Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Pią 7:10, 30 Maj 2014 Temat postu: |
|
wiesz co, skręc wszystko jak powinno byc - masz srube ? jak cos to ja mam srube tylko że bez podkładki
i sprawdź jaki luz osiowy ma wałek, ja bym sprawdził np u siebie, moze byc takie cos że skrzynia przy wbijani biegów zostaje wypychana w strone zebatki, siła na pewno nie jest na tyle duza zeby zerwać śrube, ale jakis udar moze ona dostawac i zmęczeniowo pusciła. druga sprawa jak luz osiowy byłby przez to za duzy, to kły skrzyni mogą sie chyba szybciej zuzywac, przynajmniej na logike tak mysle |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Czw 22:08, 29 Maj 2014 Temat postu: |
|
zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą - czy na urwaną śrubę zębatki miało wpływ właśnie żle osadzone łożysko? jak myślicie? |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Śro 21:05, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
tak też uczynię przy dużym remoncie na koniec sezonu złożę to jak należy |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 20:52, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
hehe szczerze ja bym jeździł, bo skoro tak jak mówisz nie było oznak to powinno byc nadal okej, no ale wiadomo przy serwisie od razu trzeba sie tym zając |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Śro 14:58, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
dokładnie jest tak jak piszesz i zastanawiam się czy jeżdżąc z takim łożyskiem nic nie uszkodzę, ale z drugiej strony jeździ to już sporo czasu i pewnie gdyby się śruba nie ujebała to bym o tym nie wiedział i jeżdził bym do remontu głównego |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 13:58, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
duzej róznicy nie ma, bo dla łozyska to obojętne w którą strone sie kręci. a po załozeniu tulejek zebatki i sruby, bierznia wewnętrzna nie ma jak po proistu wyjsc, tylko dopiero tak jak mówisz po odkręceniu sruby ;P
samo łozysko pewnie też jak wiesz nie ma strony i wbijasz obojętne dopiero potem osadzenie bierzni wewnętrznej ma wpływ
swoja drogą teraz tak pomyslałem że ciekawe jak na to reaguje skrzynia biegów, bo bierznia wewnętrzna ma przekrój litery T, i daszek tej litery jakby powinien sie opierac o skrzynie a teraz sie opiera węzszą stroną. dystansowanie jest to samo, tylko miejsce styku mniejsze |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Śro 13:43, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
jesteś pewien? da się w ogóle wsadzić to łożysko odwrotnie? da się na tym jeżdzić? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 13:36, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
hehe noo powinno byc odwrotnie ;P m |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Śro 13:11, 28 Maj 2014 Temat postu: SXF 450 łożysko wałka zdawczego - montaż |
|
Witam
Którą stroną powinno być zamontowane łożysko wałka zdawczego NUP205E C3?
Ostatnio miałem przygodę i urwałem śrubę mocującą przednią zębatkę. Po awarii okazało się, że wypadł metalowy pierścień uszczelnienia oraz wewnętrzna bieżnia łożyska(!!!). Zastanawiam się czy przypadkiem ktoś nie wsadził odwrotnie łożyska, możliwe to w ogóle? |
|
|