|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:02, 11 Lut 2015 Temat postu: 300 exc dobór tłoka |
|
|
witam!
Pytanie jak dobieracie tłoki do swoich 2t?, wg. serwisu optymalnie jest 0,05 luzu z kolei KTM na pierwszy montaż robi 0,075 (cylinder 72 tłok 71,925)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:12, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Na pierwszy montaż nie patrz bo tak są pasowane tłoki w 300exc na pierwszym montażu, luźno. Spasuj według zaleceń producenta tłoka czyli np. Vertex na 0,06.
KTM pozwala spasowywać tłok w 300 exc w przedziale 0,04 do 0,1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:18, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
czyli jak cylinder trzyma wymiar 72 to z zamiennika równie dobrze mogę wrzucić B (71,95)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:21, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Możesz. Ja osobiście się trzymam pasowania na 0,06. Jak jest ciaśńiej to w ekstremalnych sytuacjach mogłoby(ale nie musi) dojść do lekkiego przytarcia.
Przepraszam popełniłem błąd, KTM przewiduję pasowanie w przedziale od 0,06 do 0,1.
Co nie zmienia faktu że ludzie zakładają na nominał sel B( czyli robi się pasowanie rzędu 0,05) i jeżdżą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Śro 21:27, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:27, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
ok. dzięki, chyba jednak zrobię jak radzisz czyli 0,06
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 9:49, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 10:41, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
1. tak - w przeciwnym razie ryzykujesz sporo, koszt żaden
2. raczej ciężko, ewentualnie przez otwór na świecę zmierzysz odległość tłoka od głowicy, ale musisz znać inne wymiary
3. obowiązkowo
Przy wymianie tłoka kupujesz uszczelki na tzw. top end, czyli na górę silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:48, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
przemes napisał: | Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
??? |
1. Jeżeli ruszysz cylinder - TAK
2. NIE (PO co ?)
3 TAK (góra, cała nowa musi wjechać)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 12:12, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pytałem o grubość tej uszczelki bo jest kilka dostępnych a chciałem zakupić możliwie dużo części przed rozpoczęciem remontu. Jest sens ściągać głowice skoro wyjdzie razem z cylindrem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemes dnia Wto 12:44, 07 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 13:15, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
nie musisz oringów zmieniać jak nie odkręcasz głowicy, tylko że czasami do pomiarów czy honowania itp itd warto głowice zrzucić. inaczej czasami sie tego zrobic nie da.
co do uszczelek to najlepiej oryginalne kupować taniej wychodiz niz TOP END zamiennika praktycznie w którym dostaje sie pare oringów i dupereli których sie praktycznie nie wymienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:33, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
przemes napisał: | Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
??? | Jeśli głowicy nie ściągasz to oringów nie ruszaj, chyba że moto ma grubo ponad 300godz to profilaktycznie można wymienić. Cylinder schodzi razem z głowicą bez problemu. Pomiar cylindra również spokojnie da się wykonać bez ściągania głowicy.
Uszczelkę pod cylindrem dobierasz według zasad podanych w serwisuwce(odległość tłoka od krawędzi cylindra). Jeśli nie chcesz się w to bawić to załóż najgrubszą. Uszczelka pod cylindrem nie zawsze jest do wymiany ale dla świętego spokoju załóż nową.
Przy okazji wymień świecę i dostroj gaźnik do nowego tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 13:39, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Czy dajecie do honowania przy zmianie tłoka na tą samą selekcje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:42, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
przemes napisał: | Czy dajecie do honowania przy zmianie tłoka na tą samą selekcje? | Zgodnie ze sztuką jeśli cylinder ma odchyły powinno się go przehonować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:18, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
no i w rowkach osadza sie olej - im "Agresywniejsze" rowki tym wiecej oleju pozostaje na cylindrze i trudniej go przytrzeć w razie czego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|