Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzator WP (tył) - nabicie gazem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Śro 8:16, 13 Mar 2013    Temat postu: Amortyzator WP (tył) - nabicie gazem

Przymierzam się do regeneracji amorka w moim EXC'ku (śrubka od "rebound" kręci się bez ograniczeń - ktoś wcześniej chyba maczał w tym palce Confused) i zastanawiam się jak to jest z tym gazem (AZOT)?

Tzn. czy można w drodze wyjątku zastąpić go zwykłym powietrzem, czy lepiej dołożyć "te parę groszy" i oddać/wysłać amor do jakiegoś renomowanego serwisu (chodzi tylko na dobicie gazem)?


A jeśli ta druga opcja, to jakie serwisy w Polsce są godne polecenia?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nms007 dnia Śro 8:34, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:16, 13 Mar 2013    Temat postu:

powietrze zaleznie od temperatury zmienia swą objętość - azot juz nie tak bardzo. dlatego jak moto np jest zimne i jest np 5 stopni na dworze bedzie sie prowadził zuuupełnie inaczej niz jak masz 30 stopni i latasz 2 godziny po torze.

ja słyszałem przypadki że nawet takie amorki wybuchały od nadmiaru cisnienia. wiec tylko azot.


druga sprawa samo napełnienie też bym zlecał to fachowcowi albo komuś kto ma jakis konkretniejszy sprzęt. tutaj w ktmach naszych nie ma najtrudniej, bo masz srubke która w srodku ma gume, musisz mieć igłe nawet z apteki, kwestia tylko nabic cisnienie odpowiednie i zeby nic sie nie rozszczelniło... ale z drugiej strony. nabicie kosztuje 45 zł. wiec nie wiem czy sens jest sie bawić w samoróbki jak masz zamiar nabic sobie zawias raz. ja oddałem swój zawias rozebrałem, wyczysciłem w srodku, skontrolowałem co trzeba. poskładałem. i dałem do nabicia gazem i olejem WP, zapłaciłem 80 zł, bo robocizne zrobiłem praktycznie sam. jedynie oni podpieli do maszyny i nabili nowego gazu i oleju.

duzo osób zapomina o takim serwisie i gania X lat na jednym oleju. a jak widać nie są to kosmiczne pieniądze bo w sumie to wychodzi taki serwis taniej niz przedniego zawieszenia, chyba że cos sie uszkodzi ;P

ja polecam serwis KTMa bo takie ceny mają u mnie w NMR w Lublinie.


a teraz doczytałem o dobicie gazem - za taką usługe zapłaciłem 20 zł, za po prostu dobicie gazem do odpowiedniego cisnienia, ale juz jakis gaz tam był.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 14:17, 13 Mar 2013    Temat postu:

Odnośnie kręcącej się śruby regulacji odbicia to masz ją najprawdopodobniej urwana na przewężeniu (gwint jest zapieczony i śruba się urywa w najsłabszym miejscu czyli przewężeniu). Niekoniecznie ktoś tam dłubał, raczej zaniedbał serwisowanie. Niestety Wielki KTM przewiduje w takim wypadku wymianę całego dolnego elementu amora (800-1000 zł). Mi w serwisie wykręcili pozostałą część swoimi metodami i kosztowało mnie to dużo mniej.

Czy jest sens samemu nabijać amor gazem? Nie wiem. Ostatnio za wymianę oleju i nabicie gazem zapłaciłem 95 zł.

A serwis to wspomniany przez Henia NMR w Lublinie.

Poleciłbym Ci raczej oddanie go w dobre ręce bo pewnie i inne rzeczy wyjdą przy okazji: zapieczona iglica, zużyte tłoczysko, itp. Tu Cię muszę zmartwić bo za taki duży serwis w zeszłym roku (tłoczysko było dobre ale dodatkowo uszkodzona regulacja szybkiego dobicia) zapłaciłem 450 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Śro 15:23, 13 Mar 2013    Temat postu:

Tak, zdaję sobie sprawę że serwis zawieszenia tego typu moto nie jest tani (zresztą jak cała reszta serwisu crossówki), ale dlatego pytam o samo nabicie, bo rozkręcę, sprawdzę i (ewentualnie) wymienię części we własnym zakresie. A co za tym idzie - zaoszczędzę na robociźnie i dobicie gazem tak naprawdę wyjdzie za FREE Wink

ps. Kontaktowałem się właśnie z NMR'em z Lublina i samo nabicie to koszt 35zł - tak więc bardzo tanio. Oczywiście muszę im to wysłać, ale i tak się opłaca!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Śro 15:33, 13 Mar 2013    Temat postu:

Zna ktoś taki serwis, który wymienił by olej i napełnił by gazem,
chodzi mi o okolice Jeleniej Góry, Zgorzelec, Bogatynia te okolice lub
ewentualnie Wrocław.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 15:37, 13 Mar 2013    Temat postu:

kzq napisał:
Zna ktoś taki serwis, który wymienił by olej i napełnił by gazem,
chodzi mi o okolice Jeleniej Góry, Zgorzelec, Bogatynia te okolice lub
ewentualnie Wrocław.


Zadzwoń, dogadaj sie i wyślij do nmr.
(mój wał i głowica już tam są ponad tydzień - wysłane do kładnie z drugiego końca Polski Very Happy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:58, 13 Mar 2013    Temat postu:

450zł to smiech za serwis tylnego zawieszenia, w japoncach poza amorem dochodzi zestaw łozysk na kiwaczkach a to tez nie mały wydatek.
Tagze polecam NMR lublin, wyslij tam, zrobią jak nalezy i bedziesz miał spokuj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 22:16, 13 Mar 2013    Temat postu:

azot 11 atm
powietrze 9atm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Wto 18:49, 19 Mar 2013    Temat postu:

W jaki sposób nabijesz gaz do amora wp ?
Jeśli chcesz mogę Ci nabić go azotem za 30 zł.
Do Ladzina masz niedaleko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Wto 18:50, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
narki




Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:25, 19 Mar 2013    Temat postu:

W jaki sposób wymienic sróbke od regulacji REB? Ktos moze wie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 19:32, 19 Mar 2013    Temat postu:

narki napisał:
W jaki sposób wymienic sróbke od regulacji REB? Ktos moze wie?


grzegorzszw napisał:
Odnośnie kręcącej się śruby regulacji odbicia to masz ją najprawdopodobniej urwana na przewężeniu (gwint jest zapieczony i śruba się urywa w najsłabszym miejscu czyli przewężeniu). Niekoniecznie ktoś tam dłubał, raczej zaniedbał serwisowanie. Niestety Wielki KTM przewiduje w takim wypadku wymianę całego dolnego elementu amora (800-1000 zł). Mi w serwisie wykręcili pozostałą część swoimi metodami i kosztowało mnie to dużo mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek0093




Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Stalowej Woli

PostWysłany: Pią 17:38, 22 Mar 2013    Temat postu:

Wie ktoś może w jaki sposób rozruszać tą śrubkę od regulacji REB , gdy jest zapieczona?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 19:34, 22 Mar 2013    Temat postu:

Ja kiedyś w CR-ce nabiłem sobie sam azotu-mam butle do sprawdzania szczelnosci klimy i poprzez reduktor i założone szybkozłacze jak do koła puknąłem ok 10 atm.Jedyna wada to że podczas odpinania pistoletu syknie i ucieknie ok 1-2 atm....(chyba poprzez mały zasobnik tego gazu)-po ponownym zmierzeniu czy jest ok dopusciłem aby było ponad 10 i kosztowało mnie to 0 zł.A pełna butla z azotem to koszt 40 zł zatem jeżeli nabijają za 35 jeden amorek to na jednej butli zrobią pewnie ich ze 100-to sie nazywa zarobek Very Happy do włożonych pieniędzy w material;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pią 21:26, 22 Mar 2013    Temat postu:

Wiesz o tym, że w amorze WP nie ma wentyla?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerwisJMR




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Śro 16:58, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Witam wszystkich odnosnie nabicia gazem dlaczego azot a nie powietrze ?? dlatego ze azot jest stabilny przy wysokich temperaturach .Tylny amor grzeje sie dosc mocno, jezeli po dobrym odcinku zatrzymacie sie i dotkniecie amortyzatora to moze was poparzyc. Stabilnosc azotu polega na tym ze nie zmienia on objetosci pod wpływem temperatury:). Jezeli chodzi o nabicie amortyzatora to trzeba miec specialne urzadzenie z katalogu ktm posiadam takie w serwisie mozna tam równiez zrobic przeróbke i wstawic wentyl równiez robie takie rzeczy jest to dobre poniewaz ułatwia samodzielny serwis. Powietrzem mozna nabic przednie lagi w modelach sx po 2007r poniewaz przednie zawieszenie chodzi w niskich temperaturach azot nie jest konieczny, w serwisie nabijam azotem(lepsza opcja) . odnosnie tej srubki od REB(odbicia) u mnie wymiana tej srubki na oryginalna ktm +serwis tz olej,gaz,uszczelniacz to koszt 700zł firma ktm przerobiła juz te srubke i problem z korozja po serwisie nie powinien sie ponownie pojawićSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin