|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Sob 15:24, 11 Kwi 2015 Temat postu: Cylinder 125 - ZAGADKA |
|
|
cześć,
już gdzieś między postami pisałem, że mam dziwne problemy z głowicą.
Postanowiłem zamienić tuleję na nicasil, dlatego kupiłem regenerowany cylinder oczywiście o tych samych numerach seryjnych. Okazało się, że moja stara głowica nie pasuje do nowego cylindra. W starym siedziała dobrze. Numery głowicy wskazują na rok '99. Zamówiłem prawidłową głowicę.
Nowa głowica nie pasuje, mimo dobrych już numerów.
Ale zostawmy już sprawę głowicy, zobaczcie na cylindry mające chyba tylko(i aż!!!!) wspólne numery (zdjęcia na przemian starego i nowego [dwa ostatnie nowego] )
[link widoczny dla zalogowanych]
Numery chyba nie przebite ale różnią się:
-rowkiem na uszczelkę płynu chłodzącego(stary ma),
-oznaczeniami w kółku (stary L3, nowy E3),
- no i przede wszystkim wysokością krawędzi, w którą wchodzi głowica.
Liczę na to, że ktoś tę zagadkę rozwikła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:19, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
w katalogu czesci widze ze do starszych typów szła uszczelka a w nowszych o ringi do cylindra pod uszczelke powinna pasowac głowica o numerach: 50330006000
uszczelka szła do 2002r, potem zastąpili ja tylko o-ringami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Sob 16:30, 11 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Sob 18:25, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, to wiedziałem, też wydawalo mi się to dziwne, że nie ma rowka na oring, ale to chyba nie wyklucza zastosowania głowicy z o-ringami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:47, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
wyklucza bo wysokosc głowicy jest pewnie inna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Sob 18:55, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewien? To jak wyjaśnić numery identyczne ze starym cylindrem?
Może w głowicy jest większy rowek?
W następnym tygodniu będę miał głowicę, ktora rzekomo na 100% ma pasować
kolejna "poszlaka" w tej sprawie.
Cylindry starsze, na uszczelce miały średnicę 54,25 mm, a mój ma 54 mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 15:08, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 12:54, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Żadnych sugestii/spekulacji/podejrzeń?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13:23, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
amek721 napisał: | Żadnych sugestii/spekulacji/podejrzeń? |
A co chcesz wiedzieć?
Według manuala były trzy cylindry. Do 99 roku później w 2000 roku i 2001 roku.
Różnią się średnicą, wysokością, ustawieniem wymiaru "X", ustawieniem wysokości zaworu wydechowego.
Inny jest również tłok do obu cylindrów.
Inny jest również wał - skok 54 vs 54,5
I inna jest również głowica. Których były 3.
Inna była między sx a exc/egs do roku 99.
Ta z 99 roku z wersji sx była w 2000 roku w sx/exc
W 2001 roku weszła nowa głowica ta sama dla wersji SX/EXC.
Wszystko opisane jest w engine manual oraz w katalogu części zamiennych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 13:29, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 15:14, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Chce wiedzieć to, co napisałem w pierwszym poście; dlaczego mimo tych samych numerów cylindry różnią się wręcz diametralnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16:23, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Cylindry są oba takie same.
Według kodu dla KTM 125 SX 2002-2005.
Ten drugi bez rowków na pewno był planowany bo widać ślady obróbki.
Możliwe, że ktoś go skrócił o te kilka mm aby dopasować do starszego rocznika o mniejszym skoku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 16:27, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Hacker 100% pewności?
Szykuje się do porządnego opierd*lenia sprzedawcy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16:34, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie mam w rękach więc 100% nie mam.
Masz to pomierz i sprawdź wysokości obu cylindrów.
Na pewno są od rocznika 2002-2005.
I na pewno ten drugi był planowany pytanie tylko o ile?
Starsze cylindry mają większą średnicę tłoka i mniejszy skok czyli zapewne są o 5mm niższe.
Obstawiam, że ktoś zdjął materiału i cylinder do starego rocznika gotowy. Niższy i bez rowków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 16:35, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 17:12, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Różnica wysokości wewnątrz cylindra (tam gdzie wchodzi głowica) zgadza się z różnicą wysokości ogólnej cylindra w porównaniu ze starym cylindrem.
Jak możecie to zerknijcie na zdjęcia, czy na pewno cylinder był podcinany
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 17:53, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Na 100% był planowany.
Masz wyraźne ślady na płaszczyźnie po jakiejś obróbce mechaniczne.
Masz 2mm różnicy wysokości - pewnie tyle ile ma głębokość rowka.
Zauważ, że otwory na śruby mają kołnierz w dobrym cylindrze, tutaj go nie ma.
Ogólnie cylinder wygląda dość paskudnie - straszne wżery po jakiejś ostrej chemii.
Może już był kilka razy w regeneracji.
Na zdjęciu 10 i 11 widać nawet okrąg/kreskę/ślad po starym rowku na oring zew.
Tutaj masz fotkę oryginalnego nowego cylindra o tym kodzie:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 17:57, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 18:33, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie musisz mi pokazywać jak wygląda cylinder o tych numerach bo sam mam taki.
Właśnie skończyłem z nim gadać i weź mu ku*wa udowodnij że mam rację.
Przedstawiam mu kilka mocnych argumentów, ale jutro mam nadzieje rozwiąże sprawę.
Na tej aukcji jest na 95% ten egzemplarz [link widoczny dla zalogowanych]
Pytam czy to ten sam, powiedzial ze tak.
Mówię, że widać ślady uszczelki nie oringi to on nagle zmienia zdanie, zdjęcie poglądowe.
Co do aukcji: Cylinder ten był na uszczelce. Potwierdził. Teraz zapytam z którego jest roku. Powinien odpowiedzieć przed 2001. Przed 2001 miały skok 54, na aukcji wyraźnie widac 54.5mm.
Co do rys, powiedzial ze o niczym nie świadczy, cylinder pewnie wędrował po świecie w celu regeneracji.
Jak Panowie jeszcze zobaczycie jakaś różnice -będę wdzięczny.
Tak, rowek ma 2mm, tyle ile brakuje.
Na moim na górze widać napis elko, tam nie ma.
Dzieki hacker za otwory na sruby-nie zauważyłem
Ogólnie to gdyby nie to, że moja glowica jest z '99 to koleś nie miałby argumentów, sam mi przyznał racje, ze różnic sie może np tylko kształtem komory spalania od prawidłowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pon 18:43, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ku*wa aż się włos na głowie jeży, jak się czyta o takich patentach ... Ścinać cylinder - brak mi komentarza na takie coś. Serdecznie współczuję Ci, amek i życzę powodzenia w sporze ze sprzedawcą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|