Autor |
Wiadomość |
przemes |
Wysłany: Śro 18:04, 04 Mar 2015 Temat postu: |
|
Panowie czy 250 exc 2010 r będzie miała mocniejszy dól od 200 exc 2007r? |
|
|
wtct |
Wysłany: Wto 11:44, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
żółf napisał: | Dobra rada, artykuły w gazetach traktuj jako ciekawostkę, podobnie opinie innych. Żeby kupować jakiś sprzęt musisz się nim przejechać, bo dla jednego dany motocykl może być lekki w prowadzeniu i mocy mieć w ciul, a ten sam sprzęt wg. opinii drugiej osoby będzie klockowaty i zmulony:) |
Dokładnie. Przed zmianą sprzęta będę musiał się przejechać na EXC-F 250, 350 i EXC 250. |
|
|
żółf |
Wysłany: Wto 10:56, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
Dobra rada, artykuły w gazetach traktuj jako ciekawostkę, podobnie opinie innych. Żeby kupować jakiś sprzęt musisz się nim przejechać, bo dla jednego dany motocykl może być lekki w prowadzeniu i mocy mieć w ciul, a ten sam sprzęt wg. opinii drugiej osoby będzie klockowaty i zmulony:) wtct napisał: | Poczytałem wczoraj trochę o EXC-F 350. Najlepsze artykuły jakie znalazłem na polskich stronach:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC-F,350,2012,czy,downsizing,ma,sens,15644.html
http://www.motocykl-online.pl/testy/KTM-350-EXC-F-KTM-450-EXC-and-8211-bratobojczy-pojedynek,5241,1
Podobne zalety i opinie krążą na temat 200 na tle 125/250.
Z tego co widać opłaca się kupić model od 2012 wzwyż.
EXC-F 350 waży troszkę więcej od EXC-F 250 i chyba lepiej wybrać 350, żeby nie mieć niedosytu mocy. Logicznie, rzecz biorąc 350 powinna być mniej wyżyłowana niż 250. |
|
|
|
wtct |
Wysłany: Wto 10:21, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
Poczytałem wczoraj trochę o EXC-F 350. Najlepsze artykuły jakie znalazłem na polskich stronach:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC-F,350,2012,czy,downsizing,ma,sens,15644.html
http://www.motocykl-online.pl/testy/KTM-350-EXC-F-KTM-450-EXC-and-8211-bratobojczy-pojedynek,5241,1
Podobne zalety i opinie krążą na temat 200 na tle 125/250.
Z tego co widać opłaca się kupić model od 2012 wzwyż.
EXC-F 350 waży troszkę więcej od EXC-F 250 i chyba lepiej wybrać 350, żeby nie mieć niedosytu mocy. Logicznie, rzecz biorąc 350 powinna być mniej wyżyłowana niż 250. |
|
|
bully |
Wysłany: Pon 6:48, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
janexc200 napisał: | eksploatacja nowszych 4T jest niestety b. kosztowna . |
Tu powinno być słowo "starszych" |
|
|
wtct |
Wysłany: Nie 20:03, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
W 2008 roku zmieniła się chyba całkowicie konstrukcja ramy. Ciężko mi uwierzyć, że czuć różnicę pomiędzy nowymi 200 i 250. To tak jakby porównywać te same motory z różnym napełnieniem baku : ) |
|
|
barek253 |
Wysłany: Nie 7:07, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
może i identyczne ale różńica w prowadzeniu i lekkości jest |
|
|
olek300 |
Wysłany: Sob 23:26, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
Też myślałem że 200 jest dużo mniejsza dopóki kolega nie kupił sobie exc 200 z 09 i nie porównaliśmy jej z exc 300 09. Moto praktycznie identyczne minimalna różnica w wadze |
|
|
wtct |
Wysłany: Sob 22:48, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
Jak na razie zostanę przy swojej 200. Przy moim wzroście, to chyba najlepszy wybór, tym bardziej, że mam wersje 2007, czyli wysokość siodełka tylko 925mm.
Może kiedyś kupię 250 EXC 2T. Z wyczynowymi czterosuwami dam se chyba spokój, ze względu na koszty utrzymania. Chociaż z drugiej strony, wydaje mi się, że jakbym kupił nowy sprzęt to przy amatorskiej jeździe nie wiele bym do niego dokładał.
Jak mi się znudzi zmiana tłoka i krótkodystansowe wypady, to chyba przesiądę się na KTM 690 Enduro R. Modeł 2014 jest całkiem przyzwoity i trochę obniżony
BTW, trochę nie rozumiem krążącego stereotypu, że 200 jest poręczna jak 125, a 250 jest mniej poręczna. Porównując przecież aktualne dane katalogowe widać, że wszystkie trzy maszyny mają wspólne parametry:
-skok zawieszenia tył/przód
-prześwit
-wysokość siodełka
125 waży 94, 200 - 99.5, a 250 - 102kg.
Różnica w masie pomiędzy 200 a 250 jest przecież znikoma. |
|
|
janexc200 |
Wysłany: Sob 10:25, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
Miałem podobny dylemat. Upalalem starszą 200 2 lata i chcialem nowsze 250/300 2T, niestety nie było i wziąłem exc 525. Jest dużo cięższy, zmiana kierunku jazdy wymaga wiecej sily, mocne hamowanie silnikiem bywa męczące, na plus jest oczywiscie bardzo mocny dolny zakres obrotów i ogólnie wyższa moc, tego mi w 200 brakowało. Skończę na tym drugi sezon i będę myslal o zmianie, choc przy zwykłej amatorszczyźnie jest OK. Testowalem ostatnio gg300ec "R", jak dla mnie za ostra maszyna, raczej dla zawodnika, raczej jeśli będę zmienial to na 250 2T, eksploatacja nowszych 4T jest niestety b. kosztowna . |
|
|
bully |
Wysłany: Pią 20:34, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
wtct napisał: | bully napisał: |
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie
|
Niby czemu, bo większa pojemność? WR 250 R jest cięższa, ma wyższy środek ciężkości, ogólnie budowa przypomina krowe...? : ) |
no przecież, to inne klasy. |
|
|
wtct |
Wysłany: Pią 15:41, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
Pajka napisał: | z tego co ja wiem, to 1 ząb z przodu daje podobną zmianę jak 2 z tyłu.
|
To się nie bierze z kosmosu tylko z przełożenia - stosunku liczby zębów. Jeżeli za wyjściowe przełożenie weźmiemy 14/48 to zmieniając 14 na 13 to tak jakby z tyłu zmienić o 3.5 zęba. Bierze się to z proporcji: (48/14) * 13 = 44.57, czyli 48 - 44.57 wynosi ok. 3.5 zęba : ) |
|
|
Pajka |
Wysłany: Pią 15:20, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
z tego co ja wiem, to 1 ząb z przodu daje podobną zmianę jak 2 z tyłu.
Chyba lepiej (i taniej) sprawdzić na innych przełożeniach niż od razu zmieniać moto.Wydasz jakieś 150 zł na 2 zębatki ale cały czas wiesz co masz, a zmiana może okazać się wystarczająca. 200 exc jest bardzo poręczna. |
|
|
wtct |
Wysłany: Pią 13:21, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
bully napisał: |
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie
|
Niby czemu, bo większa pojemność? WR 250 R jest cięższa, ma wyższy środek ciężkości, ogólnie budowa przypomina krowe...? : ) |
|
|
bully |
Wysłany: Pią 12:55, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
z 48 na 50 nawet nie odczuje Może dopiero 52z cos odczuje.
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie
Siadaj na 300 EXC, będziesz miał wszystko co potrzebujesz |
|
|