Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Części oryginalne vs zamienniki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmpower86




Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jurków/k.Limanowej

PostWysłany: Pon 21:45, 26 Sie 2013    Temat postu: Części oryginalne vs zamienniki

Jak myślicie robiąc kapitalny remont silnika,jakie części lepiej wybrać zamówić wszystko z serwisu,czy zamówić na allegro?
Chodzi mi tu o takie części jak tłok,korbowód,uszczelki silnika,łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Pon 21:47, 26 Sie 2013    Temat postu:

ja biorę wszystko z serwisu KTM i wiem ze na tym się polata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:49, 26 Sie 2013    Temat postu:

najlepiej walic firmowe jakies ,bo wydaje mi sie ze w nowych katach chyba te podzespoły sa jakis film a nie ktm .Łożyska dobre są wiseco ,hot rods ,all bals tez neinarzekam ,korba tylko proxa najlepszy wybór bo wossner robi dobre tłoki ale korby średnie ,i tłok wossner jest chyba bezkonkurencyjny .uszczelki silnika to mam magury i niema problemu ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmpower86




Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jurków/k.Limanowej

PostWysłany: Pon 21:49, 26 Sie 2013    Temat postu:

A co z np z tłokami i korbami czy zamienniki dobrych firm jak wossner,vertex,prox.
Dużo odbiegają od oryginałów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Pon 21:51, 26 Sie 2013    Temat postu:

korba proxa i tłok Vertex i jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmpower86




Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jurków/k.Limanowej

PostWysłany: Pon 21:54, 26 Sie 2013    Temat postu:

Tomek13241324,gdzie takie uszczelki zamawiałeś?
A co sądzicie o uszczelkach Athena i OMP miał ktoś w swoim motocyklu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ktmpower86 dnia Pon 21:58, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:18, 26 Sie 2013    Temat postu:

w olek motocykle to maja ,mi składali korbe to włozyli tam zestaw (sory za pomyłke ) Namury ,a góre robiłem sam wiec reszte uszczelek od kompletu mi oddali ;] komplet dodatkowo jest ok bo sa 3 rozmiary uszczelek cylindra i innych elementów aby móc zwiekszać ,zmiejszać stopień spręzania więc jest sie czym pobawić a uszczele sa raczej dobrej jakości ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:34, 26 Sie 2013    Temat postu:

zalezy co do czego i jak

ja miałem w ktmie oryginał to najdłuzej latał, wsadziłem proxa to moze przez co innego po prostu przedwczesniej sie zuzył. do 2T troche inna zabawa bo tam i tak remonty co chwile. jak dla mnie newralgiczne częsci jak uszczelki cylindra, miedzy kartery, ważne łozyska, tylko oryginał albo ten sam produkt ale nie koniecznie przez ktma. czyli np łozyska mozna dorwać takie same jak oryginał ale od producenta bezposrednio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmpower86




Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jurków/k.Limanowej

PostWysłany: Pon 22:44, 26 Sie 2013    Temat postu:

Przedzwonię do serwisu i spytam się z ciekawości jakie są różnicę cen,bo jeśli dużo większe to do 2T,po prostu się nie opłaca Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 7:57, 27 Sie 2013    Temat postu:

nie polecam uszczelek OMP, szczególnie pod głowicę... masakra jakaś, zalałem świeżo poskładany silnik płynem, miało być pierwsze odpalenie i co ? po chwili pojawiły się kropelki dookoła cylindra no masakra jakaś, a siadła dobrze i wydawało się być wszystko ok, jak składam silnik to wszystko starannie czyszcze, odtłuszczam każdą powierzchnię gdzie przychodzi uszczelka więc ewidentnie wina uszczelki, na całą reszte silnika użyłem omp, pomiędzy kartery dodatkowo dałem silikon i się trzyma dobrze, pod dekiel sprzęgła nie dałem i zaczął olej kapać więc ściągnąłem, odtłuściłem uszczelke i karter, silikon i jest ok, od strony magneta nie musiałem dawać silikonu ale w miejscu styku dekla z karterem lekko się poci, ale naprawde bardzo mało i to chyba normalne. Pod cylinder też uszczelka OMP trzyma. Jeśli chodzi o części to latam na korbie hot rods, tłok wossner a łożyska nie ma sensu kupować oryginalnych tylko dobrej firmy w normalnym sklepie np. SKF, Nachi, KOYO, NTN, FAG

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 7:59, 27 Sie 2013    Temat postu:

Powiem Ci na przykładzie nie 2T ale 4T/

Podczas każdego remontu ważna sprawa to uszczelki silnika. Najlepiej zamówić je z serwisu i to opłaca się! Zresztą jak cała restza innych części tzn tłoki, zawory. Co do samej korby oryginalna zawsze najlepsza ale jest w ujjj droga wiec wtedy zaminniki proxa nie są złe. Co do samych łożysk to albo oryginały albo fag, skg i będzie dobrze.

Napisze na podstawie uszczelek, więc wracając do tematu.
Po pierwsze mam jakościowo o wiele, wiele lepsze uszczelki niż tanie zamienniki. KTM’y podobno nie tolerują zamienników- rzekomo pocą się wtedy strasznie i wgl ( osobiście miałem chińską pod cyca i głowicę i było ok., ale jak można mieć dobry oryginał to czemu nie).
Średnio zestaw uszczelek na cały silnik wacha się od 180 do 250zł (oczywiście mowa o tych tanich, bo np. Athena komplet średnio po 400-500zł).
Ale do rzeczy. Jak niżej w załączonym linku jest wykaz części z serwisu (tych co ja akurat zamawiałem) i jak widać za uszczelkę miedzy kartery, pod cylinder, pod głowice do tego simeringi i o-ringi pompy wody wychodzą tyle co najtańszy komplet uszczelek. Fakt w zestawie najtańszym mamy jeszcze uszczelki pod dekielki zaworów, pod pompę wody, pod napinacz rozrządu , uszczelniacze zaworów i kilka ringów od dźwigienek zaworowych, ale ich nie musimy wymieniać za każdym razem i to są takie elementy gdzie nie trzeba nam takiej jakości jak np. przy uszczelce między kartery.

[link widoczny dla zalogowanych]

Reasumując oryginał to oryginał a oszczędny płaci dwa razy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmpower86




Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jurków/k.Limanowej

PostWysłany: Wto 10:59, 27 Sie 2013    Temat postu:

Dzięki! Czyli podsumowując,tłok vertex,korba proxa,łożyska dobrych firm np.FAG i uszczelki oryginalne i powinno być ok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:39, 27 Sie 2013    Temat postu:

Napewno będzie ok ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 20:08, 27 Sie 2013    Temat postu:

Potwierdzam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek337
Gość






PostWysłany: Nie 18:50, 23 Lut 2020    Temat postu:

Oryginalną uszczelkę między kartery dawać na silikon czy na sucho?
A może przesmarować towotem? Exc 520 rfs
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin