|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tobiking
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:34, 02 Cze 2020 Temat postu: Brak ładowania exc 520 rfs |
|
|
Witam, jak w tytule, przypadkowo zrobiłem zwarcie plusem od klaksonu do chłodnicy i spaliło mi bezpiecznik, po wymianie okazało się że aku nie ma ładowania Sprawdziłem połączenia kostki, wsuwki i wszystko w porządku, myślę, że to regulator napięcia albo stator choć to tylko moje przypuszczenia. Jak to sprawdzić, co wykluczyć? Co mogło się uszkodzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:26, 02 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
wszystko
sprawdzaj po kolei, skoro nie ma ładowania aku to pozostaje, regulator stator albo przewody - przewidy niby wykluczyłes, pozostaje wykluczyc jedno z dwóch tak na prawde. ze statora wychodzą dwa przewody do ładowania - trzeba zobaczyc które, w 525 wychodza zielono czerwone jedna kostka z impulsatora - to cie nie interesuje, zwykle te od ładowania sa jednokolorowe i sa zółte albo białe, akurat w ktmie jest chyba jeden zółty drugi biały - musisz zmierzyc między nimi napiecie - multimetr ustaw na prad zmienny powinno wskazywać około 30-70V prądu zmiennego na wolnych obrotach około 30V powiedzmy, jak tam napięcie będzie to problemem bedzie regulator - jego łatwiej uszkodzic niz stator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tobiking
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:52, 02 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
ze statora wychodzą dwa kable żółty i biały oraz jedna wtyczka z dwoma kablami ale to raczej od zapłonu bo idzie to modułu, moto odpala także tu jest ok, czyli zostają mi te dwa kable żółty biały. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem ale ustawiony miałem prąd stały, i mierzyłem tak: + miernika do żółtego odłączonego kabla ze statora i - miernika do masy(aku) było 0V, tak samo z białym kablem też 0V. W weekend sprawdzę, podłączę miernikiem do żółtego i białego kabla i ustawie prąd zmienny. Jeśli również będzie 0V mam rozumieć że stator? Trochę to dziwne, że przez takie coś aż takie szkody, po to w sumie bezpiecznik jest, który spalił się ale jak widać nie uchronił podzespołów...
Co dziwne to że przednie światło działa normalnie a tylnie już nie, nie podaje napięcia do żarówki. To znaczy podaje ale w okolicach 0.5V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tobiking dnia Wto 23:03, 02 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 6:11, 03 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
przeczytaj co napisałem po wyzej, zółty do akumulatora nie zadziała - musisz mierzyc miedzy zółtym a białym.
skoro przednie swieci to raczej stator bedzie ok, swiatło z przodu zasilane jest prądem zmiennym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 11:05, 03 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Ok, po prostu robiłem to co jest napisane w serwisówce od rfs:
Check the generator output 6 (also see circuit diagram on opposite
page) for voltage between the following cable colors:
– between yellow and brown (ground), connector 7 disconnected
Multimeter display: 15 volts +/- 1 volt
– same measurement with connector 7 connected
Multimeter display: 12 volts +/- 1 volt
– between white and brown (ground), connector 8 disconnected
Multimeter display: 19 volts +/- 1 volt
– same measurement with connector 8 connected
Multimeter display: 14 volts +/- 1 volt
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tobiking
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:28, 05 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
sprawdziłem na prądzie zmiennym (obroty jałowe):
żółty(+) biały(-) = ok.2,5V
żółty(+) masa (rama -) = ok.16V
biały(+) masa (rama-) = ok. 18V
opór między żółtym a białym = ok. 0.7 Ohm
bez podpiętego regulatora po dodaniu gazu spaliło mi żarówki
wnioskując po tym, stwierdzam, że stator jest OK.
połączenia i kable sprawdziłem (drugi raz) i jest OK.
czyli zostaje regulator i najprawdopodobniej to przez to nie ma ładowania.
po wymianie napisze czy problem został rozwiązany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tobiking
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:38, 10 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Tak, to była wina regulatora. Po wymianie ładowanie ok. 14,5V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tobiking dnia Śro 18:38, 10 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|