|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziolkowski88
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:34, 19 Gru 2016 Temat postu: 525 EXC | Nie odpala po czyszczeniu gaźnika |
|
|
Witam.
Jest to mój pierwszy temat na tym forum. Do tej pory w ewentualnych trudnościach radziłem sobie przeszukując Wasze lub inne fora.
Jednak tym razem nie mogę dać sobie rady.
Fundator problemu to 525 EXC z 2003r.
Objaw był taki, że wolne obroty utrzymywał na różnym poziomie. Raz były odpowiednie a raz za wysokie. Nie falowały tylko po odpuszczeniu różnie się stabilizowały. Raz odpowiednio raz za wysoko.
Gaźnik Keihin FCR-MX 39 3900B
Wyciągnąłem i rozebrałem gaźnik (tylko dół i górę). Wyciągnąłem przepustnice. Rolki i całą reszta ok.
Wykręciłem i wyczyściłem dysze oraz zaworek iglicowy i jego sitko.
Dysze z numerami jak w oryginale:
Main Jet: 178
Idling Jet: 42
Starting Jet: 85
Z tym, że wg serwisówki iglice powinienem mieć OBDVT a mam OBDTN
Poziom paliwa ustawiony na 9mm
Śruba mieszanki wykręcona o 1,25 obrotu. Przed rozebraniem gaźnika była wykręcona tylko o 3/4 obrotu.
Dodatkowo podczas rozbierania okazało się, że przewód powietrzny przychodzący do gaźnika z prawej strony (wg mnie jest to odma, choć pewien nie jestem) był całkowicie zagięty (brak przepustowości) - wyprostowałem go.
Poskładałem to wszystko i silnik nie chce zagadać. Próbowałem na różne sposoby. Regulując śrubę mieszanki tak jak była wcześniej i tak jak mówi serwisówka, zaciskałem ten przewód powietrzny. Ze ssaniem i bez.
Wcześniej zimny czy ciepły odpalał od pierwszego kopnięcia.
Iskra jest, po kilku próbach odpalenia go ze ssaniem świeca jest tylko lekko pokryta paliwem. Dla pewności świecę założyłem nową.
Próbowałem z podawaniem paliwa bezpośrednio na tłok oraz w gaźnik w otwór po przewodzie powietrznym.
Za każdym razem zero reakcji
Dodam tylko, że ściągałem prawy dekiel silnika (ten pod którym kryje się sprzęgło) bo wymieniałem uszczelkę.
Odkręciłem też na chwilę cewkę zapłonową (podmieniałem tam śrubki). Sprawdzałem po tym instalację w obrębie cewki ale wszystko zdaje się być ok.
Sprężanie nie sprawdzane - choć czuję że jakieś jest.
Luz zaworowy też nie sprawdzany.
Jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziolkowski88 dnia Pon 16:38, 19 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 19:04, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Sam piszesz, że luz zaworowy nie sprawdzony, to na co czekasz?
Prawdopodobnie źle gaźnik wyczyściłeś. Zostawiłeś korpus tak? Jeżeli tak to lipa na maxa, zrób to porządnie, albo daj komuś do zrobienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paw680
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:49, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy na pewno w dobrą stronę założyłeś przepustnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziolkowski88
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:13, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
żółf napisał: | Sam piszesz, że luz zaworowy nie sprawdzony, to na co czekasz? |
Z powodu tego, że stało się to bezpośrednio po moich działaniach, błędu szukałem w tym co ruszałem. Dlatego na chwilę obecną nie sprawdzałem luzu.
żółf napisał: | Prawdopodobnie źle gaźnik wyczyściłeś. Zostawiłeś korpus tak? Jeżeli tak to lipa na maxa, zrób to porządnie, albo daj komuś do zrobienia |
Racja. Przy najbliższej wolnej chwili rozbiorę go jeszcze raz.
paw680 napisał: | Sprawdź czy na pewno w dobrą stronę założyłeś przepustnicę. |
Dobrze jest założona
Mam jeszcze pytanie pomocnicze.
Jak powinna być ustawiona śruba wolnych obrotów do pierwszego uruchomienia? Lub Czy dobrze myślę, że gdy wolne obroty są ustawione prawidłowo to przepustnica jest lekko uchylona?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziolkowski88 dnia Pon 22:13, 19 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 0:18, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, przepustnica powinna być lekko uchylona. Ustawienie śruby nie ma dużego znaczenia dla odpalania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:57, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
a ja polecam wziac serwisówke w dłon tam jest nawet podana wartosc otwarcia przepustnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|