|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOto 1224
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:36, 27 Lut 2017 Temat postu: 250 sxf 09' rozrząd problem z napinaczem POMOCY |
|
|
Witam wszystkich, mam mały problem z moim KTM-em. podczas odpalania przeskoczył mi rozrząd, po rozebraniu góry okazało się że na szczęście zawory nie dostały ale napinacz jest mocno zużyty. Chce założyć napinacz oryginalny i z tego co widziałem w serwisowce to należy go wcisnąć do ostatniego położenia zamontować w głowicy i śrubokrętem do wcisnąć żeby mechanizm blokujący puścił. Moje pytanie jest takie czy jakoś dodatkowo się go napina jeszcze, skoro ten napinacz jest hydrauliczny?? bardzo proszę o normalnie odpowiedzi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 20:48, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
czołem!
polecam założyc napinacz dirttricksa - dodasz 200plna więcej niż oryginał i masz spokój.
ewentualnie dajesz taki: [link widoczny dla zalogowanych] i tez bęzie ok tylko nie przecągnij naciągu bo zjedzie ślizgi.
a ten ory - robisz tylko to co w serwisówce,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:51, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
on ma w srodku spręzyne
stawiasz go na monetach np. i dociskasz na grubosc monety przed koncem. wtedy sie blokuje, po wcisneciu do konca ( o własnei grubosc monety) odskakuje siłą sprężyny
dlatego te napinacze po odpaleniu hałasują przez kilka sekund - nim dostaną olej trzyma je spręzyna.
co do zwalniania napięcia - to mozna to zrobic na 2 sposoby, albo od góry ze zdjęta pokrywą wcisnąć np cały łancuszek ( docisnąc do napinacza az zaskoczy i puscic ) albo odkręcic ostatni element za napinaczem z zewnatrz, i jakimś wałkiem go wcisnąć ( tu nie mozna uzyc nic ostrego bo w napinaczu jest kulka i mozna ją uszkodzic )
a jeszcze zobacz czy masz taka podkładke z wyżłobieniami własnie na napinaczu od strony prawej tak jakby - nie od łancuszka tylko od drugiej. nie pamietam dokładnie ale chyba w serwisówkach tego nie ma, ale wiem że takie podkładki są dostępne i ludzie je zakładają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOto 1224
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:19, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Z tego co rozumiem, to blokujemy go na ostatnim położeniu i po założeniu wciskamy go np. śrubokrętem do zwolnienia zapadki i w teorii ta sprężyna ma utrzymać rozrząd do momentu odpalenia. Jeszcze jedna sprawa proponujecie dać podkłdke w roli dystansu między napinaczem a nakrętką po przeciwnej stronie niż łańcujszek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MOto 1224 dnia Pon 21:20, 27 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOto 1224
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:21, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
i ewentualnie jaka musi być gruba ta podkładka dystansowa w moim rozumieniu zwiększająca naciąg łańcucha, bo takiej podkładki nie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:57, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
edytuj posty nie pisz jeden pod drugim
tak procedura jest dokładnie taka jak podałes - jeszcze raz radze zajrzeć do ksiązki serwisowej wszystko jest opisane. youtube tez moze byc pomocne, filmików znajdziesz setki
co do napinacza - nie polecam tego manualnego do samodzielnej regulacji, mimo jednej zalety, ma za duzo wad.
co do podkładki to nie próbuj żadnej wkładac przypadkiem - jest dostepna z KTMa specjalna podkładka, ona jest ponacinana żeby umożliwić przepływ oleju. nie moge jej namierzyć w google grafika, a na schemacie z tego co pamietam nie wystepuje - chyba ze w inych modelach może - wolną chwilą poszperam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|