akurat lusterko musi byc jedno, prawe jest jako dodatek.

kolego - najlepiej miec oryginalną instalacje z wyprowadzeniem na wszystko, i na czas przeglądu podpinasz sobie, potem kilka dni z tym jeździsz, odpinasz i juz. w razie kontroli to mówisz, że w terenie pogubiłeś, i tyle Razz albo mówisz ze listerka sa mało bezpieczne - ja przynajmniej tak mówie

oczywiscie nie zachęcam do łamania prawa, bo robiąc tak łamiesz prawo... ale bardziej mówie jak realnie jest ;P


a i jak masz to takie pierdoły jak światła przednei tylne, stop, pozycja, długie krótkie, licznik warto mieć 100% sprawne. bo to jednak też i twoje bezpieczenstwo.
bjjteam
PostWysłany: Czw 20:12, 22 Maj 2014    Temat postu:

cyrk z tym dopuszczeniem do ruchu Wink bo w moim EXC swiatla sa, licznik, tez ale reszty brak Wink ale cos poszpace i zobacze co sie da zrobic Wink byle przeglad przeszlo, a po miescie i tak sie jezdzi tyle co kot naplakal, bo zwlaszcza teren, wiec ..............
skalim1
PostWysłany: Czw 19:42, 22 Maj 2014    Temat postu:

GaCek napisał:
mariantofana napisał:
Nie ważne jaki to jest motocykl. Jeśli ma być dopuszczony do ruchu to musi posiadac obowiązkowo kierunkowskazy,

....o ile fabryka wyposażyła w nie pojazd.

Nawet jeśli fabryka nie wyposażyła to trzeba doposażyć Smile tak samo lusterka muszą być dwa Smile kiedyś policja zabrała mi dowód za KTMowski licznik bez homologacji http://img854.imageshack.us/img854/9341/dsc00902fl.jpg
GaCek
PostWysłany: Czw 16:05, 22 Maj 2014    Temat postu:

mariantofana napisał:
Nie ważne jaki to jest motocykl. Jeśli ma być dopuszczony do ruchu to musi posiadac obowiązkowo kierunkowskazy,

....o ile fabryka wyposażyła w nie pojazd.
bjjteam
PostWysłany: Czw 15:46, 22 Maj 2014    Temat postu:

no to bede musial zrobic mala prowizorke bo, moto juz zarejestrowane, ale jest bez kierunkow i lusterek, ale coz do ogarniecia Wink DZIEKI WIELKIE ZA INFO. POZDRAWIAM
KNKS
PostWysłany: Śro 22:43, 21 Maj 2014    Temat postu:

... a przy interwencji Policji, tak czy owak, zawsze jest problem...
mariantofana
PostWysłany: Śro 22:02, 21 Maj 2014    Temat postu:

Nie ważne jaki to jest motocykl. Jeśli ma być dopuszczony do ruchu to musi posiadac obowiązkowo kierunkowskazy, światła pozycyjne, mijania i drogowe (z homologacją), sygnał dźwiękowy tłumik z homologacją i opony z homologacją do ruchu ulicznego. Takie są wymogi formalne. Nawet jak sobie motocykl z drewna zbudujesz to musi mieć takie wyposażenie obowiązkowe. Wystarczy do kodeksu zajrzeć.
henio12323
PostWysłany: Śro 22:01, 21 Maj 2014    Temat postu:

było.....

trzeba Wink i przy zakupie dostajesz te akcesoria zwykle w pudełku Razz w rzeczywistosci mało kto ma lusterko kierunki klakson itp
bjjteam
PostWysłany: Śro 21:47, 21 Maj 2014    Temat postu: Przegląd motocykla

Witam, zastanawia mnie taka kwestia, a mianowicie, czy w Moto hard enduro tj EXC trzeba posiadać kierunkowskazy , lusterka ????? czy będzie to problem podczas przeglądu ???? bądź kontroli przez policję ?????

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group