Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Sob 21:24, 07 Cze 2014    Temat postu:

no własnie wyobraź sobie jak sie przeciska olej 5W przez pakiet blaszek, a teraz dowal duzo gęstrszy i w tych samych warunkach ta sama ilosc oleju musi sie przecisnąc przez te same blaszki - duzo trudniej.

ilosc jest serwisowo dostoswywana pod ilosc mm od krawędzi lagi do lustra oleju i minimalne odchyłki są do zmiany charakterystyki.

a podkładki pod spręzyny to jeszcze co innego, w 500 ma pewnie i tak regulacje nad lagami do ustawiania naciągu spręzyny ( a raczej scisniecia jej ;D )
Czop9541
PostWysłany: Sob 21:14, 07 Cze 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
ee takich rzeczy sie nie powinno robic w zawieszeniu tego typu. lepiej lać to co przewiduje producent, a jedynie mozna sie bawic iloscią oleju - bo to jest wartośc którą delikatnie mozna korygowac, choć tutaj tylko dobry rajder poczuje róznice

jak ktoś chce bardziej miekki zawias albo twardszy to sie bawi settingiem albo twardoscią spręzyn


a co do 500tki - napisz jeszcze jaki zawieszenie tak dla pewnosci, moze masz jakies 4CSy albo cos to troche inna bajka



Być może, ale tak z czystej ciekawości czy czemuś to szkodzi?Bo jak sięgam myślami to gęstość oleju ma chyba tylko znaczenie przy przepływie oleju przez te otwory wewnątrz,czyż nie?Myślę iż większym problemem może być własnie ilość oleju którego jeśli będzie więcej to uszczelnienia będą bardziej dostawać w kość.Przynajmniej mi się tak wydaje Very Happy No a sprężyny to już większy wydatek niestety,ale zawsze można coś jeszcze pobawić się podkładami Cool
major000
PostWysłany: Sob 8:30, 07 Cze 2014    Temat postu:

Olej w przednim zawieszeniu wymianiasz co 50godz(nawet przy amatorskiej jeździe), gwarantuję ci to optymalną pracę zawieszenia. Tylny amortyzator można robić raz na 100godz.
Jeśli masz założone sprężyny pod wagę to zalej rekomendowany olej czyli 5W z odpowiednią dla ciebie "poduszką powietrzną", w doborze odpowiedniej ilości oleju pomoże ci ogarnięty serwisant od zawieszeń.
150 godz dla przedniego zawiasu to bardzo dużo i napewno odczujesz ogromną różnicę na + po wymianie oleju.
fawinyl
PostWysłany: Sob 6:42, 07 Cze 2014    Temat postu:

Zawieszenie standard, sprężyny wymienione pod wagę 90kg.
A oleju nie wymieniałem już 1,5sezonu więc chyba wypada.
henio12323
PostWysłany: Pią 21:55, 06 Cze 2014    Temat postu:

ee takich rzeczy sie nie powinno robic w zawieszeniu tego typu. lepiej lać to co przewiduje producent, a jedynie mozna sie bawic iloscią oleju - bo to jest wartośc którą delikatnie mozna korygowac, choć tutaj tylko dobry rajder poczuje róznice

jak ktoś chce bardziej miekki zawias albo twardszy to sie bawi settingiem albo twardoscią spręzyn


a co do 500tki - napisz jeszcze jaki zawieszenie tak dla pewnosci, moze masz jakies 4CSy albo cos to troche inna bajka
Czop9541
PostWysłany: Pią 20:33, 06 Cze 2014    Temat postu:

Co do oleju to w zależności od twojej masy i jak zawiecha pod tobą pracuje lub preferencji możesz wlać 2,5w-miękko albo np 7,5w -twardziej(ja tak mam pomimo iż jestem lekki:)
Pozdro
KristofSX
PostWysłany: Pią 19:34, 06 Cze 2014    Temat postu:

mnual mówi SAE 4, ale 5W powinen byc dobry, po 618ml na lagę

fawinyl
PostWysłany: Pią 18:42, 06 Cze 2014    Temat postu: Olej do lag EXC500

Witam.
Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę ile oleju i jakiego idzie do lag do KTM EXC 500 2013r???

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group