Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

300 exc dobór tłoka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:02, 11 Lut 2015    Temat postu: 300 exc dobór tłoka

witam!
Pytanie jak dobieracie tłoki do swoich 2t?, wg. serwisu optymalnie jest 0,05 luzu z kolei KTM na pierwszy montaż robi 0,075 (cylinder 72 tłok 71,925)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:12, 11 Lut 2015    Temat postu:

Na pierwszy montaż nie patrz bo tak są pasowane tłoki w 300exc na pierwszym montażu, luźno. Spasuj według zaleceń producenta tłoka czyli np. Vertex na 0,06.
KTM pozwala spasowywać tłok w 300 exc w przedziale 0,04 do 0,1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:18, 11 Lut 2015    Temat postu:

czyli jak cylinder trzyma wymiar 72 to z zamiennika równie dobrze mogę wrzucić B (71,95)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:21, 11 Lut 2015    Temat postu:

Możesz. Ja osobiście się trzymam pasowania na 0,06. Jak jest ciaśńiej to w ekstremalnych sytuacjach mogłoby(ale nie musi) dojść do lekkiego przytarcia.
Przepraszam popełniłem błąd, KTM przewiduję pasowanie w przedziale od 0,06 do 0,1.
Co nie zmienia faktu że ludzie zakładają na nominał sel B( czyli robi się pasowanie rzędu 0,05) i jeżdżą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Śro 21:27, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:27, 11 Lut 2015    Temat postu:

ok. dzięki, chyba jednak zrobię jak radzisz czyli 0,06

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 9:49, 07 Lip 2015    Temat postu:

Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 10:41, 07 Lip 2015    Temat postu:

1. tak - w przeciwnym razie ryzykujesz sporo, koszt żaden
2. raczej ciężko, ewentualnie przez otwór na świecę zmierzysz odległość tłoka od głowicy, ale musisz znać inne wymiary
3. obowiązkowo
Przy wymianie tłoka kupujesz uszczelki na tzw. top end, czyli na górę silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piasektt
Administrator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:48, 07 Lip 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???


1. Jeżeli ruszysz cylinder - TAK
2. NIE (PO co ?)
3 TAK (góra, cała nowa musi wjechać)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 12:12, 07 Lip 2015    Temat postu:

Pytałem o grubość tej uszczelki bo jest kilka dostępnych a chciałem zakupić możliwie dużo części przed rozpoczęciem remontu. Jest sens ściągać głowice skoro wyjdzie razem z cylindrem?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemes dnia Wto 12:44, 07 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 13:15, 07 Lip 2015    Temat postu:

nie musisz oringów zmieniać jak nie odkręcasz głowicy, tylko że czasami do pomiarów czy honowania itp itd warto głowice zrzucić. inaczej czasami sie tego zrobic nie da.

co do uszczelek to najlepiej oryginalne kupować taniej wychodiz niz TOP END zamiennika praktycznie w którym dostaje sie pare oringów i dupereli których sie praktycznie nie wymienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:33, 07 Lip 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???
Jeśli głowicy nie ściągasz to oringów nie ruszaj, chyba że moto ma grubo ponad 300godz to profilaktycznie można wymienić. Cylinder schodzi razem z głowicą bez problemu. Pomiar cylindra również spokojnie da się wykonać bez ściągania głowicy.
Uszczelkę pod cylindrem dobierasz według zasad podanych w serwisuwce(odległość tłoka od krawędzi cylindra). Jeśli nie chcesz się w to bawić to załóż najgrubszą. Uszczelka pod cylindrem nie zawsze jest do wymiany ale dla świętego spokoju załóż nową.
Przy okazji wymień świecę i dostroj gaźnik do nowego tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 13:39, 07 Lip 2015    Temat postu:

Czy dajecie do honowania przy zmianie tłoka na tą samą selekcje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:42, 07 Lip 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Czy dajecie do honowania przy zmianie tłoka na tą samą selekcje?
Zgodnie ze sztuką jeśli cylinder ma odchyły powinno się go przehonować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:18, 07 Lip 2015    Temat postu:

no i w rowkach osadza sie olej - im "Agresywniejsze" rowki tym wiecej oleju pozostaje na cylindrze i trudniej go przytrzeć w razie czego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin