|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Czw 15:01, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
SerwisJMR napisał: | Stabilnosc azotu polega na tym ze nie zmienia on objetosci pod wpływem temperatury:). ) |
Ojj ludzie ludzie. Kto wam takich głupot nagadał.
Dlaczego wy w ogóle nie myślicie tylko wierzycie w jakieś para dogmaty?
Jakim cudem ma się zwiększyć objętość gazu jeśli jest on zamknięty w zbiorniku o stałej objętości?
Zaraz powiecie mi, że nie zmienia się ciśnienia pod wpływem temperatury, co jest równie bezsensowym stwierdzeniem.
Podstawowe równanie stanu gazu było już omawiane w szkole średniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Sob 15:23, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SerwisJMR
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Czw 2:01, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
para dogmaty to ty wypisujesz kolego i nie wypowiadaj sie na tematy na których nie masz pojecia w tylnym amorku zbiorniczek niema stałej objetosci to po pierwsze a nawet gdyby miał to cisnienie znajdyjace sie w nim po podgrzaniu wzrosło by w zaleznosci od temp i rodzaju gazu wiec proponuje powrot do szkoły sredniej, a pozniej do dyskusji pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robertaz
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk - Racibórz
|
Wysłany: Czw 10:16, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Trzeba przyznać Majstrowi128 rację, każdy gaz zmienia swą objętość pod wpływem zwiększania lub zmniejszania temperatury. Są to podstawy fizyki... Poprzez "stabilność" azotu rozumiemy raczej fakt, iż zmiana objętości azotu w temperaturach pracy zawieszenia jest znacznie mniejsza (zbliżona do zera) niż w przypadku powietrza. Charakterystyka objętości od temperatury azotu jest pewnie bardziej płaska niż powietrza w danym przedziale temperaturowym, co nie oznacza iż objętość azotu pozostaje stała np. w przedziale 500-600 stopni Celsjusza. Na szczęście taki zakres temperaturowy nas juz nie interesuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pią 16:05, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Cytuję jeszcze raz wypowiedź bezwiednego przedstawiciela SerwisJMR.
Cytat: | Stabilnosc azotu polega na tym ze nie zmienia on objetosci pod wpływem temperatury:). ) |
Wnioskując z tego cytatu objętość zbiornika gazu jest stała.
Po mojej wypowiedzi nagle zmienia zdanie:
Cytat: | w tylnym amorku zbiorniczek niema stałej objetosci |
Wnioskując z tego cytatu objętość zbiornika gazu jest zmienna.
Zmieniasz zdanie jak baba w ciąży
robertaz przeczytaj jeszcze raz uważnie moją wypowiedź i zwróć uwagę na pojęcia objętość i ciśnienie.
Objętość zbiornika jest stała (wymuszona) geometrią zbiornika. Ciśnienie gazu zmienia się wraz ze zmianą temp. ponieważ zakładamy przemianę izochoryczną.
Również różnica zmiany ciśnienia przy rozważaniu czystego azotu i mieszaniny gazów (powietrza) jest bardzo mała, a nawet pomijalna.
Poświęciłem wam kilka minut by to udowodnić.
[link widoczny dla zalogowanych]
SerwisJMR postawiłbyś jakieś konkretne argumenty zamiast proponować mi powrót do szkoły średniej, którą defakto ukończyłem z wyróżnieniem, wygrywając ogólnopolski konkurs motoryzacyjny Castrol Professional Academy dostając za to indeks na Politechnikę Poznańska, zdając na maturze fizykę rozszerzoną na 80% i zdając egzamin Technika Mechanika na 92%. Wykształcenia wyższego z mechaniki i budowy maszyn w specjalizacji silniki spalinowe już nie będę szczegółowo opisywał.
Także przykro mi, ale na głupiego nie trafiłeś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pią 18:24, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:20, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
W amortyzatorach objętość zbiornika się zmienia.
Przynajmniej w WP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pią 16:29, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | W amortyzatorach objętość zbiornika się zmienia.
Przynajmniej w WP. |
Trochę niefortunnie to ująłeś.
W amorach WP można ustawiać podczas montażu wybraną objętość zbiornika.
Po montażu zostaje ona taka jaką wybraliśmy czyli stała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:45, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Gdyby się nie zmieniała to by go tam nie było. To nie cysterna.
Podczas pracy amortyzatora pracuje zbiornik jak membrana czyli zmienia swoją objętość.
https://www.youtube.com/watch?v=L8qEfGi50BQ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pią 16:51, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 rozważamy wpływ rodzaju gazu i temperatury, a nie czynników dynamicznych.
Czyli wpływ powyższych na zmianę ciśnienia w zbiorniku przy "stojącym motocyklu".
Bardziej praktycznie. Zadajemy sobie pytanie jak zmieni się ciśnienie w zbiorniku gdy podgrzejemy dany gaz.
Przeczytaj to co zamieściłem z załączniku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pią 16:53, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:56, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko debata tyczy się ogólnie amortyzatora i jego pracy a nie jak stoi w miejscu.
Gaz w tym zbiorniku nie grzeje się od tego, że zmienia się temp w garażu tylko dlatego, że pracuje podczas jazdy.
A co do azotu to tutaj mogę Ciebie poprzeć.
Rozszerzalność objętościowa azotu wynosi 0.003671 K^-1; powietrza 0.003670 K^-
1; jest więc nieznacznie WIĘKSZA.
Azot stosuje się głównie dlatego że jest gazem, a nie mieszaniną.
Nie zawiera wilgoci którą zawiera powietrze.
Dlatego też np. azot stosuje się do osuszania instalacji w klimach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 17:00, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pią 17:00, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 nie zbaczaj z tematu, bo straci on swój sens.
Nie ma znaczenia czy amor nagrzeje się podczas tarcia wiskotycznego czy gdy będziemy go podgrzewać palnikiem. Parametry gazu w zbiorniku zmienią się jednakowo.
Nie dotyczy "ogólnie amortyzatora" tylko wpływu gazu i jego ciśnienia na jego pracę.
hacker33 napisał: |
Azot stosuje się głównie dlatego że jest gazem, a nie mieszaniną.
Nie zawiera wilgoci którą zawiera powietrze.
Dlatego też np. azot stosuje się do osuszania instalacji w klimach. |
Zgadza się. Stosuje się go dlatego, że jest czysty i raczej najtańszy z gazów, a nie jak niektórzy myślą "nie zwiększa ciśnienia lub objętości pod wpływem temperatury".
Jak sam udowodniłeś wystarczy tylko poszukać prostych informacji na temat gazów.
Tak jako dodatek dodam, że z założenia ciśnienie gazu w zbiorniku musi się zwiększać wraz ze wzrostem temperatury. Kompensuje to zmniejszanie lepkości oleju pod wpływem zwiększania temp. i jego skłonność do kawitacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pią 17:17, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|