|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krismana
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:15, 22 Kwi 2018 Temat postu: dopasowanie tłoka do cylindra exc-f 250 07r model 08r |
|
|
Witam. Po zakupie ktm exc-f 250 przyszedł czas na remont w związku z tym ze motor nie miał licznika motogodzin to postanowiłem wykonać podstawowy remont żeby nic nie rozwaliło przypadkiem.
W związku z tym rozebrałem tłoka i cylinder .
Cylinder ma wymiar nominał 76 a rzeczywisty x= - 2 setki y = - 4 setki
Cylinder nominał 1 tłok elko 76-18-p również 1
wymiary tłoka u dołu u dołu 75.64 mm mierzone suwmiarką
teraz cylinder chce poddać honowaniu żeby jajo zlikwidować i pytanie jaki rozmiar tłoka dobierać i jaki tłok kupić?
Nie ukrywam ze chciałbym jak najbliższy oryginału lub oryginał. niestety nie mam pojęcia gdzie takie rzeczy zamówić w okolicy rzeszowa lub przez neta.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 10:25, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
takiego jaja to nie zlikwidujesz - tzn mozna ale nie znam osob które honują "pod" wymiar nicasil,
kup tłok pod najciasniejsze miejsce cylindra czyli pod te 76,02 wymiary cylindra
pisz na PW jak potrzebujesz częsci - mam oryginał ktma i dobre zamienniki, polecam włąsnie albo oem, albo np vertexa. i jak chcesz to ci tez przehonowac moge
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krismana
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:16, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Tyle dobrze ale dopytam jeszcze jednego magika z rzeszowa czy mi to da rade przehonować trochę i wtedy wymiar tłoka dobrać.
A pytanie jeszcze jedno. Przed rozebraniem waliło olejem z odmy.
Wyglądało to jak mleczko białe. wydaje mi sie ze bylo zmieszane z płynem chłodniczym.
Ale olej w komorze w porządku, płyn w chłodnicach w porządku ale wszystkiego ubywało.
Uszczelka pod stykiem głowica - cylinder cała (metalowa) pod stykiem cylinder - skrzynia zielona papierowa tez cała. Gdzieś po drodze musi mieszać sie plyn z olejem. Zostało mi do sprawdzenia/wymiany uszczelniacze zaworowe lub uszczelniacz na pompie wody. Bo to sa jedyne miejsca gdzie mogło sie to mieszać wg. mnie.
Druga sprawa widziałem ze zużywa się "cam lever" (nazwa oryginalna z serwisówki ) oraz wałek ssący który go popycha. zużycie to ok 0.5 mm - 1 mm
czy to już kwalifikuje sie do wymiany czy jeszcze pojeździ.
skrzynie bd rozbierał w tyg. bo pewnie do wymiany będą jakieś łożyska, łańcuch rozrządu i korba ale tu pewności nie mam bo wygląda na nową a luz ma boczny a poprzecznego nie wyczuwam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 11:28, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
nie kojarze żeby ktos w rzeszowie miał honownice do nicasilu - wiec dopytaj czy na pewno ma sprzet do nicasilu a nie zwykłe kamienie do zeliwa.
jakby sie mieszał z płynem chłodniczym to bys miał cały olej biały i byłby ubytek - w odme zawsze dmuchac bedzie odrobine oleju ( kropelki ) dostaje sie wolgotne powietrze i to sie miesza, wiec tym sie zbytnio nie przejmuj.
w ksiazce serwisowej jak masz procedure sprawdzenia to masz tez na pewno limity - wiec sprawdź - jak sie miesci mozesz zostawic - jak sie nie miesci - do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krismana
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:34, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Ok przemyśle i dopytam bo faktycznie kamienie zwykłe to ma bo mi robił a czy ma do nicasilu to nie wiem.
Ubytek oleju jest zauważalny po każdej jeżdzie aż kapie pod motor bo odme ktoś odprowadził pod silnik. a ja niedoczytałem gdzie ma byc oryginalnie. Ktos mi mówił ze do filtra powietrza a jeszcze ktoś inny ze do gażnika. tylko ze jak by mial ten syf leciec go gaźnika to w środku bym sie pewnie potem nie doczyścił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 11:40, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
oryginalnie w EXC masz z prawerj strony gaźnika króciec i tam se wpinasz, podczas pracy to inaczej wyglada - jak leci duza ilosc oleju to albo na tłoku są przedmuchy, albo jest znacznie za duzy poziom oleju, czasem moze byc problem z pompami oleju też - a jeszcze z innej strony - gleba i jak moto zgasnie w dziwnej pozycji np do góry nogami to odma moze sporo oleju pójsc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krismana
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:40, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Co do wpięcia tej odmy to po prawej jest wlot w zasadzie taki trójnik, ale jest tam podpięty wężyk od góry który przelatuje na lewą strone i drugi wpiety od dołu i leci w dół. ale półki co mały problem. Na razie gleby nie zaliczyłem
Możesz wysłać mi PW namiar do siebie na e mail to bym wysłał liste potrzebnych mi części ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:32, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
mozesz podesłać wiadomośc PW albo na pw podesle ci np facebooka - tam mi najłatwiej sie kontaktować
co do odmy - masz cos nakombinowane, fabrycznie idzie z silnika do gaxnika/airboxa - zaleznie od roczników chociaz to róznicy dzej nie ma czy tu czy tu bo to i tak to samo miejsce praktycznie, albo opcja druga - zaslepione w gaxniku a odma w ziemie ( tak jest w SX )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 13:20, 23 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
W Rzeszowie kowal-leslaw ma honownice do nicasilu. Z tym, ze mam mieszane uczucia co do nich. Kiedyś oddawałem, ale teraz coraz częściej mają jakieś głupie teorie, więc zrezygnowałam. Wg mnie oni nie znają się na "wyczynowych" silnikach. Maluch czy polonez ok, ale nie ktm
Z kolei u henia spierd*lili mi po całości i mi to wysłali, to jeszcze gorzej. W rzeszowie przynajmniej w planach mają spieprzenie roboty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Pon 13:30, 23 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|