|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arti-mz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Nie 19:45, 29 Lip 2012 Temat postu: Ciągnie na sprzęgle |
|
|
Witam, Panowie od jakiegoś czasu borykam się z problemem ciągnącego sprzęgła a ciągnie dość mocno. Próbowałem już:
- odpowietrzenie pompy - 3 razy
- dałem do wysprzęglika podkładkę aby mieć pewność że dobrze wypycha
- odpaliłem na chwilę moto bez oleju w skrzyni i nadal ciągło
- zajrzałem przez wlew oleju i widać że ruch talerza dociskowego wynosi około 3-4mm
- rozebrałem sprzęgło w drobny mak, kolega mechanik ocenił jego stan na bardzo dobry, twierdzi że to lepkość oleju
Olej na początku sezonu lałem nowy 80W, i wtedy też ciągło. Co radzicie, mieliście może podobny problem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arti-mz dnia Nie 19:52, 29 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:50, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
80W?
powinieneś zalać olej 10W40
np motul transoil, ipone box extreme
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 19:53, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
czy zmieniałeś tarcze/przekładki? w Katach było kilka różnych rozmiarów grubości tarcz/przekładek, i nawet nieweilka różnica będzie powodowała ciągnięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arti-mz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Nie 20:05, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Co do oleju na butelce mam 80W, nie będę się spierał co do oznaczeń...
Odnośnie przekładek i tarcz - po wciśnięciu sprzęgła jest jeszcze luz 3-4mm, tak że powinno teoretycznie wysprzęglić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:11, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
wymień olej
i napisz jeszcze jaki zalałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arti-mz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sob 22:12, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Złożyłem całość i zalałem olejem Motul Expert Ester SAE 10W40 Tehnosynthese, który polecił mi sprzedawca w MXLIFE. Po odpaleniu natychmiast widoczna różnica! Owszem sprzęgło delikatnie ciągnie ale jest o niebo lepiej niż wcześniej
Dzięki ze radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 9:14, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Co to znaczy ciągnie? wysprzeglasz i moto dalej jedzie? to masz kosz wyje...ny i tyle. ząbki sie porobiły na nim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arti-mz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Śro 22:26, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Rozbierałem całość by sprawdzić właśnie jak wygląda kosz a że nie jestem specjalistą poprosiłem o opinię kolegę mechanika i stwierdził że kosz jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:57, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
kosz nie może mieć ząbków tylko równe krawędzie na tych wystających łopatkach
podeślij fotke to Ci powiemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robertaz
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk - Racibórz
|
Wysłany: Sob 13:45, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Może trochę spóźniony ale możliwe że pomoże co niektórym ;p Miałem ten sam problem, okazało się że metalowe tarcze (pomiędzy okładzinami) były pokrzywione (prawdopodobnie od wysokiej temperatury). Można było nimi pstrykać niczym zakrętką od Frugo . Wymiana samych tarcz pomogła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaacaman
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:39, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A co w sytuacji jeśli wymieniłem przekładki, oppowietrzyłem układ i wymieniłem w nim płyn? Sprzęgło dalej trochę ciągnie... U mnie problemem mogą być przekładki, ale nie mam pojęcia, które kupić, bo jest ich co najmniej 3 rodzaje, wg mnie ja powinienem mieć tarcze o grubości 1.8mm do sprzęgła z exc 520, bo teraz mam lekko zużyte z 525, mają 1.9mm i ciągnie, ale przed zakupem wolałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości... co poradzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 14:43, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
hehe na próbe mozesz wywalic jedną przekładke i zobaczyc czy cos sie zmieni
ostatnio kolega zakatował sprzegło nie mieli od reki tarcz takie jakie powinny byc, to dokupił 2 duzo grubsze, i jakos to jeździ i nie ciągnie, ale jakby pewnie miał 3-4 grubsze zamiast cienkich to by na pewno ciągnęło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszgim
Dołączył: 29 Sty 2024
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 6:56, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Jaka powinna być przerwa po naciśnięciu sprzęgła na pierwszym talerzu dociskajacym - od strony zewnętrznej?
SX 125 sprzęgło zaczęło ciągnąć na wolnych obrotach.
Nalany olej 10W40 Neste
Po wciśnięciu sprzęgła talerzyki są jakby posklejane ze sobą
Zamowiłem Motula 300V 10W50 i zobaczymy czy coś pomoże. A może inny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 11:41, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
nie ma takiego wymiaru naprawczego
ale w wiekszosci 125 reguluje sie grubosc uszczelki pod wysprzeglikiem - zweryfikuj czy u ciebie wszystko ok.
300v 10w50 to bardzo specyficzny olej, jak juz do takiego silnika 10w40
a najlepiej sprzęgło działa na 10w30 motorex gear oil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszgim
Dołączył: 29 Sty 2024
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:01, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | w wiekszosci 125 reguluje sie grubosc uszczelki pod wysprzeglikiem - zweryfikuj czy u ciebie wszystko ok.
a najlepiej sprzęgło działa na 10w30 motorex gear oil |
Ta uszczelka "papierowa zielona"?
Mam jakąś cieńką już.
10w30 nie za gęsty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|