Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

250 sxf 09' rozrząd problem z napinaczem POMOCY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MOto 1224




Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:36, 27 Lut 2017    Temat postu: 250 sxf 09' rozrząd problem z napinaczem POMOCY

Witam wszystkich, mam mały problem z moim KTM-em. podczas odpalania przeskoczył mi rozrząd, po rozebraniu góry okazało się że na szczęście zawory nie dostały ale napinacz jest mocno zużyty. Chce założyć napinacz oryginalny i z tego co widziałem w serwisowce to należy go wcisnąć do ostatniego położenia zamontować w głowicy i śrubokrętem do wcisnąć żeby mechanizm blokujący puścił. Moje pytanie jest takie czy jakoś dodatkowo się go napina jeszcze, skoro ten napinacz jest hydrauliczny?? bardzo proszę o normalnie odpowiedzi. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 20:48, 27 Lut 2017    Temat postu:

czołem!
polecam założyc napinacz dirttricksa - dodasz 200plna więcej niż oryginał i masz spokój.
ewentualnie dajesz taki: [link widoczny dla zalogowanych] i tez bęzie ok tylko nie przecągnij naciągu bo zjedzie ślizgi.
a ten ory - robisz tylko to co w serwisówce,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:51, 27 Lut 2017    Temat postu:

on ma w srodku spręzyne

stawiasz go na monetach np. i dociskasz na grubosc monety przed koncem. wtedy sie blokuje, po wcisneciu do konca ( o własnei grubosc monety) odskakuje siłą sprężyny

dlatego te napinacze po odpaleniu hałasują przez kilka sekund - nim dostaną olej trzyma je spręzyna.

co do zwalniania napięcia - to mozna to zrobic na 2 sposoby, albo od góry ze zdjęta pokrywą wcisnąć np cały łancuszek ( docisnąc do napinacza az zaskoczy i puscic ) albo odkręcic ostatni element za napinaczem z zewnatrz, i jakimś wałkiem go wcisnąć ( tu nie mozna uzyc nic ostrego bo w napinaczu jest kulka i mozna ją uszkodzic )

a jeszcze zobacz czy masz taka podkładke z wyżłobieniami własnie na napinaczu od strony prawej tak jakby - nie od łancuszka tylko od drugiej. nie pamietam dokładnie ale chyba w serwisówkach tego nie ma, ale wiem że takie podkładki są dostępne i ludzie je zakładają


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MOto 1224




Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:19, 27 Lut 2017    Temat postu:

Z tego co rozumiem, to blokujemy go na ostatnim położeniu i po założeniu wciskamy go np. śrubokrętem do zwolnienia zapadki i w teorii ta sprężyna ma utrzymać rozrząd do momentu odpalenia. Jeszcze jedna sprawa proponujecie dać podkłdke w roli dystansu między napinaczem a nakrętką po przeciwnej stronie niż łańcujszek?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MOto 1224 dnia Pon 21:20, 27 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MOto 1224




Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:21, 27 Lut 2017    Temat postu:

i ewentualnie jaka musi być gruba ta podkładka dystansowa w moim rozumieniu zwiększająca naciąg łańcucha, bo takiej podkładki nie mam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:57, 27 Lut 2017    Temat postu:

edytuj posty nie pisz jeden pod drugim

tak procedura jest dokładnie taka jak podałes - jeszcze raz radze zajrzeć do ksiązki serwisowej wszystko jest opisane. youtube tez moze byc pomocne, filmików znajdziesz setki

co do napinacza - nie polecam tego manualnego do samodzielnej regulacji, mimo jednej zalety, ma za duzo wad.

co do podkładki to nie próbuj żadnej wkładac przypadkiem - jest dostepna z KTMa specjalna podkładka, ona jest ponacinana żeby umożliwić przepływ oleju. nie moge jej namierzyć w google grafika, a na schemacie z tego co pamietam nie wystepuje - chyba ze w inych modelach może - wolną chwilą poszperam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin