Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciągnie na sprzęgle
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arti-mz




Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan

PostWysłany: Nie 19:45, 29 Lip 2012    Temat postu: Ciągnie na sprzęgle

Witam, Panowie od jakiegoś czasu borykam się z problemem ciągnącego sprzęgła a ciągnie dość mocno. Próbowałem już:
- odpowietrzenie pompy - 3 razy
- dałem do wysprzęglika podkładkę aby mieć pewność że dobrze wypycha
- odpaliłem na chwilę moto bez oleju w skrzyni i nadal ciągło
- zajrzałem przez wlew oleju i widać że ruch talerza dociskowego wynosi około 3-4mm
- rozebrałem sprzęgło w drobny mak, kolega mechanik ocenił jego stan na bardzo dobry, twierdzi że to lepkość oleju

Olej na początku sezonu lałem nowy 80W, i wtedy też ciągło. Co radzicie, mieliście może podobny problem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arti-mz dnia Nie 19:52, 29 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:50, 29 Lip 2012    Temat postu:

80W?
powinieneś zalać olej 10W40 Very Happy
np motul transoil, ipone box extreme


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 19:53, 29 Lip 2012    Temat postu:

czy zmieniałeś tarcze/przekładki? w Katach było kilka różnych rozmiarów grubości tarcz/przekładek, i nawet nieweilka różnica będzie powodowała ciągnięcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arti-mz




Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan

PostWysłany: Nie 20:05, 29 Lip 2012    Temat postu:

Co do oleju na butelce mam 80W, nie będę się spierał co do oznaczeń...

Odnośnie przekładek i tarcz - po wciśnięciu sprzęgła jest jeszcze luz 3-4mm, tak że powinno teoretycznie wysprzęglić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:11, 29 Lip 2012    Temat postu:

wymień olej
i napisz jeszcze jaki zalałeś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arti-mz




Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan

PostWysłany: Sob 22:12, 11 Sie 2012    Temat postu:

Złożyłem całość i zalałem olejem Motul Expert Ester SAE 10W40 Tehnosynthese, który polecił mi sprzedawca w MXLIFE. Po odpaleniu natychmiast widoczna różnica! Owszem sprzęgło delikatnie ciągnie ale jest o niebo lepiej niż wcześniej Smile

Dzięki ze radę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 9:14, 13 Sie 2012    Temat postu:

Co to znaczy ciągnie? wysprzeglasz i moto dalej jedzie? to masz kosz wyje...ny i tyle. ząbki sie porobiły na nim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arti-mz




Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan

PostWysłany: Śro 22:26, 15 Sie 2012    Temat postu:

Rozbierałem całość by sprawdzić właśnie jak wygląda kosz a że nie jestem specjalistą poprosiłem o opinię kolegę mechanika i stwierdził że kosz jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:57, 16 Sie 2012    Temat postu:

kosz nie może mieć ząbków tylko równe krawędzie na tych wystających łopatkach
podeślij fotke to Ci powiemy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertaz




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk - Racibórz

PostWysłany: Sob 13:45, 12 Sty 2013    Temat postu:

Może trochę spóźniony ale możliwe że pomoże co niektórym ;p Miałem ten sam problem, okazało się że metalowe tarcze (pomiędzy okładzinami) były pokrzywione (prawdopodobnie od wysokiej temperatury). Można było nimi pstrykać niczym zakrętką od Frugo Very Happy. Wymiana samych tarcz pomogła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:39, 02 Cze 2014    Temat postu:

A co w sytuacji jeśli wymieniłem przekładki, oppowietrzyłem układ i wymieniłem w nim płyn? Sprzęgło dalej trochę ciągnie... U mnie problemem mogą być przekładki, ale nie mam pojęcia, które kupić, bo jest ich co najmniej 3 rodzaje, wg mnie ja powinienem mieć tarcze o grubości 1.8mm do sprzęgła z exc 520, bo teraz mam lekko zużyte z 525, mają 1.9mm i ciągnie, ale przed zakupem wolałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości... co poradzicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 14:43, 02 Cze 2014    Temat postu:

hehe na próbe mozesz wywalic jedną przekładke i zobaczyc czy cos sie zmieni

ostatnio kolega zakatował sprzegło nie mieli od reki tarcz takie jakie powinny byc, to dokupił 2 duzo grubsze, i jakos to jeździ i nie ciągnie, ale jakby pewnie miał 3-4 grubsze zamiast cienkich to by na pewno ciągnęło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszgim




Dołączył: 29 Sty 2024
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 6:56, 05 Maj 2024    Temat postu:

Jaka powinna być przerwa po naciśnięciu sprzęgła na pierwszym talerzu dociskajacym - od strony zewnętrznej?
SX 125 sprzęgło zaczęło ciągnąć na wolnych obrotach.
Nalany olej 10W40 Neste

Po wciśnięciu sprzęgła talerzyki są jakby posklejane ze sobą
Zamowiłem Motula 300V 10W50 i zobaczymy czy coś pomoże. A może inny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 11:41, 05 Maj 2024    Temat postu:

nie ma takiego wymiaru naprawczego
ale w wiekszosci 125 reguluje sie grubosc uszczelki pod wysprzeglikiem - zweryfikuj czy u ciebie wszystko ok.

300v 10w50 to bardzo specyficzny olej, jak juz do takiego silnika 10w40

a najlepiej sprzęgło działa na 10w30 motorex gear oil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszgim




Dołączył: 29 Sty 2024
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:01, 05 Maj 2024    Temat postu:

henio12323 napisał:
w wiekszosci 125 reguluje sie grubosc uszczelki pod wysprzeglikiem - zweryfikuj czy u ciebie wszystko ok.

a najlepiej sprzęgło działa na 10w30 motorex gear oil


Ta uszczelka "papierowa zielona"?
Mam jakąś cieńką już.

10w30 nie za gęsty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin